Flink getal ik ben benieuwt naar de foto.cab schreef:Lijst is inmiddels compleet, 50 vermeldingen. Mooi rond getal, is wel inclusief freebies en uitbreidingen. Nog niet klaar met uitpakken en stansen. Dus foto van de spullen blijf ik jullie schuldig!cab schreef:Ben bezig met uitpakken, stansen, alles in zakjes stoppen etc.
Het groeiende lijstje is hier te vinden, als we klaar zijn met uitpakken en de lijst af is zal ik nog wel een foto van de oogst plaatsen.
Ik ging naar Essen en nam mee.. (2011)
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
den123
- Sojaboon
Re: Ik ging naar Essen en nam mee..
Labels:
-
Suzan
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Board Game Stats
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Wij hadden een lijstje gemaakt, van waar we donderdag in ieder geval even langs wilden gaan, omdat we dachten dat het wel eens uitverkocht zou kunnen raken. Maar dat lijstje hebben we ook gewoon weer thuis laten liggen (en ik zal toegeven, waar ik we zeg bedoel ik mezelfSeabie schreef:Verder greep ik naast de Dominion Walled Village promo (uitverkocht), kon ik de Dominion Governour promo niet vinden en waren Terra Evolution, Evolution: The Origin of Species, Panic Station en Ascending Empires allen uitverkocht helaas...
We zijn niet overal langs geweest op donderdag, maar omdat we bij de Galeria binnenkwamen, kwamen we snel in hal 7 en was mijn eerste aankoop zo ongeveer Evolution: origin of species. Terra Evolution hadden we gepreordered. De Govenor was een verrassing bij aankoop van Hinterlands, en de Carc/Dominion promo kon ik me herinneren dat die op mijn lijst stond dus zijn we speciaal even langs geweest.
Waar ik van baal is dat we A fistfull of penguins zaterdag pas zijn gaan spelen. We wilden wel eerder maar was steeds druk. En gingen er eigenlijk vanuit dat ze wel genoeg zouden hebben. Helaas, na ons potje zaterdag, waar we heel enthousiast werden, bleek dat het uitverkocht was.
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Re: "Oogst" Spiel 2011
Hehe Vlerk!!henk.rolleman schreef:Jij mocht zeker dragen16 Feet Pauly schreef:Zo Zo Rober de lijst op papier ziet er nog indrukwekkender uit als in de tassenhehe. goed geslapen vanacht? Gok van niet, denk dat je toch wel iemand gemist hebt
hahahaha.
Oh Cab ik zie dat je helvetia gekocht hebt? Laat effe weten hoe die is, ik heb een tijdje rond staan zoeken bij Kosmos om hem te spelen, maar het is er niet van gekomen.
-
Willy the Kid
- Burgemeester
Ik heb precies over hetzelfde staan dubben en heb precies dezelfde conclusie getrokken. Heb echter al wel alvast de Catan promo aangeschaft.Seabie schreef:Daarnaast heb ik ook nog flink staan twijfelen bij de duitse versie van 7 Wonders voor 33 euro; slechts de kaarttitels waren in het duits. Toch maar niet gedaan en besloten om ooit simpelweg een NL editie aan te schaffen.
Mn complete lijst:
- Yspahan (Master Print editie)
- Revolver
- Agricola CZ-deck (Engels)
- Agricola seizoensborden
- 7 Wonders: Catan Promo
en voor een vriend 51st state - The New Era
IS niet zo gek veel, maar ik ben ook een stuk kritischer naar spellen gaan kijken. Met name de speelfrequentie die het ooit kan krijgen vindt ik belangrijk, naast dat ik het zelf natuurlijk leuk moet vinden. Dit sluit dan al bijna alle gloednieuwe spellen uit.
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Heb je die Yspahan bij Quined gekocht? op Zaterdag ochtend? Toevallig? want dan heb ik jullie volgens mij ook aan tafel gehadWilly the Kid schreef:Ik heb precies over hetzelfde staan dubben en heb precies dezelfde conclusie getrokken. Heb echter al wel alvast de Catan promo aangeschaft.Seabie schreef:Daarnaast heb ik ook nog flink staan twijfelen bij de duitse versie van 7 Wonders voor 33 euro; slechts de kaarttitels waren in het duits. Toch maar niet gedaan en besloten om ooit simpelweg een NL editie aan te schaffen.
Mn complete lijst:
- Revolver
IS niet zo gek veel, maar ik ben ook een stuk kritischer naar spellen gaan kijken. Met name de speelfrequentie die het ooit kan krijgen vindt ik belangrijk, naast dat ik het zelf natuurlijk leuk moet vinden. Dit sluit dan al bijna alle gloednieuwe spellen uit.
-
cab
- Burgemeester
Re: "Oogst" Spiel 2011
Een spelsessie rond 2 uur in de nacht heeft me doen besluiten het te kopen. Echter was ik wat moe vrijdag op zaterdagnacht omdat ik al vanaf woensdag in Essen was. Echter het spel beviel in die mate dat ik het toch maar mee heb genomen. Bij een fittere spelsessie zal ik uitgebreider laten weten hoe ik het spel vind.16 Feet Pauly schreef:Oh Cab ik zie dat je helvetia gekocht hebt? Laat effe weten hoe die is, ik heb een tijdje rond staan zoeken bij Kosmos om hem te spelen, maar het is er niet van gekomen.dus heb ik hem ook niet gekocht
)
-
Willy the Kid
- Burgemeester
Inderdaad op zaterdagochtend ja, bij Quined. Jij was onze rots in de branding?16 Feet Pauly schreef:Heb je die Yspahan bij Quined gekocht? op Zaterdag ochtend? Toevallig? want dan heb ik jullie volgens mij ook aan tafel gehadWilly the Kid schreef:Ik heb precies over hetzelfde staan dubben en heb precies dezelfde conclusie getrokken. Heb echter al wel alvast de Catan promo aangeschaft.Seabie schreef:Daarnaast heb ik ook nog flink staan twijfelen bij de duitse versie van 7 Wonders voor 33 euro; slechts de kaarttitels waren in het duits. Toch maar niet gedaan en besloten om ooit simpelweg een NL editie aan te schaffen.
Mn complete lijst:
- Revolver
IS niet zo gek veel, maar ik ben ook een stuk kritischer naar spellen gaan kijken. Met name de speelfrequentie die het ooit kan krijgen vindt ik belangrijk, naast dat ik het zelf natuurlijk leuk moet vinden. Dit sluit dan al bijna alle gloednieuwe spellen uit.best bizar. Sowieso heb ik denk ik meer mensen van dit forum gezien als dat ik mezelf bewust van was.
-
cab
- Burgemeester
den123 schreef:flink getal ik ben benieuwt naar de fotocab schreef:Lijst is inmiddels compleet, 50 vermeldingen. Mooi rond getal, is wel inclusief freebies en uitbreidingen. Nog niet klaar met uitpakken en stansen. Dus foto van de spullen blijf ik jullie schuldig!cab schreef:Ben bezig met uitpakken, stansen, alles in zakjes stoppen etc.
Het groeiende lijstje is hier te vinden, als we klaar zijn met uitpakken en de lijst af is zal ik nog wel een foto van de oogst plaatsen.

Niet zón scherpe foto, het licht is niet al te best. Maargoed alles is ingepakt dus wie weet neem ik morgen een betere foto.
-
Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Ach, als ik al die mega-lijsten zie dan vind ik dat ik het weer netjes heb gedaan. Bij twijfel, niet kopen is ook mijn motto. Heb me toch nog tot 1 impuls-aankoop laten verleiden... hopen maar dat het een leuk spel blijkt te zijn. En zo niet, dan probeer ik het wel weer te ruilen...
Nieuw gekocht:
Discworld: Ankh-Morpork
Meltdown 2020
Paris Connection
King of Tokyo
Space Bastards (de impuls-aankoop)
Toc Toc Woodman (kadootje voor jongste kind)
Stone Age uitbreiding
Ticket to Ride Asia
Geruild:
Antler Island
Lord of the Rings + 2 uitbreidingen
Thurn und Taxis
Mystery of the Abbey: Pilgrims Chronicles uitbreiding
Gratis en voor niks:
Zooloretto promo-tegel "Katta" (ringstaartmaki heet dat in het Nederlands geloof ik)
Plaatje (zonder Antler Island want die bereikte mij later pas):
Nieuw gekocht:
Discworld: Ankh-Morpork
Meltdown 2020
Paris Connection
King of Tokyo
Space Bastards (de impuls-aankoop)
Toc Toc Woodman (kadootje voor jongste kind)
Stone Age uitbreiding
Ticket to Ride Asia
Geruild:
Antler Island
Lord of the Rings + 2 uitbreidingen
Thurn und Taxis
Mystery of the Abbey: Pilgrims Chronicles uitbreiding
Gratis en voor niks:
Zooloretto promo-tegel "Katta" (ringstaartmaki heet dat in het Nederlands geloof ik)
Plaatje (zonder Antler Island want die bereikte mij later pas):
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Dat kaartspel bovenaan op de foto komt me bekend voor...MikeBzonderpuntje schreef:3,5 dag geweest. En ondanks goede voornemens toch weer (te?) veel meegenomen.
Niet op de foto:
- - Nog 5 stuks Toc Toc Woodman (bedoeld als kado / ruil / en anders verkoop)
- Poseidon's Kingdom voor een geekbuddy
- Het gapende gat in mijn begroting.
Alcatraz heb ik, op jouw advies, aangekocht. Ik had het graag even uitgeprobeerd, maar de tafels kwamen maar niet vrij. Binnenkort wat tijd zoeken om het uit te proberen.
-
Robertopellizini
- Genius
Zo, ook even een fotootje gemaakt van mijn nieuwe aanwinsten:

In Math Trade:
- Keltis
- Alhambra
- Race for the Galaxy
- Race for the Galaxy + eerste 2 uitbreidingen
- Space Alert (van Stefan)
- Glory to Rome
In Essen nieuw gekocht:
- Poseidon's Kingdom (pre-order) 45,-
- Drum Roll + promo's en uitbreiding (pre-order) 30,-
- K2: Broad Peak (pre-order) 16,50
- Dungeon Petz + button & stickervel 35,-
- Ninjato 35,- (geloof ik, of 30)
- Friday 9,-
----------------------
Totaal = 170,50
In Essen, niet nieuw:
- Keltis: Neue Wege, Neue Ziele 10,-
- Conquest of Planet Earth: The Space Alien Game 20,-
- Zombie in my Pocket 10,-
- 7 Wonders: Catan Island 2,-
- Carcassonne: Die Schule + Dominion: Walled Village 3,-
- Spelbenodigdheden voor mijn prototypes
. Ommenabij de 5,-
----------------------
Totaal = 50,-
Overall = 220,50
Freebees:
- Extra kaarten voor Panic Station (Stefan had extra)
- '51?'. Een puzzel-spelletje.
- Extra kaarten voor Glory to Rome
- Mondo compacte 'uitbreiding' voor 2 spelers.
- Kamisado Schnupperspiel (schnupperspielen zijn kleine, versimpelde versies van het grotere spel)
- Atlantis Schnupperspiel
- Blockers! Schnupperspiel + Zatre Schnupperspiel
- Kleine uitbreiding voor Helvetia
- Extra kaarten voor Agricola (3), Feudality (1), Ora et Labora (1) en Gnomes von Zavandor (1)
Dus, 4 grote nieuwe spellen, 2 kleintjes en 1 nieuwe uitbreiding. Daarnaast 2 oudere spellen en 1 uitbreiding. En tot slot een aantal goedkope promo's en een zooi freebees.
Ik vind dat ik me toch aardig heb ingehouden. Ik was van plan nog wat koopjes aan te schaffen voor een trade, maar heb dat uiteindelijk niet gedaan. Buiten hetgeen ik al wilde aanschaffen heb ik enkel Friday, Conquest of Planet Earth en Zombie in My Pocket (die laatste twee stonden overigens wel op mijn wishlist) aangeschaft.
Mijn vriendin kan trots op me zijn
. Ben wel benieuwd naar een serie andere spellen, maar de tijd zal het leren of ik die alsnog wil aanschaffen. Eén spel dat ik in ieder geval zal aanschaffen wanneer het uitkomt is Takenoko. Wat een leuk spel is dit zeg!

In Math Trade:
- Keltis
- Alhambra
- Race for the Galaxy
- Race for the Galaxy + eerste 2 uitbreidingen
- Space Alert (van Stefan)
- Glory to Rome
In Essen nieuw gekocht:
- Poseidon's Kingdom (pre-order) 45,-
- Drum Roll + promo's en uitbreiding (pre-order) 30,-
- K2: Broad Peak (pre-order) 16,50
- Dungeon Petz + button & stickervel 35,-
- Ninjato 35,- (geloof ik, of 30)
- Friday 9,-
----------------------
Totaal = 170,50
In Essen, niet nieuw:
- Keltis: Neue Wege, Neue Ziele 10,-
- Conquest of Planet Earth: The Space Alien Game 20,-
- Zombie in my Pocket 10,-
- 7 Wonders: Catan Island 2,-
- Carcassonne: Die Schule + Dominion: Walled Village 3,-
- Spelbenodigdheden voor mijn prototypes
----------------------
Totaal = 50,-
Overall = 220,50
Freebees:
- Extra kaarten voor Panic Station (Stefan had extra)
- '51?'. Een puzzel-spelletje.
- Extra kaarten voor Glory to Rome
- Mondo compacte 'uitbreiding' voor 2 spelers.
- Kamisado Schnupperspiel (schnupperspielen zijn kleine, versimpelde versies van het grotere spel)
- Atlantis Schnupperspiel
- Blockers! Schnupperspiel + Zatre Schnupperspiel
- Kleine uitbreiding voor Helvetia
- Extra kaarten voor Agricola (3), Feudality (1), Ora et Labora (1) en Gnomes von Zavandor (1)
Dus, 4 grote nieuwe spellen, 2 kleintjes en 1 nieuwe uitbreiding. Daarnaast 2 oudere spellen en 1 uitbreiding. En tot slot een aantal goedkope promo's en een zooi freebees.
Ik vind dat ik me toch aardig heb ingehouden. Ik was van plan nog wat koopjes aan te schaffen voor een trade, maar heb dat uiteindelijk niet gedaan. Buiten hetgeen ik al wilde aanschaffen heb ik enkel Friday, Conquest of Planet Earth en Zombie in My Pocket (die laatste twee stonden overigens wel op mijn wishlist) aangeschaft.
Mijn vriendin kan trots op me zijn
-
Joverowa
- Caballero
merde... Was er een goodie van Fresco???Misth schreef:- 7 goodies van Fresco, 7 Wonders, Olympos, Valdora, Merkator, 51?, The New Era
.
derodehazen.be

-
Saremie
- Matroos
- Persoonlijke Ondertitel: Saar!
Ik ging met de missie wat nieuw uitgebrachte spellen te halen, maar kwam uiteindelijk thuis met voornamelijke oudere dingen
Gespeeld:
* Drako, leuke filler (wel nieuwe release)
* Isla Dorada, erg leuk!
* Tobago, ook leuk
Nog te spelen:
* Tikal (hele ouwe)
* Dracula
* Onirim
* The Pillars of the Earth: Builders Duel
Gespeeld:
* Drako, leuke filler (wel nieuwe release)
* Isla Dorada, erg leuk!
* Tobago, ook leuk
Nog te spelen:
* Tikal (hele ouwe)
* Dracula
* Onirim
* The Pillars of the Earth: Builders Duel
Saar!
-
Piet
- Beheerder
Die heb ik blijkbaar ook gemist. Iemand die hem dubbel heeft en wil wisselen voor een andere goodie?Joverowa schreef:merde... Was er een goodie van Fresco???Misth schreef:- 7 goodies van Fresco, 7 Wonders, Olympos, Valdora, Merkator, 51?, The New Era
.
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Doelt Martijn niet op die uitbreiding die voor 3 euro te koop was?