Spellenspektakel 2013

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Bellegar
Veenboer

Re: Spellenspektakel 2013

Bericht door Bellegar »

Erwin schreef:
aicirtap schreef:Maar even hier de vraag stellen. Wordt er op het spellenspektakel ook dingen gepresenteerd die op Essen waren? Ik denk hierbij aan: Glass Road, Yunnan, Bruxelles, CV, Citrus, Madeira etc.
White Goblin Games komt o.a. met De Glasstraat (de Nederlandse editie) en Weerwolven & Waaghalzen.

Roll the Dice demonstreerde vorig jaar veel interessante titels van Spiel. Ik heb de indruk dat ze ook dit jaar flink zullen uitpakken.
Roll The Dice is dit jaar naar Spiel geweest en heeft voor de vereniging weer een 50-tal nieuwe titels (http://www.rollthedice.nl/2013/10/29/sp ... n-verslag/) mee terug naar Veldhoven genomen. Misschien niet allemaal, maar toch zeker een hoop van deze spellen zullen weer op de Roll The Dice stand te spelen zijn, natuurlijk met uitleg. En als alles volgens plan loopt, komt daar ook nog Glasstraat bij.
Cab schreef:Heeft 999 games Russian Railroads al beschikbaar?
Dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat Roll The Dice de Duitse versie van Spiel meegenomen heeft, en waarschijnlijk ook meeneemt naar het Spellenspektakel.

Overigens zal ik zondag ook weer rondwandelen op de RTD stand om spellen uit te leggen. De zaterdag ben ik privé aanwezig.
"If everything seems under control, you're not going fast enough" - Mario Andretti

Labels:
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Gaat hopen dat Roll the Dice: Madeira, Bruxelles en Nauticus meeneemt. :roll:
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Erwin schreef:
cab schreef:Heeft 999 games Russian Railroads al beschikbaar?
Die moet voor de beurs bij 999 Games arriveren (volgens mij deze week al).
Het spel wordt volgende week donderdag geproduceerd. Het wordt dus krap.
Er zijn in ieder geval demo-exemplaren op de beurs aanwezig.
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Is er ook iemand die uit het noorden die naar het spellenspektakel gaat? Ik wil graag maar heb geen metgezellen gevonden tot nu toe.
Afbeelding
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

grunnboy schreef:Is er ook iemand die uit het noorden die naar het spellenspektakel gaat? Ik wil graag maar heb geen metgezellen gevonden tot nu toe.
Als je niemand vind kun je altijd demonstreren? ;-)
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Misth schreef:
grunnboy schreef:Is er ook iemand die uit het noorden die naar het spellenspektakel gaat? Ik wil graag maar heb geen metgezellen gevonden tot nu toe.
Als je niemand vind kun je altijd demonstreren? ;-)
Dat zou ik met plezier doen, maar als je spellenspektakel voor de bezoekers een hel wil maken moet ik gaan demonstreren. :lol: spellen uitleggen is niet mijn ding.
Afbeelding
Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Duiker »

Even tussendoor, klopt deze info m.b.t. parkeren? Dus 3,70 voor een hele dag?
http://www.eindhoven.nl/artikelen/Overz ... aatsen.htm

Laatste keer dat ik op SpSp was was 2005 dus dat weet ik niet meer..
Keep Exploring Games
Morrighan
Grote Dienaar

Bericht door Morrighan »

Bellegar schreef:Roll The Dice is dit jaar naar Spiel geweest en heeft voor de vereniging weer een 50-tal nieuwe titels (http://www.rollthedice.nl/2013/10/29/sp ... n-verslag/) mee terug naar Veldhoven genomen. Misschien niet allemaal, maar toch zeker een hoop van deze spellen zullen weer op de Roll The Dice stand te spelen zijn, natuurlijk met uitleg.
Erh, Bart, misschien dat jij al die 40+ spellen kent, maar ik niet :D Even correctie, zodat er geen grote teleurstellingen zijn: er komen spellen op tafel te liggen die we gegarandeerd kunnen demoen. Dat is een mix van oude spellen, maar ook nieuwe uit Essen. Verder komt er in de kast nog de rest van de nieuwe Essen aanwinsten te staan, naar wat ik heb begrepen. Als je iets uit die kast pakt, dan is er geen garantie dat er uitleg bij is.

Ik sta er zaterdag, en ik ga het toch helaas niet voor elkaar krijgen om de regels van al die nieuwe aanwinsten onder de knie te krijgen.
Laatst gewijzigd door Morrighan op zo 03 nov 2013, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Morrighan
Grote Dienaar

Bericht door Morrighan »

aicirtap schreef:Gaat hopen dat Roll the Dice: Madeira, Bruxelles en Nauticus meeneemt. :roll:
Gisteren de lijst gekregen van spellen die op de tafels komen te liggen, en Madeira is daar een van. In principe is er dus gegarandeerde uitleg van dat spel. De andere twee komen volgens mij in de kast te staan. Alles wat in de kast staat is 'eigen risico'. M.a.w.: geen garantie dat iemand hem kan uitleggen.

De spelregels van 40+ spellen in twee weken tijd onder de knie krijgen is een 'bietje veul'.
Afbeelding
RoyalRumble69
Party Animal

Bericht door RoyalRumble69 »

Morrighan schreef:
De spelregels van 50+ spellen in twee weken tijd onder de knie krijgen is een 'bietje veul'.
Zeg maar gerust een bietje heul veul!
Morrighan
Grote Dienaar

Bericht door Morrighan »

RoyalRumble69 schreef:
Morrighan schreef:
De spelregels van 50+ spellen in twee weken tijd onder de knie krijgen is een 'bietje veul'.
Intussen gecorrigeerd. Het zijn er 'maar' 40+ en geen 50+. Maar nog steeds erg veel. Zo meteen op pad. Om 11 uur staat er bij RTD een 'demovoorbereidingsdag' gepland. We gaan dan de spellen voor de demos doornemen, ter voorbereiding van het Spellenspektakel. Ik heb al wat doorgenomen gisterenavond, op de reguliere spellenavond. Maar ik ga er echt bij lange na niet komen, ook met vandaag erbij niet.
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Duikertje schreef:Even tussendoor, klopt deze info m.b.t. parkeren? Dus 3,70 voor een hele dag?
http://www.eindhoven.nl/artikelen/Overz ... aatsen.htm

Laatste keer dat ik op SpSp was was 2005 dus dat weet ik niet meer..
Staat wel dit bij:
Op dit terrein is kentekenparkeren
Geen idee wat dat is (mijn paard doet niet aan kentekenparkeren :mrgreen: ), maar de gegevens op de site die je noemt, zullen toch wel kloppen?
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Ah:
Bij kentekenparkeren vormt het kenteken de sleutel voor het betalen van parkeergeld. Als u betaalt bij de parkeerautomaat dan werkt het als volgt: u voert uw kenteken in bij de automaat, bepaalt de parkeertijd en betaalt dan met pin, creditcard of chipknip. Een parkeerkaartje achter de voorruit leggen is dan niet meer nodig. Na het betalen kunt u direct door naar uw bestemming. Door het invoeren van uw kenteken, legt u vast dat u betaald heeft. Bij kentekenparkeren controleren stadswachten of u betaald heeft door het kenteken te scannen.
Afbeelding
RoyalRumble69
Party Animal

Bericht door RoyalRumble69 »

Morrighan schreef:
RoyalRumble69 schreef:
Morrighan schreef:
Intussen gecorrigeerd. Het zijn er 'maar' 40+ en geen 50+. Maar nog steeds erg veel. Zo meteen op pad. Om 11 uur staat er bij RTD een 'demovoorbereidingsdag' gepland. We gaan dan de spellen voor de demos doornemen, ter voorbereiding van het Spellenspektakel. Ik heb al wat doorgenomen gisterenavond, op de reguliere spellenavond. Maar ik ga er echt bij lange na niet komen, ook met vandaag erbij niet.
Tot dadelijk dan!
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Morrighan schreef: Gisteren de lijst gekregen van spellen die op de tafels komen te liggen, en Madeira is daar een van.
Wordt deze lijst vooraf nog ergens bekend gemaakt?