Clash d'Ardèche - Camping Tycoon

Spelprojecten op zoek naar financiers

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Meedenken met veranderingen Clash d'Ardèche?

Bericht door The Iced One »

De kaarten vind ik fantastisch! Erg sfeervol en kleurijk, niet te serieus, maar ook niet te cartoony! Over de box cover denk ik hetzelfde als de rest. :wink:
Maar als de spelers uitbaters zijn van een camping, waarom zie ik dan geen camping op de doos?
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]

Labels:
Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games

Bericht door Duiker »

Ik kan uiteraard niet anders dan zeer positief zijn over Shaz's artwork en Sebas' grafisch ontwerp :) Ben het wel eens met de feedback over de rijstvelden.
Keep Exploring Games
El Piedro
Rooster Booster

Bericht door El Piedro »

The Iced One schreef:De kaarten vind ik fantastisch! Erg sfeervol en kleurijk, niet te serieus, maar ook niet te cartoony! Over de box cover denk ik hetzelfde als de rest. :wink:
Maar als de spelers uitbaters zijn van een camping, waarom zie ik dan geen camping op de doos?
Ik sluit me aan bij The Iced One... Mooie kaarten! Cover mag zonder rijstvelden, en inderdaad iets meer camping?
JanWillem
Jakkiebak!
Persoonlijke Ondertitel: Gaudete Games

Bericht door JanWillem »

Ik zou nog het nieuwe bord laten zien, bij deze!
Afbeelding

Op het SpellenSpektakel ben ik aanwezig en speel dan graag een spel 'Clash d'Ardèche'!
'Camping Shop Supply', de uitbreidingsset voor Clash d'Ardèche, nu op Kickstarter: https://www.kickstarter.com/projects/11 ... early-bird
Waldo
Jakkiebak!

Bericht door Waldo »

Het bord ziet er goed uit! Doet me inderdaad wel denken aan de plannetjes van de camping.
Ben benieuwd om het eens te spelen. Ben je ook aanwezig op Spel?
Save a tree - Eat more beaver
JanWillem
Jakkiebak!

Bericht door JanWillem »

Hoi Waldo, ik ben even aan het zoeken naar agendamogelijkheden om op spel te staan - ik hoop het wel! Is het ongeveer dezelfde sfeer & publiek als spellenspektakel?
'Camping Shop Supply', de uitbreidingsset voor Clash d'Ardèche, nu op Kickstarter: https://www.kickstarter.com/projects/11 ... early-bird
kattaklop
Garnaal

Bericht door kattaklop »

Het ziet er inderdaad beter uit.
Zijn de spelregels aangepast of zijn die hetzelfde gebleven.
Ik kan niet naar het spellenspektakel en spel16 omdat ik in het buitenland zit maar kom je ook naar het zuiderspel?
Afbeelding
JanWillem
Jakkiebak!

Bericht door JanWillem »

Ik hoop ook op Zuiderspel te staan, dan zou betekenen dat we funden de komende campagne 8) .

Qua aanpassingen zijn de kaartwaardes van de campingupgrades verhoogd in het finetuning proces. Het is nu aantrekkelijker aan het begin van het spel te investeren in de upgrades (denk aan kano-verhuur, disco en wandelroutes). Dat vergroot het aantal mogelijke winststrategieen.

Ook is de regel dat je elk laagseizoen je tentjes weer op je spelersbord zet eruit gehaald. Dat gaf een hoop gedoe en aan het begin van het hoogseizoen zet je het toch allemaal weer recht.

Nox kwam nog met het idee om het maximum aantal gasten dat je op de burgemeesterswoning kunt plaatsen gelijk te stellen aan het aantal campingupgrades dat je hebt aangeschaft. Heel elegant en meteen toegepast dus.
JanWillem
Jakkiebak!

Bericht door JanWillem »

Ik zou graag 14 november het opnieuw proberen om Clash d'Ardèche te funden via kickstarter. Hoop zo dat het lukt! Ontzettend bedankt voor al jullie meedenken, tips en ideeen! Geeft me veel meer vertrouwen voor de komende keer.

Hier is de nieuwe kickstarterpagina. Hij wordt nog aangevuld met video, how to play filmpje en een what's in the box plaatje. Hebben jullie nog ideeën en tips?

https://www.kickstarter.com/projects/11 ... n=7036c863
Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games

Bericht door Duiker »

Stretch goals en review filmpjes, maar die zal je vast voor die tijd nog wel online zetten. Hou er wel rekening mee dat mensen vlak voor kerst (dus als je campagne eindigt) weinig geld over hebben voor dit soort hobby-dingen.
Keep Exploring Games
The Iced One
Critico

JanWillem schreef:ebben jullie nog ideeën en tips?
Ik denk dat je vooral niet te snel mag willen vooruit gaan. Is het spel intussen al veelvuldig blind geplaytest door mensen die jou niet kennen en die het spel moeten spelen vanuit de regels? Want ik herinner me precies van de eerste keer dat het spel vooral in besloten kring getest was en dat is nefast voor een goede kritische blik, zeker als je zonder publisher werkt aangezien dat normaal de taak van de publisher is.
Het thema spreekt me zeker aan en het artwork ziet er stukken beter uit, maar als ik niet de garantie heb dat het veelvuldig geplaytest is, ga ik de 'plunge' waarschijnlijk niet wagen...

Ik vind overigens het artwork op het bord wat vreemd: wat zijn die donkere en lichtere lijnen? Ik zou persoonlijk precies kiezen voor een opdeling van de campingvelden met hagen ofzo want ik heb nu geen idee wat het nu moet voorstellen (schaduw omwillen van niveauverschillen? Andere plantengroei?).
De huisjes en andere elementen zijn erg mooi, alleen de grasvelden vind ik dus wat vreemd.

Ik zou ook zeker inzetten op het feit dat het solo gespeeld kan worden, dat blijkt tegenwoordig echt backers aan te trekken, maak bijv. zeker ook reclame op de 1 player guild op Boardgamegeek: https://boardgamegeek.com/guild/1303

En ik weet niet hoe complex de tekst op de kaarten wordt, maar de tekst op de voorbeeldkaarten kan perfect vervangen worden door symbolen denk ik waardoor je spel taalonafhankelijk wordt, ook een dikke plus.

Ik zie ook enkele 'early bird'-achtige pledgelevels staan en doorgaans wordt daar toch niet echt positief op gereageerd, ook al creëren ze momentum voor je campagne...

Kan je voor de USA geen groepspledges toevoegen zodat de shipping verdeeld kan worden? Wordt hier op het forum heel vaak gedaan met US-games, dus ik neem aan dat het andersom ook wel zal werken.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

JanWillem
Jakkiebak!

Bericht door JanWillem »

Voor mij waren daarom ook de drie reviewers waar ik het spel naartoe heb opgestuurd best spannend: dat waren de eerste blind playtests die uitgevoerd zouden worden. Alledrie hebben ze meerdere malen (Father Geek zelfs met drie doelgroepen) het spel gespeeld. Father Geek en Nox hebben per mail nog verduidelijkingsvragen gesteld.
Op grond van hun ervaringen heb ik twee toevoegingen op de spelregels geschreven (ook te downloaden op BGG). De eerste versie bleek toch teveel voor vanzelfsprekend te houden. Undead Viking kon daar goed mee uit de voeten.

Ik ga even zoeken naar mogelijkheden om de bonussen taalonafhankelijk te maken. Zou erg elegant zijn :-). Thanks ook voor de BGG solo-players groep - ga ik naar kijken!

Early Bird was een lastige keuze voor me, maar uiteindelijk wil ik wel de originele backers wel graag de mogelijkheid geven om voor de originele prijs het spel te backen. Ik heb hem wel zo lang mogelijk gemaakt, net als bij pixie queen 72 uur.

groepspledges - dat kan snel gaan leuk idee!
The Iced One
Critico

Als je op Spel zou staan, kom ik zeker playtesten overigens! En ik zou toch echt wachten tot na die beurzen en eventuele feedback nog verwerken. Vorig jaar speelde ik op Spel een spel van David Ausloos en die had zelfs evaluatieformuliertjes bij en hij zei al heel wat waardevolle feedback gekregen te hebben (waaronder het niet blind trekken van een kaart, maar keuze te geven uit 3 openliggende, wat het spel vele malen tactischer maakte bijv.). Maar die feedback verwerken kost ook wel wat tijd natuurlijk...

Ik zie nu dat 72u-rewards niet gelimiteerd zijn en dat maakt wel een verschil natuurlijk. Het is heel frustrerend als je 's morgens Ks kijkt en je door het tijdsverschil te laat bent voor de early birds en plots enkele euro's meer moet betalen. Dat is bij jou niet het geval dus dan is het waarschijnlijk minder een probleem...

Een ander voordeel van groepspledges is naaste de lagere prijs door verzending te delen ook dat de organisator van de pledge bewust op zoek gaat naar mede-backers en dus vaak in jouw plaats reclame maakt, ook altijd fijn meegenomen. :wink:
SPELHAMELS BEERSE:

JanWillem
Jakkiebak!

Bericht door JanWillem »

Ja ik kan er gelukkig bij zijn op Spel en ik zie er naar uit jullie daar te zien!
JanWillem
Jakkiebak!

Re: Clash d'Ardèche de relaunch is online!

Bericht door JanWillem »

Dag allemaal,

Na lang wachten en veel nadenken en veel in gesprek zijn met o.a. de bezoekers van dit forum is het dan nu zover: de relaunch --> https://www.kickstarter.com/projects/11 ... und-tycoon

Ik wil jullie van harte bedanken voor de tijd en energie die jullie hebben gestoken in het op weg helpen van dit project naar een duidelijk betere versie. Ik heb de opmerkingen en gesprekken erg gewaardeerd!