Spiel 2011 nog groter?

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

BaSL
Team Bordspelmania

Spiel 2011 nog groter?

Bericht door BaSL »

Op BGG wordt melding gemaakt van een nog grotere editie van Spiel: hal 7 zou worden toegevoegd dit jaar - 7000 m2....
Afbeelding

Labels:
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Spiel 2011 nog groter?

Bericht door cymric »

Ik zie het niet staan op Spielbox, maar op de website van Merz Verlag wordt nu wel melding gemaakt van een totaal beursoppervlak van ruim 44000 m^2. Dat is veel meer dan de 35000 m^2 uit voorgaande jaren. Waarschijnlijk kon de organisatie niet veel anders: de laatste twee jaar kon je op sommige momenten over de hoofden lopen, en dan hoeft er maar even paniek uit te breken en je hebt doden te betreuren.

Dat laatste klinkt gezien de recente gebeurtenissen in Oslo wel erg wrang.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

BaSL schreef:Op BGG wordt melding gemaakt van een nog grotere editie van Spiel: hal 7 zou worden toegevoegd dit jaar - 7000 m2....
Klopt. Stond in het eerste persbericht van de organisator.
Willy the Kid
Burgemeester

Bericht door Willy the Kid »

Dit is wel erg gunstig. Ben benieuwd waar ze die extra ruimte mee gaan vullen.
Afbeelding
Kwebie
Fabrieksmanager

Bericht door Kwebie »

Willy the Kid schreef:Dit is wel erg gunstig. Ben benieuwd waar ze die extra ruimte mee gaan vullen.
Nog meer spellen :thumbup:
Jorrit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: semiprof

Bericht door Jorrit »

Als ze het puur voor de veiligheid doen wordt het gewoon extra lege ruimte zodat de ontruiming gemakkelijker gaat...
Afbeelding
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn

Bericht door Bridget »

In smalle paden hele aantrekkelijke verkoopstands neerzetten, waardoor iedereen blijft staan kijken en kopen, en de boel ophouden. Ik hoop dat die ruimer neergezet kunnen worden, knelpunten zijn toch bij de organisatie bekend?
Everybody has the right to play...
meijerc
Burgemeester

Bericht door meijerc »

Ik hoop idd ook dat ze de zelfde hoeveelheid stands over wat meer ruimte verspreiden zodat je idd niet overal vast komt te zitten omdat iedereen bij een bepaalde stand blijft staan.
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Door commerciële belangen zijn de zones met vrije speeltafels in de jaren negentig gesneuveld. Ik hoop vooral dat met de extra ruimte deze oude service zal terugkeren. Sinds de jaren negentig is het aantal kleine uitgevers met piepkleine stands flink gegroeid. Hierdoor is de balans tussen nieuwe spellen en beschikbare speeltafels verstoord.
Richard van Vugt
Garnaal

Bericht door Richard van Vugt »

Het persbericht rept expliciet over hal 7 dat het gebruikt zal worden voor het tonen van bord- en kaartspellen; niet dat het een publieksruimte wordt. Dit is me overigens in een persoonlijk gesprek van de organisator (ik mag Dominique zeggen) tijdens de Spielwarenmesse in Nürnberg al ter ore gekomen.
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
Richard van Vugt
Garnaal

Bridgetvh schreef:In smalle paden hele aantrekkelijke verkoopstands neerzetten, waardoor iedereen blijft staan kijken en kopen, en de boel ophouden. Ik hoop dat die ruimer neergezet kunnen worden, knelpunten zijn toch bij de organisatie bekend?
De aantrekkelijke stands zouden wat meer oppervlak kunnen huren waardoor ze zelf de oorzaak van de verstopping kunnen wegnemen, of anders een slimmere plek huren - kijk naar Corné.
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Richard van Vugt schreef:Het persbericht rept expliciet over hal 7 dat het gebruikt zal worden voor het tonen van bord- en kaartspellen; niet dat het een publieksruimte wordt. Dit is me overigens in een persoonlijk gesprek van de organisator (ik mag Dominique zeggen) tijdens de Spielwarenmesse in Nürnberg al ter ore gekomen.
Ik kreeg van het persbericht de indruk dat er een zaal met uitgevers en/of verkopers van bord- en kaartspellen is toegevoegd.

Heb jij een ander beeld? Wat versta jij in dit verband onder het tonen van bord- en kaartspellen en wat bedoel jij met de term publieksruimte?
Richard van Vugt
Garnaal

Erwin schreef: Ik kreeg van het persbericht de indruk dat er een zaal met uitgevers en/of verkopers van bord- en kaartspellen is toegevoegd.

Heb jij een ander beeld? Wat versta jij in dit verband onder het tonen van bord- en kaartspellen en wat bedoel jij met de term publieksruimte?
Ik gebruikte de term publieksruimte voor de tafels die er sinds de jaren negentig niet meer staan en waar jij het over had.
Het persbericht dat ik dit jaar helaas in het Engels kreeg en niet in het Duits, heeft het over hal 7 'where board and card games are exhibited'. Omdat dit wellicht nog ruimte voor interpretatie geeft, heb ik toch nog even met Frau Metzler (ik mag...) gemaild. Haar bondige antwoord: 'Dort werden Aussteller stehen'. Einde speculatie.
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Richard van Vugt schreef:Ik gebruikte de term publieksruimte voor de tafels die er sinds de jaren negentig niet meer staan en waar jij het over had.
Het persbericht dat ik dit jaar helaas in het Engels kreeg en niet in het Duits, heeft het over hal 7 'where board and card games are exhibited'. Omdat dit wellicht nog ruimte voor interpretatie geeft, heb ik toch nog even met Frau Metzler (ik mag...) gemaild. Haar bondige antwoord: 'Dort werden Aussteller stehen'. Einde speculatie.
Wat mij betreft sluit dit antwoord van Dominique naadloos aan op het persbericht. Ik had er geen ander beeld bij.

Mijn opmerking over de vrije tafels was gebaseerd op de hoop dat een nieuwe grote zaal voor de standhouders in de eerste jaren wellicht wat extra ruimte zou opleveren (niet eens in de desbetreffende zaal alleen, maar in het gehele complex). De vrije tafels zijn in het verleden immers pas gesneuveld toen deze meters nodig waren voor de verhuur.
Richard van Vugt
Garnaal

Erwin schreef: Wat mij betreft sluit dit antwoord van Dominique naadloos aan op het persbericht. Ik had er geen ander beeld bij.

Mijn opmerking over de vrije tafels was gebaseerd op de hoop dat een nieuwe grote zaal voor de standhouders in de eerste jaren wellicht wat extra ruimte zou opleveren (niet eens in de desbetreffende zaal alleen, maar in het gehele complex). De vrije tafels zijn in het verleden immers pas gesneuveld toen deze meters nodig waren voor de verhuur.
Je koesterde een ijdele hoop in wankele economische tijden. Iedereen probeert het hoofd boven water te houden; een zakelijk georiënteerde publieksbeurs is hier misschien in tegenstelling tot een filantropisch instituut geen uitzondering op en heeft de meters hard nodig om financieel rond te komen. Laten we blij zijn dat er nog elk jaar iets dergelijks wordt georganiseerd; Frau Metzler (Mag jij ook al...) heeft me hier in diverse bespiegelingen een wat beter beeld van gegeven.
GAMEPACK.eu
'semper ridere'