Spiel 2015 tips
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Spiel 2015 tips
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Spiel en we gaan meteen 2 dagen.
Nu blijkt dat we aan de late kant zijn voor het boeken van een hotel.
Heeft er iemand een idee hoe vlot alles te doen is met de auto? Parkeren daar? Parkeren buiten centrum en dan openbaar vervoer? Etc.
Nog andere tips?
Grz
Nu blijkt dat we aan de late kant zijn voor het boeken van een hotel.
Heeft er iemand een idee hoe vlot alles te doen is met de auto? Parkeren daar? Parkeren buiten centrum en dan openbaar vervoer? Etc.
Nog andere tips?
Grz
Labels:
- Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Spiel 2015 tips
Tip: zoek de topics over eerdere Spiels eens op, daar zul je al heel wat informatie vinden.
Parkeren bij de beurs is geen probleem (en met 5 euro per dag ook niet duur), en het beurscomplex ligt vlakbij een afrit van Autobahn A52, dus uitstekend bereikbaar met de auto. Je kunt dus ook in een naburige plaats een hotel boeken.
Vanuit het oosten van Nederland en België is zelfs thuis slapen een prima optie.
Parkeren bij de beurs is geen probleem (en met 5 euro per dag ook niet duur), en het beurscomplex ligt vlakbij een afrit van Autobahn A52, dus uitstekend bereikbaar met de auto. Je kunt dus ook in een naburige plaats een hotel boeken.
Vanuit het oosten van Nederland en België is zelfs thuis slapen een prima optie.
-
EEMBC
- Hazelnoot Ridder
Wij komen uit het oosten van Nederland, in de buurt van Venlo zelfs, en wij gaan elk jaar nog naar een hotel. Als we eens een keer weg kunnen zonder vrouw en kinderen dan zullen we dat doen ook!Mac-S schreef: Vanuit het oosten van Nederland en België is zelfs thuis slapen een prima optie.
Afgezien daarvan, wij boeken het hotel ik geloof een maandje of 2 pas voor Spiel (ik rij alleen mee, en laat de organisatie over aan anderen
Tot nu toe hebben we ook altijd bij het beurscomplex kunnen parkeren, dus ook daar geen problemen. Misschien de enige tip: zorg dat je voor te parkeren er vroeg bij bent.
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
ah dat is al super,
ik had al wel wat andere stukken op het forum gelezen maar bijkomende info is altijd welkom.
wel grappig van de dice tower, zou wel grappig zijn
ik had al wel wat andere stukken op het forum gelezen maar bijkomende info is altijd welkom.
wel grappig van de dice tower, zou wel grappig zijn
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
ik heb ook nog maar net een hotel gereserveerd dus er is nog plaats maar te lang wachten zou ik toch ook zeker niet doen. Wij zijn met zen drieën en blijven daar van donderdag op vrijdag, ook slechts twee dagen dus. Wanneer zoek jij te gaan ?
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Wij gaan ook met drie, aanvankelijk had ik ook donderdag op vrijdag in gedachten maar uiteindelijk gekozen voor vrijdag op zaterdag ...dirk schreef:ik heb ook nog maar net een hotel gereserveerd dus er is nog plaats maar te lang wachten zou ik toch ook zeker niet doen. Wij zijn met zen drieën en blijven daar van donderdag op vrijdag, ook slechts twee dagen dus. Wanneer zoek jij te gaan ?
- syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
- Contacteer:
Ja, ik zeg het elk jaar weer bij zo'n bericht ... vergeet de milieusticker niet. Je hebt deze op zich niet nodig om bij de Messe te geraken, maar wil je een beetje vrij bewegen met de auto, dan is het wel handig. En voor 5 euro kan je geen boete riskeren.
https://formular.stadt-koeln.de/feinsta ... /index.php
- humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
hierover gesproken. Ik heb een nieuwe auto dus ook weer eentje nodig. Welke autopapieren moet ik precies meesturen (dit was me niet helemaal duidelijk).syroit schreef:Ja, ik zeg het elk jaar weer bij zo'n bericht ... vergeet de milieusticker niet. Je hebt deze op zich niet nodig om bij de Messe te geraken, maar wil je een beetje vrij bewegen met de auto, dan is het wel handig. En voor 5 euro kan je geen boete riskeren.
~ Always look on the bright side of life ~

- Dagmar
- Geheim Genootschap
- Contacteer:
Je kan bij elke Duitse garage een sticker kopen. Ze maken hem direct en je betaald echt maar vijf euro. Gewoon over de grens in het eerste dorp/stad even naar een garage gaan en klaar ben je.
- syroit
- Phoenix
- Contacteer:
Merk, Type, motorinhoud, CO uitstoot, ... moet er op staan.humske schreef:hierover gesproken. Ik heb een nieuwe auto dus ook weer eentje nodig. Welke autopapieren moet ik precies meesturen (dit was me niet helemaal duidelijk).
Klopt helemaal, maar dat gaat van de kostbare Spiel-tijd afDagmar schreef:Je kan bij elke Duitse garage een sticker kopen. Ze maken hem direct en je betaald echt maar vijf euro. Gewoon over de grens in het eerste dorp/stad even naar een garage gaan en klaar ben je.
Bij mij is nieuwe auto, meteen nieuwe sticker. Geen gezoek voor een garage, en vooral geen tijdverlies.
- Bongo
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: #homoludens
Auto staat dan wel in de parkeergarage bij de Messe (geen sticker nodig) dan wel in de parkeergarage bij het hotel (prive, en ook geen sticker nodig).
De kans dat je al rijdend word aangehouden vanwege die sticker is wel heel erg minimaal......
Maar ik zal het eens in de groeps app gaan gooien wie er mee kan gaan als ik hier al lees dat hotels al volgeboekt dreigen te raken.....
De kans dat je al rijdend word aangehouden vanwege die sticker is wel heel erg minimaal......
Maar ik zal het eens in de groeps app gaan gooien wie er mee kan gaan als ik hier al lees dat hotels al volgeboekt dreigen te raken.....
- Dagmar
- Geheim Genootschap
- Contacteer:
De navigatie weet altijd wel een garage te vinden. En terwijl de sticker wordt gemaakt, kan je dan mooi een schoon toilet waar geen rij staat bezoeken. Een echte win win situatie dus.
- Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
- Contacteer:
Ik hoop dit jaar voor het eerst naar Essen te kunnen, maar als ik tegen die tijd geen baan heb kan ik het me simpelweg niet veroorloven, zeker niet met het geld dat ik nu in mijn nieuwe bordspel aan het steken ben. Maar ik ben over een maand weer terug van 10 maanden reizen dus tijd genoeg om een baan te vinden toch? Toch? Positief blijven denken
Hoe dan ook, de Kickstarter van mijn nieuwe spel zal nog niet voor Essen live gaan naar alle verwachting. En ik denk niet dat ik een micro-stand op Essen kan veroorloven om mijn spel daar te demo'en maar als ik tegen die tijd een goede baan heb, wie weet. Ik hou dit topic in elk geval in de gaten voor de handige tips. 
Keep Exploring Games
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Allen alvast bedankt voor de tips!
We hebben ondertussen een hotelkamer geboekt in de regio van de beurs. Daar was nog maar weinig keuze maar het is gelukt!
We gaan van vrijdag op zaterdag.
Heeft er iemand nog een idee wat betreft kortingen bij aankoop van de tickets of andere acties?
We hebben ondertussen een hotelkamer geboekt in de regio van de beurs. Daar was nog maar weinig keuze maar het is gelukt!
We gaan van vrijdag op zaterdag.
Heeft er iemand nog een idee wat betreft kortingen bij aankoop van de tickets of andere acties?
- syroit
- Phoenix
- Contacteer:
En anders ga ik wel weer shoppen voor jeDuiker schreef:Ik hoop dit jaar voor het eerst naar Essen te kunnen, maar als ik tegen die tijd geen baan heb kan ik het me simpelweg niet veroorloven, zeker niet met het geld dat ik nu in mijn nieuwe bordspel aan het steken ben. Maar ik ben over een maand weer terug van 10 maanden reizen dus tijd genoeg om een baan te vinden toch? Toch? Positief blijven denkenHoe dan ook, de Kickstarter van mijn nieuwe spel zal nog niet voor Essen live gaan naar alle verwachting. En ik denk niet dat ik een micro-stand op Essen kan veroorloven om mijn spel daar te demo'en maar als ik tegen die tijd een goede baan heb, wie weet. Ik hou dit topic in elk geval in de gaten voor de handige tips.