Spiel 2021 aangekondigd - Wat doen jullie?

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Mr Jummy
Party Animal

Re: Spiel 2021 aangekondigd - Wat doen jullie?

Bericht door Mr Jummy »

Ik ben een paar keer een dag naar Spiel gegaan om met name veel spellen te kopen. Ik heb de voorpret van het research vooraf en het beredeneerd gokken op nieuwe titels wel erg gemist vorig jaar. Of het de moeite waard is om daadwerkelijk te gaan is afhankelijk van de publishers, Asmodee zal ik niet missen in ieder geval. Het vette aan Essen is enerzijds dat je vrijwel alles kan kopen wat soms via de reguliere kanalen moeilijk te verkrijgen is en het ontmoeten van verschillende mensen uit de bordspellenwereld. Het is een beetje de vraag of dit nog steeds geldt bij de komende editie, ik wacht het rustig af.

Ik vind het niet echt een heel fijn vooruitzicht om sjouwend met een mondkapje door de mensenmassa's te lopen, maar gelukkig maak ik meestal toch meerdere tripjes naar de auto. Kan ik meteen even wat lucht happen :D

Eigenlijk verwacht ik niet dat het überhaupt door zal gaan, maar we gaan het zien...
Recent gespeeld:
Afbeelding

Labels:
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bridget »

Daar komt nog bij dat het altijd rumoerig is op Spiel en speluitleg toch al lastig te volgen is. Dat wordt er niet beter op.
In het Nederlands versta ik mensen die mompelen met een mondkapje al niet, laat staan in het Engels met zwaar Zuid Europees accent. :lol: :lol: :lol:
Everybody has the right to play...
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

maxitaxi777 schreef:
Enrico schreef: Dat we een aantal uitgevers moeten missen, zal niemand verbazen. Daar zullen zowel grote als kleine bij zijn. En last-minute zou het me ook niet verbazen als er moeten afhaken omdat de (in)reisregels nogal eens wisselen. Daar kan ik wel mee leven, het is toch al een aantal jaar niet meer mogelijk om alles in 4 dagen te bekijken.

Wel hoop ik dat het vloeroppervlak in stand wordt gehouden. Dat er bredere gangen komen, is al bekend (en erg welkom). Maar krijgen de stands ook extra ruimte zodat er toch nog voldoende speelruimte overblijft? Het motto is niet voor niets "Komm, Spiel mit!" en dat is voor velen toch de drijfveer om naar Essen te gaan.

Voor mij persoonlijk moet ik het nog bekijken. Uiteraard heb ik wel veel zin in Spiel en staan de dagen al lang en breed geblocked in mijn agenda. Maar ik heb wat moeite met mondkapjes. En dan heb ik het niet over het beleid (graag geen discussie starten hierover!), maar persoonlijk. Áls ik naar mijn werk ga, moet ik verplicht de hele dag een mondkapje dragen, dus ik weet waar ik het over heb. Aan het einde van de dag hap ik gewoon naar adem en ben licht in mijn hoofd. Ik heb er blijkbaar meer fysieke problemen mee dan anderen. Daar komt nog bij dat het altijd rumoerig is op Spiel en speluitleg toch al lastig te volgen is. Dat wordt er niet beter op. Ik kijk de kat dus nog even uit de boom, Spiel is tenslotte wel voor ons plezier en dat moet zo blijven!
Goed verwoord, ik haak ook om die reden af. De ene persoon is niet de ander, gelukkig (voor hen) dat velen er weinig last van hebben, maar men kan niet oordelen voor zij die wel fysiek hinder ondervinden.
Ik geef les en daar moet ik ook de hele dag een mondkapje dragen. Ik heb daar weinig last van, maar ik zie wel veel mensen die het niet aangenaam vinden.
Het is natuurlijk zeker waar dat het veel moeilijker wordt om mensen te begrijpen die in een andere taal een spel uitleggen. Dat wordt niet zo eenvoudig.
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Bongo schreef: Ik vermoed zelf dat iedereen bij de ingang van Spiel een winkelwagentje krijgt...... dan is de 1,5meter afstand vanzelf gewaarborgd! :D :D :D
Dit vind ik nu eens het beste idee tot nu toe, eindelijk gedaan met dat gezeul van de koffer(tje)s :thumbup: :thumbup:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

2F kondigt aan dat ze niet aanwezig zullen zijn op Spiel 2021. Een belangrijke reden zou het afzeggen van veel medewerkers zijn.

Zie het bericht op de Spielbox website.

Hoe graag we onze nieuwe spellen ook weer live aan jullie willen presenteren, toch hebben we besloten om onze beursstand voor SPIEL in Essen dit jaar te annuleren.

Ter verduidelijking: wij ondersteunen het hygiëne- en beschermingsconcept van Merz-Verlag, inclusief de verplichting om mondkapjes te dragen, daarzonder is een beurs momenteel niet haalbaar is. Het actuele nieuws over grote evenementen in Europa suggereert zelfs dat er wellicht nog strengere maatregelen nodig zijn.

Als kleine uitgeverij met amper 2 personen rekenen wij op de hulp van ons team met jarenlange ervaring om 2F-Spiele op de best mogelijke manier op de beurs te presenteren. Zonder onze 15 à 20 helpers zijn de aan- en afvoer van alle materialen, op- en afbouw en de exploitatie van de beursstand tijdens de vier publieksdagen niet mogelijk.

Omwille van de situatie dit jaar, hebben we het team gevraagd om hun gewaardeerde helpersinstinct te negeren, en in plaats daarvan zelf te beslissen of ze de beurs ter plaatse willen bijwonen. De meerderheid van het team koos er voor om nog een jaar te passen.

Met enkel een basisteam kunnen we niet garanderen dat we op en rond onze beursstand consequent de nodige hygiëne- en beschermingsvoorwaarden kunnen voorzien om iedereen - de bezoekers en het team - te beschermen. We willen in geen geval dat ook maar één persoon door het bezoeken van onze stand met corona besmet zou worden en zien daarom af van een stand op de beurs.

Gezien we omwille van onze afzegging momenteel niet mogen deelnemen aan SPIEL.digital, doen we ons best om je te informeren over onze nieuwe spellen op onze website en op Boardgamegeek.

We hopen van harte dat we jullie allemaal weer mogen ontmoeten op SPIEL 2022, en dat we allemaal gevaccineerd, gezond en natuurlijk in de eerste plaats zonder besmetting door deze pandemie mogen komen.

We wensen je veel plezier met alle spellen!

Friedemann & Henning
website:
Bijlagen
2f-logo-400.png
(129.55 KiB) Nog niet gedownload
Laatst gewijzigd door Bart op do 09 sep 2021, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: toevoeging vertaling persbericht
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Piet schreef: 2F kondigt aan dat ze niet aanwezig zullen zijn op Spiel 2021. Een belangrijke reden zou het afzeggen van veel medewerkers zijn.

Niet heel verwonderlijk. Je hebt enerzijds restricties op reizen en de extra maatregelen qua hygiëne (waaronder het doorlopend dragen van een mondkapje). Dan zijn er nog mensen die liever geen enkel risico nemen. Dit zal best een probleem gaan worden voor meer uitgevers.
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Piet schreef: 2F kondigt aan dat ze niet aanwezig zullen zijn op Spiel 2021. Een belangrijke reden zou het afzeggen van veel medewerkers zijn.

Ik vrees een beetje dat er nog velen gaan volgen, het is ook niet evident om hele dagen demo's te staan geven met een mondkapje op.
Ikzelf ga Spiel dit jaar volledig skippen omwille van datzelfde mondkapje. Ik begrijp de organisatie volledig om dit te verplichten (het zou zelfs eigenaardig moest het niet zo zijn) maar ik zie het persoonlijk niet zitten om daar de hele dag rond te lopen met dat mondkapje.
En dan ben ik nog één van de gelukkigen die het niet dagelijks op hoeft te zetten van 's morgens tot 's avonds zoals bv vele anderen.
Eén groot pluspunt gaat er volgens mij wel zijn, namelijk de drukte. Die zou wel eens heel goed kunnen meevallen voor degenen die gaan
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Bruno
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Just my luck

Bericht door Bruno »

Ik ben benieuwd hoeveel stands er straks nog bemand gaan worden naarmate de datum dichterbij komt. Het is logisch en goed dat ze mondkapjes vereisen maar het is voor mij toch wel een domper. Verstaanbaarheid was altijd al een behoorlijk punt op Spiel en dat wordt hiermee niet bepaald geholpen. Als dan straks een heleboel uitgevers er straks niet blijken te staan, wordt het allemaal een stuk minder aantrekkelijk.

Daarnaast blijft het natuurlijk een gek gegeven dat je in een pandemie duizenden mensen vanuit tientallen landen in één ruimte stopt, ongeacht alle maatregelen.
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Bruno schreef: Daarnaast blijft het natuurlijk een gek gegeven dat je in een pandemie duizenden mensen vanuit tientallen landen in één ruimte stopt, ongeacht alle maatregelen.
Vooral dat, ja.
Misschien zouden ze er beter een exclusief Duits feestje van kunnen maken, waarbij de rest van de wereld (weer) online mee kan genieten.
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Jerome schreef:
Bruno schreef: Daarnaast blijft het natuurlijk een gek gegeven dat je in een pandemie duizenden mensen vanuit tientallen landen in één ruimte stopt, ongeacht alle maatregelen.
Vooral dat, ja.
Misschien zouden ze er beter een exclusief Duits feestje van kunnen maken, waarbij de rest van de wereld (weer) online mee kan genieten.
Bwa, met de maatregelen die nu toegepast gaan worden is het risico groter dat je in de plaatselijke supermarkt besmet wordt volgens mij. Enkel gevaccineerden of recente test, afstand tussen tafels en mondmaskers. Dat lijkt me toch echt wel veilig op die manier.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Bongo
Condottiërre
Persoonlijke Ondertitel: #homoludens

Bericht door Bongo »

Is de mathtrade voor Essen ook al online?

Ik vind t ergens opmerkelijk dat de laatste week er maar weinig nieuwe spellen in de tool zijn bijgekomen.....
Afbeelding
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo

Bericht door Stijnhoofd »

Bongo schreef: Is de mathtrade voor Essen ook al online?

Ik vind t ergens opmerkelijk dat de laatste week er maar weinig nieuwe spellen in de tool zijn bijgekomen.....
Die zou er wel komen, maar ik heb het idee dat het nog allemaal nog niet zo leeft. Zelfde geldt voor de lijst in die tool. Als ik naar mezelf kijk ga ik ook geen dingen preorderen ofzo, want de kans dat je gaat is gewoon een stuk minder zeker, en andersom loop ik ook het risico dat ik met een spel loop te zeulen waarvoor iemand last minute afzegt.
Recent speelde ik...

Afbeelding
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Stijnhoofd schreef:
Bongo schreef: Is de mathtrade voor Essen ook al online?

Die zou er wel komen, maar ik heb het idee dat het nog allemaal nog niet zo leeft. Zelfde geldt voor de lijst in die tool. Als ik naar mezelf kijk ga ik ook geen dingen preorderen ofzo, want de kans dat je gaat is gewoon een stuk minder zeker, en andersom loop ik ook het risico dat ik met een spel loop te zeulen waarvoor iemand last minute afzegt.
Die anderhalve meter lijkt me op de mathtrade meeting spot onmogelijk te handhaven.
Bongo
Condottiërre
Persoonlijke Ondertitel: #homoludens

Bericht door Bongo »

Welke 1,5 meter? Er is toch mondkapjes plicht?
1,5 meter is alleen dan waar de 1,5 meter niet gewaarborgd kan worden.
Afbeelding
Kire
Munchkin
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!

Bericht door Kire »

Bongo schreef: Welke 1,5 meter? Er is toch mondkapjes plicht?
1,5 meter is alleen dan waar de 1,5 meter niet gewaarborgd kan worden.
2 armen van 60 cm en een doos van 30 cm geeft 150 cm, wat net 1,5 meter is !