Bedank! Bij de kassa of bij de kaart-controle?Hijacker schreef:Je kan zo'n papieren bandje vragen hiervoor.
Spiel 2015 tips
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- vrieskist
- Hazelnoot Ridder
Re: Spiel 2015 tips
Labels:
- Hijacker
- Genius
Het was altijd bij de kaart-controlevrieskist schreef:Bedank! Bij de kassa of bij de kaart-controle?Hijacker schreef:Je kan zo'n papieren bandje vragen hiervoor.
- vrieskist
- Hazelnoot Ridder
Goed, dan zal ik daar in mijn beste handen-en-voeten-Duits (*ahum*) proberen een bandje te regelenHijacker schreef:Het was altijd bij de kaart-controlevrieskist schreef:Bedank! Bij de kassa of bij de kaart-controle?Hijacker schreef:Je kan zo'n papieren bandje vragen hiervoor.
Vorige jaren heb ik steeds een hele dag gesleept met mijn aanwinsten, maar dat is eigenlijk gekkenwerk
- Hijacker
- Genius
Je kan ook altijd een tas inleveren bij de gardarobe trouwens, betaal je 2€ voor denk ik ?
Die bandjes zijn redelijk standaard, alleen wijzen is volgensmij al genoeg
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Zeker doen, als je niet speciaal op iets naar zoek bent is dit eigenlijk de beste dag om te gaan.Ilse23 schreef:Ja het is een go with the flow projectje dus dan ga ik er het beste van maken en zondag gaan aangezien dit inderdaad mijn enige optie is. Dankjewel !Mac-S schreef:Het is altijd de moeite om naar Spiel te gaan!Ilse23 schreef:Is het de moeite om enkel zondag te gaan?![]()
Doorgaans is de beurs op donderdag en vrijdag iets rustiger, maar het is zo'n groot evenement dat er altijd wel een plekje is waar je een spel uitgelegd kunt krijgen of een proefpotje spelen.
Verder kan het zijn dat sommige spellen op zondag al uitverkocht zijn, maar er zijn genoeg andere... daar staat tegenover dat sommige stands graag van hun voorraad afwillen en dus kun je soms juist op zondag leuke koopjes scoren.
Als je graag naar Spiel wilt en zondag is je enige optie, gewoon doen zou ik zeggen.
Alleen als je heel specifiek één bepaald spel wil spelen of kopen, dan kan het zijn dat je achter het net vist. Als je met een "go with the flow" instelling er heen gaat, komt het wel goed, dan vermaak je je er vast wel.
Sommige zaken kunnen wel uitverkocht zijn maar dat is bijna te verwaarlozen, maar bij andere stands krijg je soms extra kortingen omdat het de laatste dag is
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
- vrieskist
- Hazelnoot Ridder
Wijzen in het Duits lukt me nog welHijacker schreef:Je kan ook altijd een tas inleveren bij de gardarobe trouwens, betaal je 2€ voor denk ik ?
- gieli0
- Grote Dienaar
is het verstandig om kaarten online te kopen of kan het net zo goed aan de kassa?
- vrieskist
- Hazelnoot Ridder
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Een kameraad van mij had online tickets gekocht en moest 2€ per ticket bijbetalen dus dat lijkt me niet zo'n goed idee. Ik heb tot nu toe nooit langer dan vijf minuten moeten aanschuiven aan de kassagieli0 schreef:is het verstandig om kaarten online te kopen of kan het net zo goed aan de kassa?
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
- gieli0
- Grote Dienaar
ok bedankt, ik zag al dat ze via internet duurder waren dan aan de kassa.
maar ook ik ga voor de eerste keer naar spiel, geen buylist maar gewoon eens kijken wat er allemaal is.
maar ook ik ga voor de eerste keer naar spiel, geen buylist maar gewoon eens kijken wat er allemaal is.
- pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Ik ga voor het elfde jaar op rij. Eerder bereidde ik me ook goed voor, maar nu zie ik wel hoe het allemaal gaat lopen; ik heb niet echt een wish-list en hoef dus niks. Ik verheug me vooral op het weerzien van een heleboel spelbekenden. Ik ga sowieso op donderdag, misschien nog op vrijdag of zaterdag, maar zeker niet op zondag.
Veel plezier voor de mensen die gaan en wellicht tot donderdag!
- humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
Leuk! Ik zie er naar uit je tegen te komen op donderdag!pleunie.william schreef:Ik ga voor het elfde jaar op rij. Eerder bereidde ik me ook goed voor, maar nu zie ik wel hoe het allemaal gaat lopen; ik heb niet echt een wish-list en hoef dus niks. Ik verheug me vooral op het weerzien van een heleboel spelbekenden. Ik ga sowieso op donderdag, misschien nog op vrijdag of zaterdag, maar zeker niet op zondag.
~ Always look on the bright side of life ~

- Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Ik heb me dit jaar beduidend minder uitgebreid voorbereid dan de voorgaande jaren, weet niet precies waarom. Bij veel nieuwe spellen heb ik het gevoel "ja, zou best leuk kunnen zijn... maar ook niet heel bijzonder". Ik denk dat er een soort van verzadiging is opgetreden. En ik verlang wel eens terug naar mijn eerste bezoeken aan Spiel, waarbij ik de hele dag (of twee dagen) met open mond rondliep door het Essense beursgebouw en alles geweldig vond. Misschien dat ik zonder voorbereiding me weer echt kan laten verrassen en dat gevoel van "vroeger" nog een beetje terug kan vinden...
- grunnboy
- Bronzen Meeple
Ai. Duidelijk de oudste van onze spellengroep. Toch blij dat je mee gaat en ik je hand mag vast houden als het te veel wordt voor mij 
- Ugur
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
- Contacteer:
Ik 'speel' inmiddels ruim 10 jaar en ik herken dit wel. Bij het doornemen van de Essen-lijsten heb ik dan "Hm, weer een tegel-legspel, weer een Kramer en Kiesling waarbij we bouwmeesters zijn" enzovoort. Maar persoonlijk zie ik het juist als een zegenMac-S schreef:Bij veel nieuwe spellen heb ik het gevoel "ja, zou best leuk kunnen zijn... maar ook niet heel bijzonder". Ik denk dat er een soort van verzadiging is opgetreden.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.