NK Stenen Tijdperk op het Spellenspektakel

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

roel40
Jakkiebak!

Re: NK Stenen Tijdperk op het Spellenspektakel

Bericht door roel40 »

Bedankt ook organisatie!! :thumbup:
En felicitaties aan winnaar en finalisten. :clap:
Voor dit toernooi had ik pas een keer een potje Stenen Tijdperk verloren, maar nu zijn er drie nederlagen meer!!
Ik miste toch wel de ervaring van het veel spelen van dit spel, maar ik heb me goed vermaakt!!!

Labels:
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door The Iced One »

Dat de starvation strategy überhaupt mogelijk is, is één van de kritieken die dit spel in het begin te verwerken kreeg omdat het nogal tegen de spirit van het spel in gaat (het idee om de beste stamleider te worden door je stamleden te laten verhongeren is wat tegenstrijdig...).
Maar toch gefeliciteerd! :wink:
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door maxitaxi777 »

The Iced One schreef:Dat de starvation strategy überhaupt mogelijk is, is één van de kritieken die dit spel in het begin te verwerken kreeg omdat het nogal tegen de spirit van het spel in gaat (het idee om de beste stamleider te worden door je stamleden te laten verhongeren is wat tegenstrijdig...).
Klopt, daarom vind ik dat aspect bij Agricola juist waarheidsgetrouwer in elkaar zitten.
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Met de juiste kaarten kun je in Agricola ook wat bedelkaarten wegspelen. Je kunt alleen de tactiek niet volhouden tot eind van het spel.
Elsje07
El Capitan
Contacteer:

Bericht door Elsje07 »

arjo schreef:Vond het een erg leuk en gezellig toernooi. Heb me prima vermaakt.
Meedoen en veel speelplezier hebben was absoluut belangrijker dan winnen (zei de winnaar....)!
Proficiat!
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen
arjo
Nederlands Kampioen Stenen Tijdperk 2014

Bericht door arjo »

Dank voor alle felicitaties. :thumbup:

Tijdsduur
Eén uur per potje Stenen Tijdperk is inderdaad eigenlijk net te kort om rustig te kunnen spelen. Maar er werd nu wel lekker doorgespeeld. En in mijn vier potjes hebben we het spel "gewoon" kunnen uitspelen. Eén keer dat iemand zei dat hij iets deed om het spel te beëindigen (maar dat was vlgs mij ook gewoon de beste zet voor die persoon).
Weet alleen niet hoe lang de finale duurde.

Taktiek....
Heb zelf idd in alle potjes wel enkele beurten gehongerd. In de finale werd ik er bijna toe gedwongen. Was laatste en in de eerste twee ronden was er maar één plek in het dorp voor mij (zowiezo maar één duidelijk goede plek): de vrijetijdshut. Derde ronde kon ik hem ook pakken en toen vond ik het voeden van 8 personen zonder akker of gespaard voedsel gewoon te duur. Hongeren dus met die handel. Maar later toch af en toe weer gevoed als het mij uitkwam. Bovendien mocht ik de 3x huttenkaart pakken (en nog ééntje geloof ik) en uiteindelijk 10 (!) hutten.
Gesloten