Dat laatste is niet echt waar. Zeker als ik mensen aan tafel heb die het voor het eerst spelen, speel ik altijd alleen de basisversie.grunnboy schreef:In de essentials editie zit het basisspel met de belangrijkste modules uit de uitbreiding. Modules die eigenlijk in het basisspel hadden moeten zitten, omdat niemand zonder ze speelt.
Viticulture Essential Edition (Pre-Order basis, slechts 14da
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
RvdH83
- Fabrieksmanager
Re: Viticulture Essential Edition (Pre-Order basis, slechts
Labels:
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
Dat is het verhaal achter deze uitgave. Ik heb het spel zelf niet. Nu dus besteld.RvdH83 schreef:Dat laatste is niet echt waar. Zeker als ik mensen aan tafel heb die het voor het eerst spelen, speel ik altijd alleen de basisversie.grunnboy schreef:In de essentials editie zit het basisspel met de belangrijkste modules uit de uitbreiding. Modules die eigenlijk in het basisspel hadden moeten zitten, omdat niemand zonder ze speelt.
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik heb Viticulture zelf al een paar keer kunnen spelen, wel telkens zonder de expansie.
Het basisspel vind ik zeker wel oké maar niet om er zo'n geweldige prijs voor te vragen. De expansie voegt naar 't schijnt wel héél veel interessante dinges toe. Ik dacht dat het zo'n 20 modules waren die je er stapsgewijs aan toe moet voegen.
Voor mij hoeft het voor zo'n prijs zeker niet, 52€ voor de essential edition daarentegen is misschien wel een mooie optie. Ik ben er nog over aan het denken ...
Het basisspel vind ik zeker wel oké maar niet om er zo'n geweldige prijs voor te vragen. De expansie voegt naar 't schijnt wel héél veel interessante dinges toe. Ik dacht dat het zo'n 20 modules waren die je er stapsgewijs aan toe moet voegen.
Voor mij hoeft het voor zo'n prijs zeker niet, 52€ voor de essential edition daarentegen is misschien wel een mooie optie. Ik ben er nog over aan het denken ...
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
Tyrael
- Veenboer
- De Essential heeft 4 uitbreidingen van Tuscany (Mama & Papas, Fields, various Visitor cards, & Automa
- Tuscany zal nooit meer geprint worden in de huidige vorm - op dit moment zitten er 12 expansies legacy-style in Tuscany.
- 4 expansies van Tuscany (Patronage, Arboriculture, Formaggio, and Mafia) worden ook niet meer geprint standalone, dus of het in de volgende Tuscany zal zitten is het koffiedik kijken.
- Tuscany heeft het extended board.
Dus voor mij was het een nobrainer aankoop, door de jaren heen zal ik het zeker verschillende keren kunnen spelen.
- Tuscany zal nooit meer geprint worden in de huidige vorm - op dit moment zitten er 12 expansies legacy-style in Tuscany.
- 4 expansies van Tuscany (Patronage, Arboriculture, Formaggio, and Mafia) worden ook niet meer geprint standalone, dus of het in de volgende Tuscany zal zitten is het koffiedik kijken.
- Tuscany heeft het extended board.
Dus voor mij was het een nobrainer aankoop, door de jaren heen zal ik het zeker verschillende keren kunnen spelen.
-
MeepleMaker
- Garnaal
Prijs ligt inderdaad een stuk hoger als tijdens de kickstartercampagne. Toen kon je voor 99 dollar de collector's edition bestellen. Viticulture en Tuscany was samen 79 dollar en Tuscany los 45 dollar. Komt nog bij dat de wisselkoers toen ook een pak gunstiger was. Ik denk dat ik toen omgerekend voor minder als 80 euro gesteld was, moest ik niet lang over nadenken... Aan deze prijzen zou ik de beslissing een stuk moeilijker vinden. Langs de andere kant, niet zo erg veel jaren geleden waren bordspelprijzen voor grotere spelen boven 40 euro een uitzondering. Lijkt me dat het stilaan meer de regel begint te worden.dirk schreef:Ik heb Viticulture zelf al een paar keer kunnen spelen, wel telkens zonder de expansie.
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Wie weet 
Heeft er iemand spijt van zijn preorder of wenst ervan af te zien?
Laat het even weten dan
Heeft er iemand spijt van zijn preorder of wenst ervan af te zien?
Laat het even weten dan
-
mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
+1
Als iemand van zijn essential edition besluit af te zien (voor of na ontvangst) dan houd ik me aanbevolen voor een bericht.
Sent from my iPad using Tapatalk
Als iemand van zijn essential edition besluit af te zien (voor of na ontvangst) dan houd ik me aanbevolen voor een bericht.
Sent from my iPad using Tapatalk
-
SkippyNL
- Garnaal
Same here! Wilde bestellen maar was helaas net te laat. Mocht je alles hebben besteld: base essentials, viticulture en coins houd ik me aanbevolen mocht je van de preorder af willen zien.
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
oei, concurrentie 
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
Hier te pre orderen voor spiel
http://morning-family.com/essen
Staat er echt. Ik heb Jaimey op bgg gevraagd of dit klopt. Even afwachten
http://morning-family.com/essen
Staat er echt. Ik heb Jaimey op bgg gevraagd of dit klopt. Even afwachten
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
dat klopt, dat wist ik ook al ... maar dat is nog een andere preorder dan die bij Stonemaier zelf, die was uitgebreider ...
ik vraag met wel af hoeveel het spel gaat kosten in de winkels, vermoedelijk ook rond deze 65€
ik vraag met wel af hoeveel het spel gaat kosten in de winkels, vermoedelijk ook rond deze 65€
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
Wat is er anders? De pre order was the essential editions? Zoek jij de muntjes en de uitbreiding? Dat staat niet in je oproep
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Dat klopt, heb ik niet goed erbij gezet. Ik dacht dat er bij die pre order ook de Tuscany e.d. kon gedaan worden maar daar ben ik niet meer zeker van ...
Dus als het uitkomt had ik interesse in de tweede editie en de tuscany met munten maar als dat niet lukt ga ik ook voor de essential gaan ...
Dus als het uitkomt had ik interesse in de tweede editie en de tuscany met munten maar als dat niet lukt ga ik ook voor de essential gaan ...
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
Klopt hoor. Dat kon je er inderdaad bij bestellen.
-
Faktory1984
- Sojaboon
Hmmz das raar, dus degene die de essential editie nu pre-orderen (spiel) gaan hun spel eerder hebben dan degenen die ge pre-ordered hebben via de link in openingspost, zijnde november??? Of zie ik iets over het hoofd...