Een verzameling van handige sites of plekken op het internet om je beursbezoek voor te bereiden. Heb je tips met links stuur een PB en ik zet hem er bij.
Info:
- Officiële site - Friedhelm Merzverlag (De)
- Online Tickets
- Spiel Facebook
Voorbereiding:
In het Nederlands:
- Bordspeler
- Spelmagazijn handige info
- Spelmagazijn: Essen preview
- De Tafel Plakt: Spiel voorbeschouwing
- Spellengek
In het Engels:
- Boardgamegeek Preview
- Boardgamegeek verzameling geeklists
- Game mention list Op hoeveel geeklists staat een spel
- Boardgamegeek Essen Spiel 2018 specials, freebies, promos and other giveaways
- Boardgamegeek lijst met voorbestellingen
- Boardgamegeek Spiel forum
- Boeardgamegeek veiling Veiling om te kopen of verkopen met overdracht op Spiel
- Tabletop Together Tool - Lijstje maken en printen
In het Duits:
- Brettspielbox
- Cliquenabend
- Spielbox herbstneuheiten 2018 (ESSEN)
Oké, voor nu weet ik er ff niet meer. Dus geeft het door als er iets mist en zal zelf de komende tijd ook nog wel het één en ander aanvullen.
Handige Spiel links! - Spiel 2018
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
cab
- Burgemeester
Handige Spiel links! - Spiel 2018
Laatst gewijzigd door Bart op do 03 okt 2019, 21:26, 9 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic gesloten - nieuw draadje opstarten voor Spiel 2019
Reden: Topic gesloten - nieuw draadje opstarten voor Spiel 2019
Labels:
-
Sunnyfield
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Tsjoeke, tsjoeke
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
ikspeelmetgroen
- Veenboer
Re: Handige Spiel links!
- Tabletop Together Tool - Lijstje maken en printen (nog niet voor 2018)
Dus wel is vanaf gisteren actief, de eerst 223 spellen staan er al in.
-
cab
- Burgemeester
Lijstjes maken kan beginnenikspeelmetgroen schreef: - Tabletop Together Tool - Lijstje maken en printen (nog niet voor 2018)
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
cab schreef:Lijstjes maken kan beginnenikspeelmetgroen schreef: - Tabletop Together Tool - Lijstje maken en printen (nog niet voor 2018)
jeuj! leuk!
~ Always look on the bright side of life ~

-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
Steep
- Sojaboon
Mocht iemand interesse hebben: Mijn Geeklist (in het Engels, met steeds een korte beschrijving van wat het spel is, waarom ik het interessant vind en mogelijke persoonlijke bezwaren) kun je hier vinden:
https://boardgamegeek.com/geeklist/2441 ... ssen-2018/
Ik ga proberen om richting oktober steeds elke week een aantal spellen toe te voegen zodat ik zo goed mogelijk voorbereid mijn drie dagen Spiel kan benutten.
https://boardgamegeek.com/geeklist/2441 ... ssen-2018/
Ik ga proberen om richting oktober steeds elke week een aantal spellen toe te voegen zodat ik zo goed mogelijk voorbereid mijn drie dagen Spiel kan benutten.
-
olavf
- El Capitan
Mijn jaarlijkse overzicht van Nederlandse spelregels is ook weer online:
https://www.bordspelmania.eu/spiel/topic23655.html
Spellen die bij een Nederlandstalige uitgever (gaan) verschijnen, spellen met o.a. Nederlandse regels in de doos en spellen waarvan Nederlandse regels online staan (of komen).
https://www.bordspelmania.eu/spiel/topic23655.html
Spellen die bij een Nederlandstalige uitgever (gaan) verschijnen, spellen met o.a. Nederlandse regels in de doos en spellen waarvan Nederlandse regels online staan (of komen).
-
Enrico
- Caballero
Nog één week voor Spiel! Alle lijstjes al klaar of kom je maar niet door de enorme lijst met aankondigingen heen?
Wellicht dat niet alleen de al genoemde handige informatie, maar ook de jaarlijkse preview op Spelmagazijn je een handje kan helpen. Daarin hebben we een overzicht gemaakt van een kleine 50 nieuwe spellen waarvan wij denken dat die de moeite waard zijn om te bekijken.
Voor het geval je deze preview tot nu toe gemist hebt: deze lijst hebben we niet "ineens" uit de grond gestampt, maar is de afgelopen maanden geleidelijk aan opgebouwd.
Wellicht dat niet alleen de al genoemde handige informatie, maar ook de jaarlijkse preview op Spelmagazijn je een handje kan helpen. Daarin hebben we een overzicht gemaakt van een kleine 50 nieuwe spellen waarvan wij denken dat die de moeite waard zijn om te bekijken.
Voor het geval je deze preview tot nu toe gemist hebt: deze lijst hebben we niet "ineens" uit de grond gestampt, maar is de afgelopen maanden geleidelijk aan opgebouwd.
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Voor mij is Spelmagazijn al jaren een van de interessante aanbieders van Spiel informatie en lijstjes waar ik doorga vooraleer naar Spiel af te reizen (samen met Bordspeler.nl; vroeger ook De Tafel Plakt - Dominique, waar ben je?). Het aanbod is zo groot geworden dat het mij niet meer lukt om de talrijke nieuwigheden op voorhand te beoordelen.Enrico schreef: ... maar ook de jaarlijkse preview op Spelmagazijn je een handje kan helpen. Daarin hebben we een overzicht gemaakt van een kleine 50 nieuwe spellen waarvan wij denken dat die de moeite waard zijn om te bekijken.
-
Rubik
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com
Altijd fijn om te horen dat de inspanningen worden gewaardeerd. Het wordt inderdaad bijna ondoenlijk om alle informatie door te worstelen. Maar zolang we er nog plezier in hebben...Bart schreef:Voor mij is Spelmagazijn al jaren een van de interessante aanbieders van Spiel informatie en lijstjes waar ik doorga vooraleer naar Spiel af te reizen (samen met Bordspeler.nl; vroeger ook De Tafel Plakt - Dominique, waar ben je?). Het aanbod is zo groot geworden dat het mij niet meer lukt om de talrijke nieuwigheden op voorhand te beoordelen.Enrico schreef: ... maar ook de jaarlijkse preview op Spelmagazijn je een handje kan helpen. Daarin hebben we een overzicht gemaakt van een kleine 50 nieuwe spellen waarvan wij denken dat die de moeite waard zijn om te bekijken.
-
Bart
- Beheerder
En plots is ook Dominique er weer. De Tafel Plakt maakt beschouwt de Spielselectie als "soep met balletjes".Bart schreef: Voor mij is Spelmagazijn al jaren een van de interessante aanbieders van Spiel informatie en lijstjes waar ik doorga vooraleer naar Spiel af te reizen (samen met Bordspeler.nl; vroeger ook De Tafel Plakt - Dominique, waar ben je?). Het aanbod is zo groot geworden dat het mij niet meer lukt om de talrijke nieuwigheden op voorhand te beoordelen.
-
el_crosso
- Burgemeester
Ik vind dit overzicht met details over welke uitgever waar zit, ook altijd super handig. (BGG)
Hall Plans for Essen Spiel 2018 - Detailed Maps
Hall Plans for Essen Spiel 2018 - Detailed Maps
-
Bart
- Beheerder