Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Bedankt ook organisatie!!
En felicitaties aan winnaar en finalisten.
Voor dit toernooi had ik pas een keer een potje Stenen Tijdperk verloren, maar nu zijn er drie nederlagen meer!!
Ik miste toch wel de ervaring van het veel spelen van dit spel, maar ik heb me goed vermaakt!!!
Dat de starvation strategy überhaupt mogelijk is, is één van de kritieken die dit spel in het begin te verwerken kreeg omdat het nogal tegen de spirit van het spel in gaat (het idee om de beste stamleider te worden door je stamleden te laten verhongeren is wat tegenstrijdig...).
Maar toch gefeliciteerd!
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
The Iced One schreef:Dat de starvation strategy überhaupt mogelijk is, is één van de kritieken die dit spel in het begin te verwerken kreeg omdat het nogal tegen de spirit van het spel in gaat (het idee om de beste stamleider te worden door je stamleden te laten verhongeren is wat tegenstrijdig...).
Klopt, daarom vind ik dat aspect bij Agricola juist waarheidsgetrouwer in elkaar zitten.
arjo schreef:Vond het een erg leuk en gezellig toernooi. Heb me prima vermaakt.
Meedoen en veel speelplezier hebben was absoluut belangrijker dan winnen (zei de winnaar....)!
Tijdsduur
Eén uur per potje Stenen Tijdperk is inderdaad eigenlijk net te kort om rustig te kunnen spelen. Maar er werd nu wel lekker doorgespeeld. En in mijn vier potjes hebben we het spel "gewoon" kunnen uitspelen. Eén keer dat iemand zei dat hij iets deed om het spel te beëindigen (maar dat was vlgs mij ook gewoon de beste zet voor die persoon).
Weet alleen niet hoe lang de finale duurde.
Taktiek....
Heb zelf idd in alle potjes wel enkele beurten gehongerd. In de finale werd ik er bijna toe gedwongen. Was laatste en in de eerste twee ronden was er maar één plek in het dorp voor mij (zowiezo maar één duidelijk goede plek): de vrijetijdshut. Derde ronde kon ik hem ook pakken en toen vond ik het voeden van 8 personen zonder akker of gespaard voedsel gewoon te duur. Hongeren dus met die handel. Maar later toch af en toe weer gevoed als het mij uitkwam. Bovendien mocht ik de 3x huttenkaart pakken (en nog ééntje geloof ik) en uiteindelijk 10 (!) hutten.