Budgetspelen Bring & Buy is terug op SpSp 2022!

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Yorn
Locomotief

Re: Budgetspelen Bring & Buy 2022 is terug op SpSp!

Bericht door Yorn »

mazinho schreef:
Yorn schreef: Het liefst ga je next-level met een app waarin je een tijdslot zou kunnen boeken bijvoorbeeld, of waarin je in de app zelfs kan bijhouden welke spellen je hebt verkocht zoals bij UKGE. Op elk spel wordt dan een QR code geplakt. Maar voor die ene keer per jaar is dat net iets te kostbaar.
Is het denkbaar dat de vrijwilligers achter de bring and buy van SpSp en Spel! contact leggen met die van UKGE en bespreken of de app gedeeld kan worden? Het is allemaal liefdewerk; misschien mag je hem zo gebruiken van ze. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Aanvulling: ik heb geen contacten bij UKGE maar er is hier vast iemand die wel iemand kent

Sent from my iPhone using Tapatalk
We hebben het meerdere malen via de generieke weg geprobeerd, maar helaas geen geluk. Als iemand iemand kent daar die hier bij geholpen heeft, houden we ons in ieder geval aanbevolen!

Labels:
Piet
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Piet »

Ik zou je aanraden om contact te nemen met de mensen die achter de 2dehands bij Spellenfestival zitten (BoardGameMarket). Zij bouwden zelf een geweldig eenvoudig digitaal systeem uit waardoor inleveren, kopen en afrekenen zeer vlot ging.
Als je hun website leest, dan krijg je de indruk dat ze graag ook andere 2dehandsstands willen ondersteunen.
Bert_
Website beheerder

Bericht door Bert_ »

Kan uit ervaring (als verkoper) spreken over dat systeem, werkte erg vlot. Zeker een aanrader!
liefde_is
Veenboer

Bericht door liefde_is »

Het systeem op het spellenfestival werkte inderdaad prima, maar vroeg wel veel van de printers aldaar. (stickers werden op de beurs geprint en door de verkopers op de doos gekleefd, en helaas waren deze stickers ook minder goed te verwijderen na verkoop) Een groot verschil tussen Utrecht en Genk was wel dat in Genk verkopers zelf hun spellen in en uit het rek haalden voor en na de beurs, waardoor vrijwilligers niet aan het zoeken zijn naar de spellen. Zeker bij het afhalen kan dit enorm veel tijd schelen. De winkel is dan dicht voor verkoop en enkel verkopers lopen dan rond om hun eigen spellen op te halen en uit te checken. En daarnaast was de beurs in Genk een heel stuk kleiner. Ik denk dat dat ook enorm scheelt voor de wachttijd.

Een wachtrij zul je blijven houden bij zoveel verkopers en uiteraard moet dit alles zorgvuldig gebeuren. Ik ben erg blij met de door bring and buy verleende service bij de verkoop van mijn spellen. Als demo-er op zondag was het wel lastig om zo lang afwezig te zijn van de stand om de spellen/geld weer op te halen. Ik heb al samen met een maatje besloten elkaars spullen op te halen zodat we allebei de helft van de tijd in de wachtrij stonden.
Tamara_Bakker
Standaard moderator
Contacteer:

Bericht door Tamara_Bakker »

Yorn schreef:
Tamara_Bakker schreef: Gaan jullie nog evalueren hoe met de drukte om te gaan? De bring&buy was een enorm succes, maar de wachtrijen waren wel ondraaglijk lang. Het zou erg jammer zijn als jullie ten onder gaan aan je eigen succes.

Hoi Tamara, vorig jaar was je een stuk enthousiaster! ;-) Maar het was dit jaar wel echt extra druk, ik denk 25-30% meer aanmeldingen. Het lijkt of veel bezoekers het vorig jaar hadden gezien en dit jaar ook wilden meedoen. We gaan iig zeker evalueren! We hebben dit jaar het proces ook al flink versneld
Hoi Yorn,

Begrijp me niet verkeerd, ik ben net zo enthousiast als vorig jaar! Jullie hebben een topprestatie geleverd met zijn allen, en daarom zou ik het zonde vinden als de BnB aan zijn eigen succes ten onder gaat.

Naast alle zaken die je zelf al noemde, kan ik er één toevoegen: bij binnenkomst in de stand vriendelijk doch dringend vragen aan de kopers om niet onnodig lang in de stand te blijven, vanwege de wachtrij. Ik denk dat de kopers dat best begrijpen en het is een hele simpele methode om de doorstroming te bespoedigen.

Het doorgegeven bordje waarop stond dat je alleen met cash kunt betalen vond ik overigens geniaal. Geen idee of jullie die vorig jaar ook hadden, maar het scheelt een hoop teleurstellingen.

Groeten,
Tamara
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
Piet
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Piet »

Nog enkele foto's van het enthousiaste vrijwilligersteam van Budgetspelen. En meteen ook nog de overhandiging van de cheque aan Right to Play.

Een fantastisch team.

Wat uitleg over de werking van Right to Play.

Wat wordt het?

Knap gedaan.

Volgend jaar dan maar opnieuw, zeker?
Bijlagen
005.jpg
004.jpg
003.jpg
002.jpg
001.jpg
Gesloten