Clans of Caledonia: A Game about Whisky, Trade, and Glory

Spelprojecten op zoek naar financiers

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

BorisK
Garnaal

Re: Clans of Caledonia: A Game about Whisky, Trade, and Glor

Bericht door BorisK »

dirksk schreef:
el_crosso schreef: Loopt nu net een discussie met de creator en wat Nederlanders over de shipping.
(mensen van dit forum toevallig?)

Ziet er weinig hoopvol uit voor shipping (of Essen pick up).
Dat is toch wel jammer voor een project welke ook nog eens uit de EU zelf komt.
Ja ik heb er wat over gezegd in de comments van de project pagina. Ik vind verschillende dingen erg apart; de opmerking dat er gekeken is om de verzending naar de US gratis te maken maar dat de pledge levels dan €10 duurder uit zouden vallen. Met andere woorden wij betalen nu zowiezo extra om de verzending voor de €6 en €9 te drukken. Daarnaast de reactie van Juma zelf dat de shipping quotes direct van zijn fullfilment partner afkomt. Sorry dat ik dit heel bot ga zeggen maar daar geloof ik geen hout van. Ik verzend voor heel westelijk EU tot 2 kg voor €10 en ik wordt niet gesubsidieerd. Begrijp me niet verkeerd, het spel ziet er heel erg tof uit en de prijs kwaliteit verhouding, €39 is ook helemaal niet slecht! Zelfs voor de Deluxe versie, 70 metal coins en een box sleeve is €59 ook helemaal niet extreem duur te noemen. Ik vind het jammer dat het project in mijn ogen geen duidelijke transparantie heeft wbt de verzendkosten. Naar mijn idee heeft het meer te maken hoe groot de afzetmarkt is in de landen waar de verzendkosten gedrukt worden, zoals FR US en CA. Ik gun elke ontwerper van een spel een goede winst marge, er gaat zoveel bloed zweet en tranen in het ontwerpen zitten dat je er best wat aan over mag houden!

Nou dat waren ' my two cents' over dit onderwerp. Reacties zijn welkom in zowel de vorm van kritiek als mensen die het met mij eens zijn Afbeelding
Ik ben het helemaal met je eens. Ga het spel zeker kopen, maar ben er nog niet over uit of ik dat via kickstarter doe of dat ik hem in essen koop.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Afbeelding

Labels:
vrieskist
Hazelnoot Ridder

Bericht door vrieskist »

Het ziet er goed uit en ik ga in Essen wel een kijkje nemen misschien. Maar de spellen waarop dit spel is gebaseerd heb ik al en nog een zwaar spel hoef ik niet in de collectie.
Afbeelding
el_crosso
Burgemeester
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door el_crosso »

Ik sluit mij aan bij je gedachten dirksk en daarom twijfel ik zelf ook nog enigszins of ik hem back of inderdaad op Essen ga proberen te bemachtigen.
dirksk
Regenmaker

Bericht door dirksk »

Via dit forum lees ik dat je het spel ook in Essen kan kopen, maar dat kan ik nergens terug vinden. Staat dit op de project pagina of op bgg? Kan iemand dit conformeren, het liefst met een link.
El Rubinio
Professor Pimpel

Bericht door El Rubinio »

dirksk schreef: Via dit forum lees ik dat je het spel ook in Essen kan kopen, maar dat kan ik nergens terug vinden. Staat dit op de project pagina of op bgg? Kan iemand dit conformeren, het liefst met een link.
Dit staat op bgg https://boardgamegeek.com/thread/176952 ... ailability

Echter er staat ook dat het nog niet zeker is.

Mvg
BibKamp318
Garnaal

Bericht door BibKamp318 »

dirksk schreef: Via dit forum lees ik dat je het spel ook in Essen kan kopen, maar dat kan ik nergens terug vinden. Staat dit op de project pagina of op bgg? Kan iemand dit conformeren, het liefst met een link.
Op KS is dat een van de 7 FAQs - ook daar met een ? afhankelijk van tijdige productie en levering
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
meer info: http://spelhamels.blogspot.be en https://www.facebook.com/spelhamels
dirksk
Regenmaker

Bericht door dirksk »

Met andere woorden, zou het er dus niet op gokken. Of ze zijn bang dat mensen van de EU het project niet meer backen en het op Essen kopen
EEMBC
Hazelnoot Ridder

Bericht door EEMBC »

Of juist het er wel op gokken :)
Als ze nu zeggen dat er een Essen pick up is verwachten ze misschien dat er dan niemand in de lage landen gaat backen vanwege de verzendkosten (en ik ben het met je eens dat het voelt alsof de lage landen moeten meebetalen aan de DE/FR/UK/USA verzendingen...) Ik zie het spel wel in Essen. En anders wat weken later.
Daar komt bij dat ik minder KS wil doen 8)
dirksk
Regenmaker

Bericht door dirksk »

EEMBC schreef: Of juist het er wel op gokken :)
Als ze nu zeggen dat er een Essen pick up is verwachten ze misschien dat er dan niemand in de lage landen gaat backen vanwege de verzendkosten (en ik ben het met je eens dat het voelt alsof de lage landen moeten meebetalen aan de DE/FR/UK/USA verzendingen...) Ik zie het spel wel in Essen. En anders wat weken later.
Daar komt bij dat ik minder KS wil doen 8)
We gokken met zijn allen op een Essen pick-up? :D

Succes met minder ks projecten backen!
EEMBC
Hazelnoot Ridder

Bericht door EEMBC »

dirksk schreef: Succes met minder ks projecten backen!
Dank. Begin was moeilijk maar het gaat me steeds makkelijker af :thumbup:
Dit jaar alleen Tortuga, Grimm Forest (denk ik leuk met de kids) en 878 Vikings. Alle drie totaal andere spellen en alle drie ook interessant met een totaal ander publiek. Denk ik.
Maar deze is wel weer heel verleidelijk moet ik toegeven. :lol:
dirksk
Regenmaker

Bericht door dirksk »

Voor mij is dit #7 dit jaar. Misschien moet ik mij toch maar inschrijven bij Kickstarter addicts anonymous op bgg
BibKamp318
Garnaal

Bericht door BibKamp318 »

Iemand in de geburen van Turnhout [of eventueel Oostende]. die al gebacked heeft en er een 2de voor mij wil bijnemen [kwestie van op verzendkosten te besparen]?

Of omgekeerd: ik wil wel backen en een 2de spel bestellen voor iemand in de geburen?

Luk
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
meer info: http://spelhamels.blogspot.be en https://www.facebook.com/spelhamels
Robertopellizini
Genius

Bericht door Robertopellizini »

Ik heb het spel ook gebackt. Over 6 euro extra verzendkosten (12 ipv 6) ga ik niet moeilijk doen. Bovendien ben ik er liever zeker van dat ik het heb, dan dat ik in Essen moet rennen/vrezen buiten de boot te vallen. Als iemand in de omgeving Utrecht samen wil doen dan hoor ik het graag.

Voor de twijfelaars, hij is op tabletopia ook te spelen.
Ik heb 3 solo sessies erop zitten en moet zeggen dat het me wel erg goed bevalt.
Mijn 1e solo sessie heb ik op boardgamegeek gepost, voor de liefhebbers:
https://www.boardgamegeek.com/thread/17 ... ion-report

Had de designer op facebook erop geattendeerd en spontaan hadden we een facebook chat over het spel, het proces, enz. en hij was erg geïnteresseerd in wat ik er van vond, welke strategie ik gebruikte, hoe ik de vergelijking met andere spellen zag, enz. enz. Heel sympathieke kerel. Maakt me nóg zekerder in mijn pledge :)
Afbeelding
terjul
Burgemeester

Bericht door terjul »

Ik blijf dus twijfelen...
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Robertopellizini schreef: Ik heb het spel ook gebackt. Over 6 euro extra verzendkosten (12 ipv 6) ga ik niet moeilijk doen. Bovendien ben ik er liever zeker van dat ik het heb, dan dat ik in Essen moet rennen/vrezen buiten de boot te vallen. Als iemand in de omgeving Utrecht samen wil doen dan hoor ik het graag.

Voor de twijfelaars, hij is op tabletopia ook te spelen.
Ik heb 3 solo sessies erop zitten en moet zeggen dat het me wel erg goed bevalt.
Mijn 1e solo sessie heb ik op boardgamegeek gepost, voor de liefhebbers:
https://www.boardgamegeek.com/thread/17 ... ion-report

Had de designer op facebook erop geattendeerd en spontaan hadden we een facebook chat over het spel, het proces, enz. en hij was erg geïnteresseerd in wat ik er van vond, welke strategie ik gebruikte, hoe ik de vergelijking met andere spellen zag, enz. enz. Heel sympathieke kerel. Maakt me nóg zekerder in mijn pledge :)
leuk verslag!
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding