Above and Below

Spelprojecten op zoek naar financiers

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

lorinsilver
Grote Dienaar

Re: Above and Below

Bericht door lorinsilver »

Ik heb voor Karel-Jan en Jeroen gebacked.

Labels:
Areknia
Rooster Booster

Bericht door Areknia »

Lorinsilver merci voor zo snel te kunnen afspreken ;)

Vanavond gaat de shrinkwrap eraf.

Je mag het altijd al eens komen uitproberen, want als je nog tot kerstmis moet wachten :p
Afbeelding
lorinsilver
Grote Dienaar

Areknia schreef:Lorinsilver merci voor zo snel te kunnen afspreken ;)
Vanavond gaat de shrinkwrap eraf.
Je mag het altijd al eens komen uitproberen, want als je nog tot kerstmis moet wachten :p
Graag gedaan. Laat me weten hoe het ging als je het de eerste keer speelt!
Clerebout
Meeple

Bericht door Clerebout »

Eergisteren ontvangen en gisteravond gespeeld. Heerlijk spel! De combinatie tussen city building, worker placement en de storybook werkt in mijn ogen heel goed. Ik was al een fan van Ryan Laukat maar met deze legt hij de lat nogmaals hoger. De manier waarop je punten kan scoren is bijvoorbeeld interessant. Leg je snel de algemene resources op de advancement track om meer inkomen te krijgen of hou je die net tot op het einde zodat diegene die je makkelijker kan verzamelen meer punten waard zijn? Door de actie explore geeft het spel weliswaar wat strategische diepte weg, je weet immers nooit wat je 'below' gaat tegenkomen en dus kan je dit niet in je strategie passen, maar voor mij maakt de extra injectie verhaal die je door de zeer goed en vooral sfeervol geschreven passages dat meer dan goed en geeft dat ook net het unieke karakter aan het spel. Ik kan me wel inbeelden dat sommige spelers hiermee niet akkoord zouden gaan, elk heeft natuurlijk zijn eigen speelstijl. Maar toch is er zeker genoeg ruimte voor strategie en tactiek. Wij waren bijvoorbeeld allebei bezig met de advancement track en hadden pas op het einde van het spel door dat de star houses ook redelijk wat punten zouden opleveren en dit een piste is voor spelers die mss minder willen exploreren. En net zoals bij zijn andere spellen zuigt de art je mee in het verhaal en is het een prachtig zicht om dit op je tafel te zien liggen. Voor mij scoort dit spel hoge punten.
lorinsilver
Grote Dienaar

Bedankt voor de review! Wij kijken zelf net uit naar dat random gamebook-gedeelte
Het spel wordt een kerstverrassing voor mijn jongste dochter (een al even grote boardgamegeek als ik), dus zal ik nog een paar maand moeten wachten!
Clerebout
Meeple

Bericht door Clerebout »

Sterkte tijdens het wachten! Het zal de moeite waard zijn! ;-) Ik kan ondertussen zeker zijn spel 'The ancient world' aanraden. Meer een traditioneel worker placement spel maar met een interessante twist op het aanvallen van titanen en het uitbouwen van je legers, waarbij legioenen hun kennis en ervaring doorgeven aan volgende generaties.
Draakjuh
Matroos

Bericht door Draakjuh »

Heb hem nu twee keer gespeeld. Met 2 en 3 spelers. Beide keren erg genoten. Goed spel. Vond wel jammer dat er maar 7 rondes zijn. Voor je gevoel is dat veel te weinig, maar andere spelers zitten uiteraard met hetzelfde :wink: . Qua overwinningspunten kwamen we elke keer wel redelijk even hoog uit.