Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Heel erg!!! Ik verheug me er op om die grote lege hal te vullen met kleur, mensen en vooral heel veel spellen. Ik heb het vorig jaar zo naar mijn zin gehad op het Spellenspektakel! Er hing een geweldige sfeer omdat iedereen er een tof weekend van wilde maken met elkaar. Ik weet zeker dat het dit jaar minstens net zo leuk gaat worden. Dus: Ja! Ik heb heel erg veel zin in het Spellenspektakel!
2. Wat is er vooral anders vergeleken met vorig jaar?
De grootste verandering voor mij persoonlijk is dat het vorig jaar heel nieuw en spannend was. Zeker niet het eerste Spellenspektakel waar ik aanwezig was, maar wel de eerste dat ik organiseerde. Dit jaar weet ik veel beter wat ik kan verwachten en dat is een fijn gevoel. Aan de ene kant geeft me dat meer rust en aan de andere kant heb ik daardoor nog meer voorpret omdat ik weet hoe erg ik vorig jaar heb genoten van het Spellenspektakel!
5. Vroeger begon het Spellenspektakel al op vrijdag. Als de bezoekersaantallen oplopen, zouden jullie dit dan weer overwegen?
Als de bezoekersaantallen oplopen vullen we met liefde twee weken lang de hele Jaarbeurs in Utrecht voor jullie! Maar dat is nu nog toekomstmuziek. We zullen ons evenement mee laten groeien met de bezoekersaantallen en dan is een uitbreiding naar de vrijdag op den duur zeker een van de mogelijkheden.
9. Overtuig me eens Waarom zou een Belg moeten afzakken naar het verre Nederland voor het Spellenspektakel?
Je aanwezigheid op dit forum geeft aan dat je van spellen houdt. Er bestaan zeker al leuke evenementen in de Benelux waar spel liefhebbers elkaar kunnen treffen, maar dat zijn er niet heel erg veel. Ik kan me dan voorstellen dat je de grootste in dat rijtje zeker niet wil missen! ‘Maar dan kan ik toch net zo goed naar Spiel gaan?’, hoor ik je al zeggen. Groot gelijk, want Spiel is veruit de grootste, maar ook de drukste. Het is vaak vechten en lang wachten voor een plekje aan de tafel van het spel dat je graag wilde spelen. Dus dan is het Spellenspektakel een goede plek om de spellen die je op Spiel alleen maar van een afstandje hebt kunnen zien ook daadwerkelijk te kunnen spelen!
Bovendien bieden wij ruimte aan een groot aantal kleine ‘independent’ spelauteurs uit Nederland en België, die vol trots hun spellen komen tonen. Dat is een super leuke kans om spelinitiatieven van eigen bodem te steunen en een hart onder de riem te steken!
En? Ben je al om?