Spiel 2011 nog groter?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Spiel 2011 nog groter?
Op BGG wordt melding gemaakt van een nog grotere editie van Spiel: hal 7 zou worden toegevoegd dit jaar - 7000 m2....

Labels:
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Spiel 2011 nog groter?
Ik zie het niet staan op Spielbox, maar op de website van Merz Verlag wordt nu wel melding gemaakt van een totaal beursoppervlak van ruim 44000 m^2. Dat is veel meer dan de 35000 m^2 uit voorgaande jaren. Waarschijnlijk kon de organisatie niet veel anders: de laatste twee jaar kon je op sommige momenten over de hoofden lopen, en dan hoeft er maar even paniek uit te breken en je hebt doden te betreuren.
Dat laatste klinkt gezien de recente gebeurtenissen in Oslo wel erg wrang.
Dat laatste klinkt gezien de recente gebeurtenissen in Oslo wel erg wrang.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Klopt. Stond in het eerste persbericht van de organisator.BaSL schreef:Op BGG wordt melding gemaakt van een nog grotere editie van Spiel: hal 7 zou worden toegevoegd dit jaar - 7000 m2....
-
Willy the Kid
- Burgemeester
Dit is wel erg gunstig. Ben benieuwd waar ze die extra ruimte mee gaan vullen.
-
Kwebie
- Fabrieksmanager
Nog meer spellenWilly the Kid schreef:Dit is wel erg gunstig. Ben benieuwd waar ze die extra ruimte mee gaan vullen.
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Als ze het puur voor de veiligheid doen wordt het gewoon extra lege ruimte zodat de ontruiming gemakkelijker gaat...
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
In smalle paden hele aantrekkelijke verkoopstands neerzetten, waardoor iedereen blijft staan kijken en kopen, en de boel ophouden. Ik hoop dat die ruimer neergezet kunnen worden, knelpunten zijn toch bij de organisatie bekend?
Everybody has the right to play...
-
meijerc
- Burgemeester
Ik hoop idd ook dat ze de zelfde hoeveelheid stands over wat meer ruimte verspreiden zodat je idd niet overal vast komt te zitten omdat iedereen bij een bepaalde stand blijft staan.
Reiki & readings https://www.athousandreasons.nl/
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Door commerciële belangen zijn de zones met vrije speeltafels in de jaren negentig gesneuveld. Ik hoop vooral dat met de extra ruimte deze oude service zal terugkeren. Sinds de jaren negentig is het aantal kleine uitgevers met piepkleine stands flink gegroeid. Hierdoor is de balans tussen nieuwe spellen en beschikbare speeltafels verstoord.
-
Richard van Vugt
- Garnaal
Het persbericht rept expliciet over hal 7 dat het gebruikt zal worden voor het tonen van bord- en kaartspellen; niet dat het een publieksruimte wordt. Dit is me overigens in een persoonlijk gesprek van de organisator (ik mag Dominique zeggen) tijdens de Spielwarenmesse in Nürnberg al ter ore gekomen.
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
'semper ridere'
-
Richard van Vugt
- Garnaal
De aantrekkelijke stands zouden wat meer oppervlak kunnen huren waardoor ze zelf de oorzaak van de verstopping kunnen wegnemen, of anders een slimmere plek huren - kijk naar Corné.Bridgetvh schreef:In smalle paden hele aantrekkelijke verkoopstands neerzetten, waardoor iedereen blijft staan kijken en kopen, en de boel ophouden. Ik hoop dat die ruimer neergezet kunnen worden, knelpunten zijn toch bij de organisatie bekend?
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
'semper ridere'
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Ik kreeg van het persbericht de indruk dat er een zaal met uitgevers en/of verkopers van bord- en kaartspellen is toegevoegd.Richard van Vugt schreef:Het persbericht rept expliciet over hal 7 dat het gebruikt zal worden voor het tonen van bord- en kaartspellen; niet dat het een publieksruimte wordt. Dit is me overigens in een persoonlijk gesprek van de organisator (ik mag Dominique zeggen) tijdens de Spielwarenmesse in Nürnberg al ter ore gekomen.
Heb jij een ander beeld? Wat versta jij in dit verband onder het tonen van bord- en kaartspellen en wat bedoel jij met de term publieksruimte?
-
Richard van Vugt
- Garnaal
Ik gebruikte de term publieksruimte voor de tafels die er sinds de jaren negentig niet meer staan en waar jij het over had.Erwin schreef: Ik kreeg van het persbericht de indruk dat er een zaal met uitgevers en/of verkopers van bord- en kaartspellen is toegevoegd.
Heb jij een ander beeld? Wat versta jij in dit verband onder het tonen van bord- en kaartspellen en wat bedoel jij met de term publieksruimte?
Het persbericht dat ik dit jaar helaas in het Engels kreeg en niet in het Duits, heeft het over hal 7 'where board and card games are exhibited'. Omdat dit wellicht nog ruimte voor interpretatie geeft, heb ik toch nog even met Frau Metzler (ik mag...) gemaild. Haar bondige antwoord: 'Dort werden Aussteller stehen'. Einde speculatie.
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
'semper ridere'
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Wat mij betreft sluit dit antwoord van Dominique naadloos aan op het persbericht. Ik had er geen ander beeld bij.Richard van Vugt schreef:Ik gebruikte de term publieksruimte voor de tafels die er sinds de jaren negentig niet meer staan en waar jij het over had.
Het persbericht dat ik dit jaar helaas in het Engels kreeg en niet in het Duits, heeft het over hal 7 'where board and card games are exhibited'. Omdat dit wellicht nog ruimte voor interpretatie geeft, heb ik toch nog even met Frau Metzler (ik mag...) gemaild. Haar bondige antwoord: 'Dort werden Aussteller stehen'. Einde speculatie.
Mijn opmerking over de vrije tafels was gebaseerd op de hoop dat een nieuwe grote zaal voor de standhouders in de eerste jaren wellicht wat extra ruimte zou opleveren (niet eens in de desbetreffende zaal alleen, maar in het gehele complex). De vrije tafels zijn in het verleden immers pas gesneuveld toen deze meters nodig waren voor de verhuur.
-
Richard van Vugt
- Garnaal
Je koesterde een ijdele hoop in wankele economische tijden. Iedereen probeert het hoofd boven water te houden; een zakelijk georiënteerde publieksbeurs is hier misschien in tegenstelling tot een filantropisch instituut geen uitzondering op en heeft de meters hard nodig om financieel rond te komen. Laten we blij zijn dat er nog elk jaar iets dergelijks wordt georganiseerd; Frau Metzler (Mag jij ook al...) heeft me hier in diverse bespiegelingen een wat beter beeld van gegeven.Erwin schreef: Wat mij betreft sluit dit antwoord van Dominique naadloos aan op het persbericht. Ik had er geen ander beeld bij.
Mijn opmerking over de vrije tafels was gebaseerd op de hoop dat een nieuwe grote zaal voor de standhouders in de eerste jaren wellicht wat extra ruimte zou opleveren (niet eens in de desbetreffende zaal alleen, maar in het gehele complex). De vrije tafels zijn in het verleden immers pas gesneuveld toen deze meters nodig waren voor de verhuur.
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
'semper ridere'