Spellenspektakel 2015 is op 7/8 november 2015 in Eindhoven

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

SpSp
Matroos
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Spellenspektakel 2015 is op 7/8 november 2015 in Eindhov

Bericht door SpSp »

Wololo!
Spellenspektakel
4 & 5 november 2023 - Jaarbeurs Utrecht
https://spellenspektakel.nl/
21 & 22 oktober 2023 - Flanders Expo Gent
https://nl.spellenspektakel.be/

Labels:
mafela
Grote Dienaar

Bericht door mafela »

Ben afgelopen jaar geweest en vond het erg leuk en gezellig.
Het viel mij alleen op dat er maar 1 echte verkooppunt was De Rode Pion met nieuwe spellen.
Had verwacht dat op de spellenbeurs van Nederland er toch een grotere vertegenwoordiging van winkels zou zijn. Wat verschillende winkels ( heb je nog te kiezen waar je je geld wil spenderen) wat verschillende aanbiedingen ( en wat mooiere dan afgelopen jaar :D ) en daarmee een groter assortiment spellen te koop waardoor je meer kans hebt je spel te kunnen kopen i.p.v. Tja...nee helaas maar we kunnen hem wel nazenden. Dat is lief van de rode pion maar daar kom ik niet voor naar de beurs. Ik kon niet kopen wat ik zocht en dat was echt jammer. Ik denk dat met meerdere verkooppunten/ groter assortiment / leuke aanbiedingen je meer mensen trekt en er ook meer wordt verkocht. Maar goed....dat is mijn mening en er zijn vast goede redenen waarom er maar 1 staan :oops: .

Mariska
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

mafela schreef:Maar goed....dat is mijn mening en er zijn vast goede redenen waarom er maar 1 staan :oops: .
Ik heb het ook liever anders, maar volgens mij is daar ooit al een uitgebreide discussie over gevoerd ergens anders op het forum :think:, kan alleen even niet vinden waar :P. Hoe dan ook, er staat elk jaar dus maar één winkel met een grote stand, centraal in de hal. Vorig jaar was dat de Rode Pion en dit jaar weer heb ik begrepen. In het verleden is het weleens Adriaensen geweest, maar misschien stonden er toen nog wel meerdere winkels (dat weet ik niet zeker eigenlijk)?
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

Een paar jaar geleden stonden zowel Adriaensen als The Game Freak op SpSp, en daar was toen ook weer gezeur over al weet ik niet meer precies waarom.

Het zal ongetwijfeld een bewuste keuze van de organisatie zijn om maar één stand met nieuwe spellen te hebben (naast een fantasy/rpg verkooppunt en een grote tweedehandsstand), maar voor de consument is een beetje concurrentie doorgaans wel gunstiger natuurlijk.
mafela
Grote Dienaar

Bericht door mafela »

Thanks, ga op zoek naar dit topic. Ik hoorde afgelopen jaar meer moppert hierover dus ben niet de enige.

Mariska
Ruud2009
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl

Bericht door Ruud2009 »

Mac-S schreef:Een paar jaar geleden stonden zowel Adriaensen als The Game Freak op SpSp, en daar was toen ook weer gezeur over al weet ik niet meer precies waarom.
Relletje tussen organisatie van het SpSp, Adriaensen en the Game Freak over exclusiviteitsafspraken met verschillende uitgevers.
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Ruud2009 schreef:
Mac-S schreef:Een paar jaar geleden stonden zowel Adriaensen als The Game Freak op SpSp, en daar was toen ook weer gezeur over al weet ik niet meer precies waarom.
Relletje tussen organisatie van het SpSp, Adriaensen en the Game Freak over exclusiviteitsafspraken met verschillende uitgevers.
Met andere woorden: een Game Freak die schijt had aan de afspraken op basis waarvan hij daar een stand had gehuurd.
Ruud2009
El Capitan

Bericht door Ruud2009 »

Erwin schreef:
Ruud2009 schreef:
Met andere woorden: een Game Freak die schijt had aan de afspraken op basis waarvan hij daar een stand had gehuurd.
Jep. Relletje.
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding
mafela
Grote Dienaar

Bericht door mafela »

zou toch als organisatie eens nadenken of 1 rel zoveel invloed mag hebben.
Als 1 zich niet aan de regels wil houden zijn er vast nog 20 andere die wel willen en genegen zijn zich aan de regels te houden. Die ene krijgt een rode kaart ( pion :lol: ) voor een paar jaar of langer.
Volgens mij wordt de beurs voor consumenten leuker als er meer koopjes zijn.
Las ergens een voorbeeld van een gezin die naar de beurs komt en een nieuw spel van 30 euro koopt al snel op 100 euro zit. Dan hebben ze een leuke dag gehad en zijn 1 spel rijker.
Als er meer koopjes zijn dan geven ze waarschijnlijk iets meer uit en zijn ze 150 euro kwijt maar wel 4 - 6 spellen rijker. Nog steeds hebben ze een leuke dag gehad en is met name de kans dat ze komend jaar terug komen veel groter :D
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

De Rode Pion staat er met een enorme verkoopstand waar nieuwe spellen en tal van koopjes zijn te vinden. In mijn optiek precies wat zo'n evenement nodig heeft.
mafela
Grote Dienaar

Bericht door mafela »

Heb wat terug kunnen lezen en volgens mij is dit "oud zeer" wat ik liever niet verder ga oprakelen. De beurs is zoals deze is en ieder jaar zal er wel weer iets veranderen.
Daarbij staat het een ieder vrij om te kopen (of niet ) waar hij/ zij wil. Ik probeer het wat te verdelen....wat ruilen, wat 2ehands, wat op de beurs en wat meer bij mijn lokale spellenwinkel in Hoorn.
Deze laatste moet toch ook in stand blijven is zeer waardevol!

Mariska
Ruud2009
El Capitan

Bericht door Ruud2009 »

Hoewel ik zelf geen problemen zie in meerdere stands (mits rendabel, immers hoe meer winkels hoe beter), moeten wij als spelers het belang van 'koopjes' ook niet overdrijven.

Het gaat toch om spelen, demo'en en 'sfeer'. Dat doet het SpSp prima. Of een spel op SpSp nu 2 of 10 euro goedkoper is, ach.
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

mafela schreef: Daarbij staat het een ieder vrij om te kopen (of niet ) waar hij/ zij wil. Ik probeer het wat te verdelen....wat ruilen, wat 2ehands, wat op de beurs en wat meer bij mijn lokale spellenwinkel in Hoorn.
Lang leve Jasper en de Spellenhoorn :D
mafela
Grote Dienaar

Bericht door mafela »

Flash schreef:
mafela schreef: Daarbij staat het een ieder vrij om te kopen (of niet ) waar hij/ zij wil. Ik probeer het wat te verdelen....wat ruilen, wat 2ehands, wat op de beurs en wat meer bij mijn lokale spellenwinkel in Hoorn.
Lang leve Jasper en de Spellenhoorn :D
Yep inderdaad......deze bedoelde ik.....schitterend gelegen een een flinke collectie :thumbup:
kattaklop
Garnaal

Bericht door kattaklop »

Ik ga net naar het spsp om spellen uit te testen en zo geen miskopen te doen.
Als ik zo 5 miskopen kan verhinderen heb ik tussen de 150 en 200€ uitgespaard.

De koopjes zijn een zeer aangename surplus op de beurs.
En bovenal een zeer leuke beus hebben is toch het belangrijkste.
Beurzen zijn normaal een verzamelplaats voor gelijkgezinden waar standen staan die allemaal ongeveer
hetzelfde aanbieden.
Ik heb nog naar geen enkele beurs geweest waar ik rijker ( van geld ) buiten kwam dan binnenging .

Of zie ik dat verkeerd.
Afbeelding