Een dag geweest als bezoeker en een dagje demo gedraaid.
Ik ben wel fan van de locatie. Veel ruimte rondom om je auto kwijt te kunnen, tram tot voor de deur, makkelijk bereikbaar met de fiets,…
Catering was zeker in orde, enkel redelijk duur. Maar hey tegenwoordig zijn dat nu eenmaal de prijzen. In plaats van er over te zagen zou ik me er beter even bij neer leggen.
Gratis toiletten die keurig netjes gehouden werden.
Tweedehands was echt fantastisch nu. Veel ruimte, enorm overzichtelijk.
Ik mis persoonlijk wat aankleding, wat animo en leven. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Kortom, leuke editie van een leuke beurs.
Spel 2022: verslagen, foto's, indrukken en zoveel meer
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
lordyazos
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Yannick
- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Spel 2022: verslagen, foto's, indrukken en zoveel meer
Opnieuw sfeerbeelden, nu van de tweede beursdag: het was opnieuw gezellig druk, traditioneel iets minder bezoekers dan op zaterdag. Wij hoorden verschillende positieve reacties. Hoewel het aan sommige speltafels soms wachten was op een vrij plekje, gaven spelers aan dat er voldoende gelegenheid tot spelen was. De spelaanbiedingen en de tweedehandsmarkt werden zeer gesmaakt, te merken aan de bezoekers, met grote tassen of dozen vol spellen, die we zagen passeren aan de Bordspelmaniastand.
Nog meer foto's op onze FB-pagina.
Nog meer foto's op onze FB-pagina.
-
Johanna
- Caballero
Ik was er zaterdag met mijn dochter van 12 en een vriendinnetje van haar. Het voelde weer ouderwets gezellig aan! We hebben een fijne dag gehad.
We begonnen de dag met het inleveren van 14 spellen voor de 2ehands verkoop. Dat verliep vlot en soepel. De 2e hands verkoop was sowieso goed opgezet. Ruimer dan andere jaren. Dit werkte veel fijner en vooral vlotter. Aan het einde van de dag waren er 13 van mijn spellen verkocht. Dus dat was ook erg fijn.
Verder hebben we het één en ander gespeeld. 's Morgens was het gemakkelijker een tafel te vinden dan 's Middags. We hebben Wonder Woods gespeeld (en gekocht), Cartographers Heroes, London, Maui en de rest ben ik weer vergeten. Het was een fijne beurs. gelukkig minder druk dan het spellenspektakel.
Bij de verkoopstand van Adriaensen heb ik Wonder Woods, Mille Fiori, Splendor duel en Trek 12 Amazonie gekocht. Verder wat inkopen voor Sinterklaas gedaan
.
We begonnen de dag met het inleveren van 14 spellen voor de 2ehands verkoop. Dat verliep vlot en soepel. De 2e hands verkoop was sowieso goed opgezet. Ruimer dan andere jaren. Dit werkte veel fijner en vooral vlotter. Aan het einde van de dag waren er 13 van mijn spellen verkocht. Dus dat was ook erg fijn.
Verder hebben we het één en ander gespeeld. 's Morgens was het gemakkelijker een tafel te vinden dan 's Middags. We hebben Wonder Woods gespeeld (en gekocht), Cartographers Heroes, London, Maui en de rest ben ik weer vergeten. Het was een fijne beurs. gelukkig minder druk dan het spellenspektakel.
Bij de verkoopstand van Adriaensen heb ik Wonder Woods, Mille Fiori, Splendor duel en Trek 12 Amazonie gekocht. Verder wat inkopen voor Sinterklaas gedaan
- The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Ik ben zondag geweest met 2 speelkameraden. In de voormiddag vlot plek gevonden om te spelen, dan wat 2de hands gesnuisterd (waar nu eens echt niets interessants voor een goede prijs stond) en Adriaensen gecheckt die toch weer heel scherpe prijzen had en enkele leuke beurskoopjes (Fertility 7,5! Santa Maria 14,90! Black Angel 22!).
Daarna iets gegeten en zoals altijd weer lekker en voldoende keuze.
In de namiddag was het toch een stuk moeilijker om speelplek te vinden, toen was het beduidend drukker dan in de voormiddag.
Topper van de dag was een prototype 'The Return of Lewis & Clark' van een Vlaamse designer waarbij het multi-use card aspect van Lewis en Clark én het thema (maar nu dan de terugtocht van Fort Clatsop naar de startplaats) gebruikt werd en dat spel werkte erg goed! Dit ga ik in het oog houden. Had op Rock Paper Pencil blijkbaar de prototype prijs gewonnen maar omdat het geen bord had was Game Brewer niet geïnteresseerd. Daar gaan ze volgens mij nog spijt van krijgen, voor een goed kaartspel met inhoud is er volgens mij wel een markt.
Ook nog het prototype van World Stitchers gespeeld en ook die beviel wel. Beetje abstract tile placement, maar daar houd ik meestal wel van en de tegels waren hier trapeziums wat toch wel eens een speciale vorm is. Ook het mechanisme waarbij overeenkomstige gebieden energietokens krijgen die je moet verzamelen was een leuke twist. Komt op Kickstarter, gaat daar geen potten breken vermoed ik, maar ga ik als het uit is zeker nog eens bekijken.
Bij Geronimo Games een professionele uitleg gekregen van Gert B van 'Paper Dungeons' en met plezier gespeeld, leuke roll 'n write met veel mogelijkheden en een lichtjes Clever gevoel, maar dan met een tof thema.
Trek 12 Himalaya daarna was iets minder interessant, beetje saaie roll 'n write die wat het idee van 'Penny Papers - the temple of apikabu' gebruikt, maar dan vond ik die toch beter.
En afgesloten met Maui met lage verwachtingen, maar was toch een verassend leuk abstract spelletje. Maar wie legt zijn handdoek nu in godsnaam in het verlengde van de kustlijn?

Toch altijd weer een gezellige beurs en ik vin de nieuwe locatie even goed als de vorige, naar die hal kijk ik toch niet, ik kijk enkel naar de speeltafels
Daarna iets gegeten en zoals altijd weer lekker en voldoende keuze.
In de namiddag was het toch een stuk moeilijker om speelplek te vinden, toen was het beduidend drukker dan in de voormiddag.
Topper van de dag was een prototype 'The Return of Lewis & Clark' van een Vlaamse designer waarbij het multi-use card aspect van Lewis en Clark én het thema (maar nu dan de terugtocht van Fort Clatsop naar de startplaats) gebruikt werd en dat spel werkte erg goed! Dit ga ik in het oog houden. Had op Rock Paper Pencil blijkbaar de prototype prijs gewonnen maar omdat het geen bord had was Game Brewer niet geïnteresseerd. Daar gaan ze volgens mij nog spijt van krijgen, voor een goed kaartspel met inhoud is er volgens mij wel een markt.
Ook nog het prototype van World Stitchers gespeeld en ook die beviel wel. Beetje abstract tile placement, maar daar houd ik meestal wel van en de tegels waren hier trapeziums wat toch wel eens een speciale vorm is. Ook het mechanisme waarbij overeenkomstige gebieden energietokens krijgen die je moet verzamelen was een leuke twist. Komt op Kickstarter, gaat daar geen potten breken vermoed ik, maar ga ik als het uit is zeker nog eens bekijken.
Bij Geronimo Games een professionele uitleg gekregen van Gert B van 'Paper Dungeons' en met plezier gespeeld, leuke roll 'n write met veel mogelijkheden en een lichtjes Clever gevoel, maar dan met een tof thema.
Trek 12 Himalaya daarna was iets minder interessant, beetje saaie roll 'n write die wat het idee van 'Penny Papers - the temple of apikabu' gebruikt, maar dan vond ik die toch beter.
En afgesloten met Maui met lage verwachtingen, maar was toch een verassend leuk abstract spelletje. Maar wie legt zijn handdoek nu in godsnaam in het verlengde van de kustlijn?
Toch altijd weer een gezellige beurs en ik vin de nieuwe locatie even goed als de vorige, naar die hal kijk ik toch niet, ik kijk enkel naar de speeltafels
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
- Carrie
- Veenboer
Wij waren er op zaterdag. Wij vinden dit zoveel gezelliger dan het Spellenspektakel: een leuke, gemoedelijke sfeer, catering is uitstekend, maar wel flink aan de prijs (vergelijkbaar met andere beurzen, desalnietemin werden de eerste biertjes worden eind van de ochtend al genoten aan de speeltafels
en ook frietjes waren er), "slechts" 1 winkel waar je iets kunt kopen (scheelt weer vergelijken). Deze winkel heeft dan wel superveel keuze en hele goede prijzen, dus wij missen de andere winkels niet. De uitleenstand is ook altijd handig, kan je zelf nog een spelletje proberen wat niet op de tafels gedemoed wordt. Daarnaast heel veel verschillende spellen op de demo tafels. Helaas waren de tafels voor Yak, Horrified en Renature steeds bezet als wij een kijkje namen om aan te schuiven. Gelukkig nog wel wat andere spellen kunnen spelen die gedemoed werden: Heat: Pedal to the Metal; TTR: San Francisco en Calico. Het was dit jaar wel enorm koud en stiekem vinden we de locatie Waagnatie sfeervoller zo aan de Schelde zo'n oude grote loods. Als klap op de vuurpijl ook nog een spelletje gewonnen. Op naar volgend jaar! 
Laatst gewijzigd door Carrie op di 22 nov 2022, 11:19, 2 keer totaal gewijzigd.
-
marina
- Jakkiebak!
Zaterdag geweest. Heel leuke dag gehad, enkele spelletjes leren kennen dankzij een vlotte duidelijke uitleg van de demo-medewerkers op de standen. Ook koopjes gedaan zowel bij Adriaensen als in de tweedehands, deze laatste was in vergelijking met vroegere jaren veel beter opgesteld, dus ook veel aangenamer om er te "neuzen". Wat Adriaensen betreft, onvoorstelbaar hoeveel spellen er staan opgesteld en dat voor 2 dagen! Bovendien waren alle helpers er zeer vriendelijk en hulpvaardig en dit ondanks de enorme drukte. Kortom een heel aangename ontspannende dag gehad, zeker voor herhaling vatbaar. Tot volgend jaar?!