Inderdaad, maar ik moet zelf ook tijd hebben.usurper schreef:Je kan hem ook solo spelen...SigiScsi schreef:Vanmorgen lag het pakje voor de deur... Nu nog op tafel krijgen.![]()
crisis
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- SigiScsi
- Fabrieksmanager
- Contacteer:
Re: crisis
Labels:
- vrieskist
- Hazelnoot Ridder
- usurper
- Geheim Genootschap
een aanrader als je van economie/worker placement spellen houdt.vrieskist schreef: Deze heeft nu een reprint op KS: https://www.kickstarter.com/projects/lu ... ew-economy
Ik heb de uitbreiding gebacked.
We live to survive our paradoxes
- vrieskist
- Hazelnoot Ridder
Ja, vorige keer beetje links laten liggen, maar deze keer doe ik mee.
Nu alleen even kijken welk spel dan de kast gaat verlaten ... hmm ...
Nu alleen even kijken welk spel dan de kast gaat verlaten ... hmm ...
- Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Mwah, vond ik niet. Maar goed, smaken verschillen.usurper schreef:een aanrader als je van economie/worker placement spellen houdt.vrieskist schreef: Deze heeft nu een reprint op KS: https://www.kickstarter.com/projects/lu ... ew-economy
Omdat vast wel iemand het gaat vragen: ik had niet het idee dat de verschillende takken van industrie erg gebalanceerd waren. Met sommige was het veel makkelijker geld verdienen dan met andere. Ook het semi-cooperatieve deel van het spel kwam in de potjes die ik speelde niet uit de verf, we zijn nooit in een echte crisis beland.
Al met al was het best leuk, maar geen hoogvlieger. Als je dan toch een goed economisch spel wilt spelen, pak dan Hoogspanning of iets van Martin Wallace.
- Bruno
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Just my luck
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Het is een aardig spel, schitterend uitgevoerd, maar qua totaalplaatje een klein 7'tje. Ook de verschillende spellengroepen waarmee ik het speelde vonden het weinig meer dan een 'oké' spel. Het zit qua flow gelikt in elkaar, maar de keuzes zijn relatief eenvoudig en zodra je start met een bepaald bedrijf, ligt het ook al zo'n beetje vast wat je daarna gaat doen. In de vijf keer dat ik het gespeeld heb, heeft niemand er voordeel in gezien de totale economie de soep in te laten lopen, dat wat toch het enige unieke aspect van het spel is.
Qua balans viel het op dat influence cards nogal een loterij waren. Als je aan het begin precies een goede kaart trok, kon je behoorlijk wat voordeel hebben.
Ik had niet verwacht dat deze herdrukt zou worden eigenlijk. Blij dat ik 'm een jaar geleden met behoorlijk wat winst heb kunnen doorverkopen.
Qua balans viel het op dat influence cards nogal een loterij waren. Als je aan het begin precies een goede kaart trok, kon je behoorlijk wat voordeel hebben.
Ik had niet verwacht dat deze herdrukt zou worden eigenlijk. Blij dat ik 'm een jaar geleden met behoorlijk wat winst heb kunnen doorverkopen.
- usurper
- Geheim Genootschap
Dat gebeurde bij ons dus wel. Misschien dat mijn waardering hierdoor hoger uitvalt. Ik vond dat een leuk aspect van het spel. Kende het alleen van CO2, maar dat konden we ondanks samenwerken nooit winnen.Bruno schreef: d In de vijf keer dat ik het gespeeld heb, heeft niemand er voordeel in gezien de totale economie de soep in te laten lopen, dat wat toch het enige unieke aspect van het spel is.
Q.
We live to survive our paradoxes