White Goblin Games

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Nekrataal
Uitgever

White Goblin Games

Bericht door Nekrataal »

White Goblin Games (http://www.whitegoblingames.nl) zal dit jaar voor het eerst op het Spellenspektakel zijn. De Nederlandse distributeur en uitgever zal de volgende 4 spellen demonstreren en verkopen (gelimiteerd!):

- Socks in the City (Guenter Cornett)
-Caylus (William Attia)
- Die Dolmengötter (Thomas Odenhoven)
- Bonobo Beach (Roland & Tobias Goslar)

Labels:
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

Van Caylus wordt erg veel verwacht: de kritieken zijn lovend!
Er wordt zelfs beweerd dat het spel qua niveau vergelijkbaar is met Puerto Rico.

Bonobo Beach is een leuk spelletje voor tussendoor waarbij je de beste plekjes op een strand moet zien te veroveren door het plaatsen van ruitvormige kaartjes. Kijk ook eens op: http://www.spelmagazijn.nl/nl/spelmag/bonobo.html
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Het grappige van bonobo beach is, dat het exact hetzelfde spel is als Cronberg. Alleen het thema is verandert (van strand naar oude stad). Jammer dat in Nederland maar één van deze twee broers verkocht gaat worden. Ik ben wel benieuwd of het spel verschillend aanvoelt, dankzij de verschillende thema's. Heeft iemand hier ervaring mee?
francobollus
Uitgever

Bericht door francobollus »

Caylus is inderdaad veelbelovend: het ziet er prachtig uit en ook de regels laten zich uitstekend weglezen. De opmerking gelimiteerd is echter wel sterk van toepassing: ik heb begrepen dat WGG 100 spellen te bieden heeft.
Gringo
Locomotief

Bericht door Gringo »

Bonobo beach is een grappig snel spelletje wat je even tussendoor kan doen. Wil je even proefspelen tegen de computer dat kan je dit spelletje downloaden op de site van de uitgever:

http://www.kronberger-spiele.de/bonobo/bonobo_pc.html

Zelf prevereer ik toch de menselijke tegenstander
ECHTE MANNEN ETEN GEEN HONING,
DIE KAUWEN OP BIJEN
Nekrataal
Uitgever

Bericht door Nekrataal »

White Goblin Games zal ongeveer 100 spellen Caylus meenemen naar het Spellenspektakel voor de verkoop.

Natuurlijk beschikt de uitgever en distributeur over veel meer CAYLUS exemplaren en kan er zowel op de site www.whitegoblingames.nl gekocht worden alsook op de beurs gereserveerd worden als het spel uitverkocht is in die 3 dagen in Eindhoven.

info@whitegoblingames.nl
www.whitegoblingames.nl
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door cymric »

Nekrataal schreef:Natuurlijk beschikt de uitgever en distributeur over veel meer CAYLUS exemplaren en kan er zowel op de site www.whitegoblingames.nl gekocht worden alsook op de beurs gereserveerd worden als het spel uitverkocht is in die 3 dagen in Eindhoven.
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHHHH! Dan ga ik rustig in Essen proberen en daarna wel zien. Ik moet trouwens toch bij de stand van Ystari zijn voor een demootje van 'Ys'; peut-être il me faut pratiquer mon français un peu :-).
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

francobollus schreef:Caylus is inderdaad veelbelovend: het ziet er prachtig uit en ook de regels laten zich uitstekend weglezen. De opmerking gelimiteerd is echter wel sterk van toepassing: ik heb begrepen dat WGG 100 spellen te bieden heeft.
Regels laten zich niet makkelijk weglezen! Heb dan wel geen nederlandse versie maar kan redelijk duits lezen. Blijft echter moeilijk te vertalen.
Nekrataal
Uitgever

Bericht door Nekrataal »

Caylus is een fantastisch spel dat na iedere keer spelen alleen maar leuker wordt. In tegenstelling tot bepaalde andere spellen die je na een aantal keren gespeeld te hebben wel gezien hebt.

De regels zijn niet moeilijk, maar er zijn wel veel kleine regels. Het is een tactisch diepgaand spel dat je gelukkig eens een keer op heel veel verschillende manieren kan winnen.

Probeer CAYLUS dus gerust op het Spellenspektakel en bezoek de stand van WHITE GOBLIN GAMES (naast de stand van Ravensburger).

Wie CAYLUS in Eindhoven koopt ontvangt dus de full colour NL spelrtegels in de doos.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Nekrataal schreef: Probeer CAYLUS dus gerust op het Spellenspektakel en bezoek de stand van WHITE GOBLIN GAMES (naast de stand van Ravensburger).
Ik heb inmiddels twee potjes achter de kiezen en ben zeer onder de indruk. Het spelsysteem is in de kern toegankelijk, maar wordt pittig door de vele mogelijkheden van de verschillende gebouwen (veel manieren om je te ontwikkelen leiden tot lastige keuzes). Gelukkig zijn de gebouwen voorzien van handige pictogrammen, waardoor je na een paar speelrondes ploeteren vanzelf een goed zicht op de mogelijkheden krijgt. Om een lang verhaal kort te maken: liefhebbers van smaakvolle kost als Puerto Rico, El Grande & Co. kunnen dit spel volgens mij blind kopen.
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

En daarbij sluit ik mij van harte aan---en dan heb ik nog niet eens een volledig spel gespeeld :oops: . Dat dit spel wervende recensies zal krijgen staat buiten kijf.
darkman
Garnaal

Beter dan Puerto Rico

Bericht door darkman »

Heb het spel nu één keer gespeeld, maar voor mijn gevoel nu al veel beter dan Puerto Rico. Alle mogelijkheden die je hebt tijdens een beurt overweldigen je bijna en maakt het moeilijk om een keuze te maken. Dit klinkt misschien niet positief maar in mijn optiek is dit echt een positief punt.

Ook is het leuk dat je rekening moet houden met de volgorde van je werkers op het bord. Eén verkeerde inschatting en je hele strategie voor die beurt loopt de soep in.

Kopen, zou ik zeggen!
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Re: Beter dan Puerto Rico

Bericht door Erwin »

darkman schreef: Ook is het leuk dat je rekening moet houden met de volgorde van je werkers op het bord. Eén verkeerde inschatting en je hele strategie voor die beurt loopt de soep in.
Is "inschatten" wel de juiste term? De volgorde van de werkers is dermate evident, dat hier volgens mij weinig inschatten en strategie bij komt kijken. Lijkt me meer een gevalletje van al dan niet blunderen.
francobollus
Uitgever

Bericht door francobollus »

We hebben Caylus het afgelopen weekend gespeeld en we hebben wat het inschatten betreft heel wat afgeblunderd! Maar dat heeft ons speelplezier niet verminderd.
Iznogoedh
Professor Pimpel

Bericht door Iznogoedh »

Mijn interesse na het lezen van dit draadje is ook gewekt en ga het zeker proberen te spelen op het spsp. Is er iemand die al iets kan zeggen of Caylus ook leuk is om met z'n 2-en te spelen?