Spiel 2021 aangekondigd - Wat doen jullie?

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Kire
Munchkin
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Spiel 2021 aangekondigd - Wat doen jullie?

Bericht door Kire »

Ik zag op facebook volgende post van Spiel:

For all of you who haven't really noticed yet: Yes, we are planning a SPIEL '21 in the Essen exhibition halls as almost everyone will be vaccinated by October. And of course we are incredibly looking forward to welcoming you after such a long time. Stay healthy. We are on the final meters.

Het ziet er dus naar uit dat er weer een Spiel zal zijn. Wat doen jullie? Al watertanden of toch nog liever een jaartje wachten?

Labels:
Kire
Munchkin
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!

Re: Spiel 2021 aangekondigd - Wat doen jullie?

Bericht door Kire »

Zelf ben ik er nog niet uit. Volg ik mijn hart of mijn verstand. Wellicht brengt tijd raad! :?
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Contacteer:

Bericht door mazinho »

Nu zeg ik beter doen wat helpt dan doen wat mag. Ik zou een jaar wachten. De mutaties die nu gevaccineerde mensen erg ziek maken zijn voorlopig niet verdwenen.
Laatst gewijzigd door mazinho op do 06 mei 2021, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Ik ben normaal gevaccineerd dan dus ik zie niet in waarom ik niet zou gaan...
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
De Spellenreporter
Condottiërre
Contacteer:

Bericht door De Spellenreporter »

GO GO GO!!!
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

We zullen zien hoe zich dit ontwikkelt. Mijn optimistische verwachting is dat een ‘regionaal’ evenement tegen die tijd wel weer kan, maar dat bezoekers uit andere landen niet of zeer beperkt welkom zullen zijn (door beperkingen van overheidswege).
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Bericht door Dagmar »

Ik hoop echt dat ik op een verantwoorde manier kan gaan. Maar zeker weten dat dat kan, doe ik op dit moment zeker nog niet. Ik heb dus een annuleerbaar hotel geboekt en duim mijn duimen stuk.
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Dagmar schreef: Ik hoop echt dat ik op een verantwoorde manier kan gaan. Maar zeker weten dat dat kan, doe ik op dit moment zeker nog niet. Ik heb dus een annuleerbaar hotel geboekt en duim mijn duimen stuk.
dit inderdaad, maar dan zonder hotel aangezien dit nog wel een afstand is die op en neer te rijden is (al zou ik dat dan niet alle dagen doen). Maar het risico van een hotel/overnachting boeken doe ik niet.
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Piet
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Piet »

Erwin schreef: We zullen zien hoe zich dit ontwikkelt. Mijn optimistische verwachting is dat een ‘regionaal’ evenement tegen die tijd wel weer kan, maar dat bezoekers uit andere landen niet of zeer beperkt welkom zullen zijn (door beperkingen van overheidswege).
Ik heb ook al gedacht dat het zeer onwaarschijnlijk is dat er mensen 150 landen welkom zouden zijn. Alleen voor Duitsers? Het kan.
De standhouders hebben blijkbaar tijd om zich aan te melden tot half mei. Misschien wil de organisatie daar ook wel rekening mee houden.

Mocht Spiel doorgaan, dan zou ik zeker gaan, maar onder veilige en correcte omstandigheden. Wij houden ons nu al een jaar aan alle voorschriften; het zou zonde zijn om dat op te geven voor een spellenbeurs.
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Laten we hopen dat dat Europees coronapaspoort tegen ingevoerd is. Dat zou toch moeten lukken met nog bijna 5 maanden te gaan.
Tegen heeft toch elk Europees land alle welwillende inwones gevaccineerd? Waarom zou dit dan niet veilig zijn?
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Bored Gaymer
Fabrieksmanager
Contacteer:

Bericht door Bored Gaymer »

Het hotel staat al gereserveerd (met gratis annuleren enzo) en ik hoop tegen die tijd gevaccineerd te zijn. Ik zie dan geen reden om niet te gaan als iedereen op de beurs gevaccineerd of getest is. Ik zal zelf waarschijnlijk ook gewoon nog mijn mondmasker blijven dragen en proberen afstand te houden waar mogelijk. Spellen spelen deden we toch al niet zo vaak op Spiel. Misschien wel dat we niet een hele dag blijven rondlopen of tussendoor iets anders gaan doen, naar het park ofzo.
"I am a tattooed sexy dancing monkey"
freeze
Stamhoofd

Bericht door freeze »

Ik zie het tzt wel. In voorgaande jaren ging ik 1 dag op en neer.
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Ik vind het nog een lastige. :think:
Spiel bezocht ik de laatste 10 jaar als onderdeel van Quined en dat was altijd super tof.
Maar zelf heb ik nog niet echt de behoefte me in grote mensenmassa's te begeven.
Verder heeft het afgelopen jaar me ook aan het denken gezet of ik mijn demo/verkoop-carrière nog wel door wil zetten. Ik ben er nog niet helemaal uit. :?
Dus ik laat het de komende tijd maar allemaal over me heen komen en zie het tegen die tijd wel.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Lord Leuber
Party Animal

Bericht door Lord Leuber »

Bored Gaymer schreef: proberen afstand te houden waar mogelijk.
...op Spiel? Tenzij Spiel dit jaar de restrictie invoert van iets als maximaal 20% van het aantal bezoekers wat er normaal gesproken is, lijkt mij dat niet reeel.

Daar komt nog eens bij dat het een onderdeel van de beleving is dat je juist geen afstand kunt houden, maar opgepropt in de Heidelberger meuk rij staat (voor mij althans).

Ik vind het nog wat onzeker om te zeggen wat het wordt voor mij, maar ik ging toch altijd in 1 dag op en neer, dus qua voorbereiding maakt het niet echt uit. Sowieso is Spiel voor mij meer een leuk dagje uit dan een belangrijk moment in het Spellenjaar waarop informatie of cruciale aanwinsten ingeslagen worden.
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

Dat is een positieve verrassing. Als het enigszins kan wil ik er toch wel weer heen. Spiel Digital was niets voor mij. We volgen de berichtgeving met interesse en een hotel is zo geboekt (zij het op enige afstand van de beurs, dat mag de pret niet drukken).
Afbeelding
Gesloten