Spiel 2021 aangekondigd - Wat doen jullie?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Edwin84
- Elfenkoning
Re: Spiel 2021 aangekondigd - Wat doen jullie?
Het is niet erg om angsten te hebben voor ziektes maar trek die dan ook breed.
Ik ken mensen die boos zijn als ik een winkelwagentje niet afdoe met desinfectie spray omdat daar iemand heeft aangezeten terwijl de helft van producten in de supermarkt ook zijn aangeraakt door Jan en Alleman. Diezelfde mensen gaan wel contant pinnen op een vieze pinautomaat en pakken kleingeld aan als wisselgeld van de caissière.
Zelfde met beurzen. Ik ga liever naar een beurs als het om gezondheid gaat dan een black friday uitverkoop.
Ik ken mensen die boos zijn als ik een winkelwagentje niet afdoe met desinfectie spray omdat daar iemand heeft aangezeten terwijl de helft van producten in de supermarkt ook zijn aangeraakt door Jan en Alleman. Diezelfde mensen gaan wel contant pinnen op een vieze pinautomaat en pakken kleingeld aan als wisselgeld van de caissière.
Zelfde met beurzen. Ik ga liever naar een beurs als het om gezondheid gaat dan een black friday uitverkoop.
Labels:
- xkneepkens
- Grote Dienaar
- Contacteer:
Net bericht vanuit de organisatie naar de standhouders met de maatregelen (zoals ze die nu hebben afgesproken met de gemeente):
- Alleen toegang voor volledig gevaccineerde mensen of een negatieve test van max 48 uur oud
- (medical grade) mondkapjes verplicht voor iedereen
- Bij elke booth waar je gaat spelen moet je inschrijven zoals bij horeca (naam, adres, telefoonnummer en email) en de standhouder moet aan de hand van de inschrijvingen vier weken later nog kunnen achterhalen wie op elk moment aan welke tafel zat.
- 1.5m tussen stoelen van verschillende tafels
- Voor het begin van een spel je handen ontsmetten
- Geen booth parties en geen snoep of andere giveaways uit 'large containers' (dus bij onze stand geen stroopwafels en pepernoten)
- Alleen toegang voor volledig gevaccineerde mensen of een negatieve test van max 48 uur oud
- (medical grade) mondkapjes verplicht voor iedereen
- Bij elke booth waar je gaat spelen moet je inschrijven zoals bij horeca (naam, adres, telefoonnummer en email) en de standhouder moet aan de hand van de inschrijvingen vier weken later nog kunnen achterhalen wie op elk moment aan welke tafel zat.
- Voor het begin van een spel je handen ontsmetten
- Geen booth parties en geen snoep of andere giveaways uit 'large containers' (dus bij onze stand geen stroopwafels en pepernoten)
- Edwin84
- Elfenkoning
Ziet er goed georganiseerd uit. Hoe controleer je alleen of een mondkapje medicatie grade is?
- Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Die verplichting bestaat in Duitsland al enige tijd, daar zullen ze bij de ingang genoeg ervaring mee hebben.Edwin84 schreef: Ziet er goed georganiseerd uit. Hoe controleer je alleen of een mondkapje medicatie grade is?
- The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Lap, toch mondmaskers...
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Contacteer:
Hogedrukspuit met kleurstof en dan kijken hoe het masker reageert?Peter Hein schreef:Die verplichting bestaat in Duitsland al enige tijd, daar zullen ze bij de ingang genoeg ervaring mee hebben.Edwin84 schreef: Ziet er goed georganiseerd uit. Hoe controleer je alleen of een mondkapje medicatie grade is?
- Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
- Contacteer:
Duitsland wil Britten gaan weren vanwege de deltavariant, meldde NOS gisteren. Los van de repercussies die zo'n verbod zou kunnen hebben vrees ik dat die deltavariant toch wel eens roet in het eten kan gaan strooien.
Recent speelde ik...

- Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Contacteer:
Dan zou de beurs voor het eerst écht goed Rolstoeltoegankelijk voor mij zijn.
Ellek nadeel heb ze voordeel.
Dan zou de beurs voor het eerst écht goed Rolstoeltoegankelijk voor mij zijn.
Ellek nadeel heb ze voordeel.
Everybody has the right to play...
- The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Het zal er sowieso ook een pak rustiger zijn neem ik aan, toch ook niet slecht.
En inderdaad, met een rolstoel naar Spiel gaan lijkt me toch wel een serieus avontuur.
En inderdaad, met een rolstoel naar Spiel gaan lijkt me toch wel een serieus avontuur.
SPELHAMELS BEERSE:
- Stijnhoofd
- El Capitan
- Contacteer:
Gisteren kwam het nieuws naar buiten dat Asmodée (inclusief dochtermerken zoals Lookout Spiele, Fantasy Flight Games en Days of Wonder) niet aanwezig is op Spiel dit jaar. Enerzijds jammer, anderzijds wist de organisatie dit al vóórdat ze hun aankondiging deden in mei, dus is het besluit om de beurs door te laten gaan genomen met deze wetenschap in het achterhoofd.
Recent speelde ik...

- olavf
- El Capitan
De afwezigheid van Asmodee vind ik een pré. Het scheelt een hal vol commercieel geweld, met over-de-top stands. Terug naar de kneuterigheidStijnhoofd schreef: Gisteren kwam het nieuws naar buiten dat Asmodée (inclusief dochtermerken zoals Lookout Spiele, Fantasy Flight Games en Days of Wonder) niet aanwezig is op Spiel dit jaar. Enerzijds jammer, anderzijds wist de organisatie dit al vóórdat ze hun aankondiging deden in mei, dus is het besluit om de beurs door te laten gaan genomen met deze wetenschap in het achterhoofd.
Ik laat mijn eventuele bezoek afhangen van de situatie tegen die tijd. Desnoord een bezoek van 1 dag.
- Stijnhoofd
- El Capitan
- Contacteer:
En ik las zojuist het bericht dat het Poolse Rebel Games (o.a. Zona) er ook niet bij gaat zijn. Het zal meer een indie-editie worden dit jaar.olavf schreef:De afwezigheid van Asmodee vind ik een pré. Het scheelt een hal vol commercieel geweld, met over-de-top stands. Terug naar de kneuterigheidStijnhoofd schreef: Gisteren kwam het nieuws naar buiten dat Asmodée (inclusief dochtermerken zoals Lookout Spiele, Fantasy Flight Games en Days of Wonder) niet aanwezig is op Spiel dit jaar. Enerzijds jammer, anderzijds wist de organisatie dit al vóórdat ze hun aankondiging deden in mei, dus is het besluit om de beurs door te laten gaan genomen met deze wetenschap in het achterhoofd.Helaas heb ik ook al van een kleine Duitse uitgever gehoord dat hij niet aanwezig zal zijn.
Recent speelde ik...

- Jerome
- Gouverneur
Van een bevriende uitgever hoorde ik waaraan de stands moeten voldoen, qua coronamaatregelen. Ik kan me goed voorstellen dat de lust dan wel vergaat om er dit jaar bij te zijn. Er komt alleen al zo’n enorme berg aan administratie en poetswerk bij kijken dat er iemand extra ingehuurd moet worden om dat allemaal bij te houden.
- Enrico
- Caballero
- Contacteer:
Dat we een aantal uitgevers moeten missen, zal niemand verbazen. Daar zullen zowel grote als kleine bij zijn. En last-minute zou het me ook niet verbazen als er moeten afhaken omdat de (in)reisregels nogal eens wisselen. Daar kan ik wel mee leven, het is toch al een aantal jaar niet meer mogelijk om alles in 4 dagen te bekijken.
Wel hoop ik dat het vloeroppervlak in stand wordt gehouden. Dat er bredere gangen komen, is al bekend (en erg welkom). Maar krijgen de stands ook extra ruimte zodat er toch nog voldoende speelruimte overblijft? Het motto is niet voor niets "Komm, Spiel mit!" en dat is voor velen toch de drijfveer om naar Essen te gaan.
Voor mij persoonlijk moet ik het nog bekijken. Uiteraard heb ik wel veel zin in Spiel en staan de dagen al lang en breed geblocked in mijn agenda. Maar ik heb wat moeite met mondkapjes. En dan heb ik het niet over het beleid (graag geen discussie starten hierover!), maar persoonlijk. Áls ik naar mijn werk ga, moet ik verplicht de hele dag een mondkapje dragen, dus ik weet waar ik het over heb. Aan het einde van de dag hap ik gewoon naar adem en ben licht in mijn hoofd. Ik heb er blijkbaar meer fysieke problemen mee dan anderen. Daar komt nog bij dat het altijd rumoerig is op Spiel en speluitleg toch al lastig te volgen is. Dat wordt er niet beter op. Ik kijk de kat dus nog even uit de boom, Spiel is tenslotte wel voor ons plezier en dat moet zo blijven!
Wel hoop ik dat het vloeroppervlak in stand wordt gehouden. Dat er bredere gangen komen, is al bekend (en erg welkom). Maar krijgen de stands ook extra ruimte zodat er toch nog voldoende speelruimte overblijft? Het motto is niet voor niets "Komm, Spiel mit!" en dat is voor velen toch de drijfveer om naar Essen te gaan.
Voor mij persoonlijk moet ik het nog bekijken. Uiteraard heb ik wel veel zin in Spiel en staan de dagen al lang en breed geblocked in mijn agenda. Maar ik heb wat moeite met mondkapjes. En dan heb ik het niet over het beleid (graag geen discussie starten hierover!), maar persoonlijk. Áls ik naar mijn werk ga, moet ik verplicht de hele dag een mondkapje dragen, dus ik weet waar ik het over heb. Aan het einde van de dag hap ik gewoon naar adem en ben licht in mijn hoofd. Ik heb er blijkbaar meer fysieke problemen mee dan anderen. Daar komt nog bij dat het altijd rumoerig is op Spiel en speluitleg toch al lastig te volgen is. Dat wordt er niet beter op. Ik kijk de kat dus nog even uit de boom, Spiel is tenslotte wel voor ons plezier en dat moet zo blijven!
- maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Goed verwoord, ik haak ook om die reden af. De ene persoon is niet de ander, gelukkig (voor hen) dat velen er weinig last van hebben, maar men kan niet oordelen voor zij die wel fysiek hinder ondervinden.Enrico schreef: Dat we een aantal uitgevers moeten missen, zal niemand verbazen. Daar zullen zowel grote als kleine bij zijn. En last-minute zou het me ook niet verbazen als er moeten afhaken omdat de (in)reisregels nogal eens wisselen. Daar kan ik wel mee leven, het is toch al een aantal jaar niet meer mogelijk om alles in 4 dagen te bekijken.