White Goblin Games

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Nekrataal
Uitgever

Bericht door Nekrataal »

Caylus is met z'n tweeen natuurlijk behoorlijk anders dan met 3, 4 of 5 personen.

Als je Caylus met 2 personen speelt wordt je minder snel "afgestraft" (bijv. omdat slechts 1 tegenspeler zijn geld in kan zetten om de provoost om te kopen) en kun je normaal gesproken meer invloed uitoefenen op het spelverloop.

Het spel is met 3, 4 of 5 spelers behoorlijk intensiever want je moet de plannen van alle tegenstanders kunnen inschatten en op waarde kunnen beoordelen. Door de schaarste van de "resources" kun je niet alles voor jezelf benutten én ook nog iedereen in de wielen rijden.

White Goblin Games

Labels:
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

Caylus is zeker goed. Op de stand van het SpSp werd het spel heel goed en duidelijk uitgelegd (waarvoor dank!). Even 'gewoon meespelen' en het spelmeganisme laat zich zien. Prachtig, een topper!!
mlindert
PIONier

Bericht door mlindert »

Vrijdag aangekomen op de beurs meteen doorgelopen naar de stand van White Goblin games aangezien Caylus bovenaan mijn lijstje stond. Hier aangekomen samen met mijn vrouw en nog een deelnemer de uitleg gekregen van dit spel. Na een tijdje spelen bedacht dat dit spel toch wel heel diepgaande mogelijkheden heeft; er is zoveel mogelijk ! Toen was het inmiddels half twee en in goed overleg besloten het spel af te breken, er moest immers nog meer bekeken worden op de beurs. Wel direct een exemplaar gereserveerd.

Gisteren thuis met mijn vrouw nog een potje gespeeld waarbij de regels toch nog wel heel regelmatig geraadpleegd moesten worden en wederom begon het te duizelen van alle mogelijkheden.

Ja, er zal nog veel geoefend moeten worden maar ik heb het idee dat ik dit spel in de toekomst nog veel op tafel heb liggen !