Spellenspektakel vs Spel
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Spellenspektakel vs Spel
Niet naar Essen gaan, zorgt voor kriebels om alsnog een beurs te bezoeken dit jaar. Ik ben nog nooit naar Spel in Vlaanderen of naar het Spellenspektakel in Brabant geweest en ik wil er één bezoeken.
Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen die twee?
Welke beurs raden jullie mij aan?
Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen die twee?
Welke beurs raden jullie mij aan?
Labels:
-
aicirtap
- Critico
Re: Spellenspektakel vs Spel
Ik vind beiden erg verschillend op spellenspektakel speel ik meer en koop ik weinig. En op Spel koop ik meer en en speel ik weinig (maar dat was nog op de oude locatie, vaak weinig plek om te spelen wat je wilt spelen).
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Ik sluit me een beetje aan bij Patricia.
Op Spellenspektakel koop ik bijna nooit iets omdat de prijzen daar gewoon te hoog liggen.
Maar je geraakt er mijns inziens wel gemakkelijker aan een speeltafel hoewel dat in Antwerpen vorig jaar ook best meeviel.
Op Spel Antwerpen kan je echte koopjes doen, zowel nieuw in de Adriaensen stand als in de zeer grote tweedehandsstand.
Qua inkom steekt Spel Antwerpen er met kop en schouders boven uit hoewel ze al gestegen zijn in vergelijking met Broechem maar vooral het aanbieden van een familieticket vind ik een serieuze surplus t.o.v. Spellenspektakel. Dit is natuurlijk enkel van toepassing als je bv. met zen vieren gaat.
Qua gezelligheid vind ik Spellenspektakel dan weer beter, ze is mooier ingericht en er is veel aandacht voor het kindergedeelte (wat ook weer niet door iedereen geapprecieerd wordt)
Als ik moest kiezen tussen beide zou ik opteren voor Spel Antwerpen maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze (ik koop ook graag iets op een beurs
), meer dan waarschijnlijk ga ik gewoon naar beide 
Op Spellenspektakel koop ik bijna nooit iets omdat de prijzen daar gewoon te hoog liggen.
Maar je geraakt er mijns inziens wel gemakkelijker aan een speeltafel hoewel dat in Antwerpen vorig jaar ook best meeviel.
Op Spel Antwerpen kan je echte koopjes doen, zowel nieuw in de Adriaensen stand als in de zeer grote tweedehandsstand.
Qua inkom steekt Spel Antwerpen er met kop en schouders boven uit hoewel ze al gestegen zijn in vergelijking met Broechem maar vooral het aanbieden van een familieticket vind ik een serieuze surplus t.o.v. Spellenspektakel. Dit is natuurlijk enkel van toepassing als je bv. met zen vieren gaat.
Qua gezelligheid vind ik Spellenspektakel dan weer beter, ze is mooier ingericht en er is veel aandacht voor het kindergedeelte (wat ook weer niet door iedereen geapprecieerd wordt)
Als ik moest kiezen tussen beide zou ik opteren voor Spel Antwerpen maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze (ik koop ook graag iets op een beurs
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
Vogeltje
- Garnaal
Gewoon naar allebei gaan 
-
mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
@Vogeltje ik ga kiezen
@aicirtap dankjewel!
@dirk merci, ik ga ook zéker om te kopen en ben nog geen klant van Adriaensen
Meer meningen zijn welkom!
@aicirtap dankjewel!
@dirk merci, ik ga ook zéker om te kopen en ben nog geen klant van Adriaensen
Meer meningen zijn welkom!
-
Gregg
- Garnaal
Vorig jaar was er in Antwerpen altijd wel een plekje vrij om te spelen. Spellenspektakel heb ik nog niet gedaan, dus vergelijken kan ik niet.
-
woozle
- Stamhoofd
Spel is op de nieuwe locatie ook beter geschikt om spellen te spelen. De vrije speltafels hebben meer ruimte dan in de Boomgaard.

-
helena
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
Ik ben meer op het Spellenspektakel geweest dan op Spel, maar beide zijn leuk. En ik moet zeggen dat ik ook op het Spellenspektakel altijd ruim aan mijn trekken ben gekomen wb leuke koopjes, ook vind ik de locatie van Spellenspektakel erg prettig (gezellig, ruim, prima temperatuur etc.) Dus tsja, wat is wijsheid. Ga gewoon op de datum en locatie wat je het beste uitkomt zou ik zeggen
Een echt verkeerde keus kan je volgens mij niet maken
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Qua reis, bereikbaarheid, OV of parkeren, is Spellenspektakel de beste keuze denk ik en echt een supermooie locatie in het centrum van Eindhoven!
En de locatie/hal ook binnen; erg prettig ruim, mooi ingedeeld, goede beurs.
Bij Spel ben ik voor het laatst jaren geleden in Broechem geweest. De prijs was erg goed, maar de drukte en locatie een afknapper. Nu wellicht beter als ik het zo hoor.
Is er nog veel verschil in de aanbieders van demo's misschien?
Bij Spel ben ik voor het laatst jaren geleden in Broechem geweest. De prijs was erg goed, maar de drukte en locatie een afknapper. Nu wellicht beter als ik het zo hoor.
Is er nog veel verschil in de aanbieders van demo's misschien?
Everybody has the right to play...
-
maartend
- Critico
gezien het feit dat je al jaren niet op Spel bent geweest, it sinds vorig jaar op een nieuwe plek zit slaat je vergelijking van beter bereikbaar enz. volslagen nergens meer op.Bridget schreef:Qua reis, bereikbaarheid, OV of parkeren, is Spellenspektakel de beste keuze denk ik en echt een supermooie locatie in het centrum van Eindhoven!
-
Dierik
- Erelid
Misschien goed om even de exacte prijzen te noemen:dirk schreef:Qua inkom steekt Spel Antwerpen er met kop en schouders boven uit hoewel ze al gestegen zijn in vergelijking met Broechem maar vooral het aanbieden van een familieticket vind ik een serieuze surplus t.o.v. Spellenspektakel. Dit is natuurlijk enkel van toepassing als je bv. met zen vieren gaat.
Dagkaart Spellenspektakel: EUR 10,50
Dagkaart Spel: EUR 7,00
Gezinskaart Spellenspektakel: EUR 24,00 (die is er hier dus ook)
Gezinskaart Spel: EUR 18,00
Dus het Spellenspektakel is inderdaad wel wat duurder al vind ik het verschil bij een gezinsticket eerlijk gezegd nogal meevallen. Daarbij zijn er onder andere bij Albert Heijn spaaracties waarbij je dan zelfs voor EUR 7,00 naar binnen kunt. (Zie hier: http://www.bordspelmania.eu/spellenspek ... 15756.html).
De aankleding van de zaal is al genoemd en verklaart denk ik ook het prijsverschil. Spel wordt gehouden in een fabriekshal met weinig tot geen aankleding van stands terwijl het Spellenspektakel in een echt beursgebouw plaatsvind waar het hele jaar door beurzen gehouden worden. Vooral de grotere uitgevers maken hier wat meer werk van hun stands.
De beurzen hebben dus een wat verschillend karakter maar volgens mij wil je als echte spellenliefhebber geen van beide missen.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Klopt. Vergelijken gaat niet echt. Bovendien zou je er dan ook Zuiderspel bij kunnen halen. Die beurs is vind ik zelf de gezelligste van de drie.
SpSp heeft wel een paar releases. Denk aan de Nederlandse versie van Pandemie on the brick, Pandemie Legancy, King of Toktober power u (eindelijk). Zo zullen er vast nog wel een paar primeurs zijn. Deze zijn er dan al voordat Spel is. Ik denk daarom dat SpSp meer primeurs heeft dan Spel. Beursgebouw vind is natuurlijk gebouwd voor zulke events.
SpSp heeft wel een paar releases. Denk aan de Nederlandse versie van Pandemie on the brick, Pandemie Legancy, King of Toktober power u (eindelijk). Zo zullen er vast nog wel een paar primeurs zijn. Deze zijn er dan al voordat Spel is. Ik denk daarom dat SpSp meer primeurs heeft dan Spel. Beursgebouw vind is natuurlijk gebouwd voor zulke events.
-
stofke
- Regenmaker
Ik ben absoluut bevooroordeeld(als medewerker op spel bij Adriaensen), dat wil ik toch eerlijkheidshalve meegeven.
Vorig jaar vond ik het aanbod op beide beurzen (standhouders) redelijk gelijk, de nieuwe locatie voor Spel was een absolute must om terug ademruimte te creëren. Mijn gevoel is dat het aantal tafels om te spelen op het SpSp hoger is.
Ik krijg een net iets meer "gezellige familiale sfeer" gevoel bij Spel, en een iets "professioneler" gevoel bij het Spellenspektakel, wat eigenlijk wel logisch is.Spel is een organisatie gedragen door een massa vrijwilligers (onder een VZW) die voor alles zorgen. Achter het spellenspektakel zit een professionele organisatie die met een aantal partners werken (zoals voor de catering).
De tarieven
Spel: Hou dit forum en/of de facebookpagina van forumfederatie of Adriaensen zeker in het oog, net zoals vorig jaar zullen erook dit jaar weer kortingsbonnen beschikbaar zijn, waardoor je naar binnen kan voor 5 Eur en ook als gezin een voordeliger tarief.
Spellenspektakel: Hier was ik persoonlijk wel wat van de prijzen geschrokken, inkomkaartje, parking (er zijn ongetwijfeld betere en goedkopere plekken dan de garage vlakbij, maar ik ken m'n weg in Eindhoven niet zo goed) toiletbezoek, ...
Maar ik begreep dat dit voor Nederland gangbare prijzen zijn voor beurzen.
Ik meen me te herinneren dat iemand hier vorig jaar een grappig prijsvergelijk had gemaakt.
gevonden: http://www.bordspelmania.eu/spel/topic1 ... ml#p166077
Vorig jaar vond ik het aanbod op beide beurzen (standhouders) redelijk gelijk, de nieuwe locatie voor Spel was een absolute must om terug ademruimte te creëren. Mijn gevoel is dat het aantal tafels om te spelen op het SpSp hoger is.
Ik krijg een net iets meer "gezellige familiale sfeer" gevoel bij Spel, en een iets "professioneler" gevoel bij het Spellenspektakel, wat eigenlijk wel logisch is.Spel is een organisatie gedragen door een massa vrijwilligers (onder een VZW) die voor alles zorgen. Achter het spellenspektakel zit een professionele organisatie die met een aantal partners werken (zoals voor de catering).
De tarieven
Spel: Hou dit forum en/of de facebookpagina van forumfederatie of Adriaensen zeker in het oog, net zoals vorig jaar zullen erook dit jaar weer kortingsbonnen beschikbaar zijn, waardoor je naar binnen kan voor 5 Eur en ook als gezin een voordeliger tarief.
Spellenspektakel: Hier was ik persoonlijk wel wat van de prijzen geschrokken, inkomkaartje, parking (er zijn ongetwijfeld betere en goedkopere plekken dan de garage vlakbij, maar ik ken m'n weg in Eindhoven niet zo goed) toiletbezoek, ...
Maar ik begreep dat dit voor Nederland gangbare prijzen zijn voor beurzen.
Ik meen me te herinneren dat iemand hier vorig jaar een grappig prijsvergelijk had gemaakt.
gevonden: http://www.bordspelmania.eu/spel/topic1 ... ml#p166077
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
'Slaat volslagen nergens meer op' is onzin. Het Spellenspektakel ligt op een paar minuten lopen van station Eindhoven, dat is in Antwerpen wel anders. Met de auto is Spel prima bereikbaar, maar de parkeerplaats was vorig jaar een zandplaats met bulten en gaten, die bij slecht weer een gore modderpoel oplevert. Dit is een publieksevenement onwaardig. Dit is in Eindhoven beter geregeld. Verder is het beursgebouw een frissere locatie dan de hal in Antwerpen, met bijvoorbeeld betere sanitaire voorzieningen.maartend schreef:gezien het feit dat je al jaren niet op Spel bent geweest, it sinds vorig jaar op een nieuwe plek zit slaat je vergelijking van beter bereikbaar enz. volslagen nergens meer op.
Inhoudelijk vind ik het twee geslaagde en gezellige spellenbeurzen, die ik met plezier bezoek.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Dat klopt wel van het toilet etc, maar voor de rest gaat bijna alles via vrijwilligers bij SpSp. De mensen op de stands van de uitgevers zijn veelal vrijwilligers. Roll the Dice levert deze mensen bij een groot aantal van deze uitgevers en hebben daarnaast zelf ook nog een grote stand.