Heroes of Tenefyr

Spelprojecten op zoek naar financiers

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

StanTem
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Mr. group pledge
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Heroes of Tenefyr - nu live op Kickstarter!

Bericht door StanTem »

Snap het punt ook niet van Tikal en co maar soit

Bij België is het al even 'erg' gesteld. Ik back wel regelmatig iets, maar het zijn meestal vlugge tussendoortjes die net iets meer ophalen dan het vooropgestelde doel. Toestanden als 1000% van het doel ophalen, zit er gewoon niet in.

Deze is echter wel goed om weg. Leuk om te zien, al zal ik het niet backen. Tour Operator heb ik trouwens wel gebacked.
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding

Labels:
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo

Bericht door Stijnhoofd »

Hoe speelt deze game solo? Hij is coop zie ik, is het solo een kwestie van met 1 karakter spelen in plaats van dat iedereen er eentje heeft? Voor mij is goede solo speelbaarheid wel erg belangrijk (maar dat verraadt mijn forumnaam al wel voor de oplettende lezer ;)).

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recent speelde ik...

Afbeelding
BrokenMill
Grote Dienaar

Bericht door BrokenMill »

Stijnhoofd schreef: Hoe speelt deze game solo?
Als je solo speelt ben je een extra sterke held met meerdere vaardigheden. Je schudt de begin decks van 2 helden samen en tijdens gevechten mag je 2 beurten achter elkaar doen en tel je de power van beide beurten bij elkaar op.
Het grappige van de solo mode is dat het systeem van 2 beurten met 1 deck ervoor zorgt dat je wat combo's kan doen die met meerdere spelers niet mogelijk zijn.

Op de Kickstarter pagina staat een timelapse filmpje van The Cardboard Cultist die het solo speelt.
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

Robertopellizini schreef: Als ik denk aan landen waar goede en solide spellen worden gemaakt denk ik eerder aan Duitsland, Amerika, Frankrijk, Engeland, Tsjechië, Polen, Portugal, enz.
Nu doe je Nederland toch te kort, vind ik. De eerste paar landen hebben zeker best veel goede/succesvolle designers, maar Tsjechië, Polen en Portugal hebben ook maar 1 of 2 top-designers en dat is niet meer dan NL heeft. Dat daar toevallig jouw favoriete spelontwerpers vandaan komen, wil niet zeggen dat je zulke generaliserende uitspraken kunt doen.
Stijnhoofd
El Capitan

BrokenMill schreef:
Stijnhoofd schreef: Hoe speelt deze game solo?
Als je solo speelt ben je een extra sterke held met meerdere vaardigheden. Je schudt de begin decks van 2 helden samen en tijdens gevechten mag je 2 beurten achter elkaar doen en tel je de power van beide beurten bij elkaar op.
Het grappige van de solo mode is dat het systeem van 2 beurten met 1 deck ervoor zorgt dat je wat combo's kan doen die met meerdere spelers niet mogelijk zijn.

Op de Kickstarter pagina staat een timelapse filmpje van The Cardboard Cultist die het solo speelt.
Dankjewel, ga ik checken!
Recent speelde ik...

Afbeelding
Stijnhoofd
El Capitan

Laat ik sowieso alvast stellen dat ik (o.v.b.) geïnteresseerd ben deel te nemen aan een group pledge.
Recent speelde ik...

Afbeelding
Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games

Bericht door Duiker »

Zonder Scuba, ook geen Masker Trilogie...(met die resin temples, in het NL, over een maand) Daarnaast zijn BGG cijfers subjectief, spellen die zich voornamelijk op families richten krijgen vaak lagere cijfers van boardgamegeeks, maar verkopen goed op familiebeurzen en worden met veel plezier gespeeld ook op die beurzen.

Ik heb genoeg Kickstarters in mijn kast staan die misschien niet veel hebben opgehaald en/of geen hoog cijfer hebben op BGG, maar waar ik toch erg blij mee ben. Zowel Kickstarter opbrengsten als een BGG cijfer zijn wel indicaties voor hoe een spel het doet, maar verre van een betrouwbare indicatie voor verkopen of commercieel succes of hoe leuk iemand hem vindt.

Los van dat ik genoeg leuke NL en Belgische Kickstarters in mijn kast heb staan, zijn er ook genoeg die wel veel geld hebben opgehaald, zoals bv https://www.kickstarter.com/projects/16 ... ox-edition

Nu weer on-topic? Jammer dat je er gisteren op het Spellenfestival in Genk niet was!
Laatst gewijzigd door Duiker op ma 01 okt 2018, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Keep Exploring Games
GaimGiek
Meeple

Bericht door GaimGiek »

Ziet er goed uit! Meteen maar gebackt, leuk ook om een mede-stadsgenoot te ondersteunen :lol: . Er verschijnen de laatste tijd regelmatig erg leuke kleinere solospellen op kickstarter, heb o.a. ook spellen als One Deck Dungeon, Unbroken en Set A Watch gebackt. Dit soort spellen komen bij mij toch net even vaker op tafel dan bijv. een Mage Knight of City of Kings. Succes en ga zo door!
BrokenMill
Grote Dienaar

Duiker schreef: Nu weer on-topic? Jammer dat je er gisteren op het Spellenfestival in Genk niet was!
Helaas vergt het runnen van een Kickstarter in je eentje behoorlijk veel tijd. Ik zou graag weer wat meer spellenbeurzen bezoeken, maar dit weekend zat het er echt niet in.
GaimGiek schreef: Ziet er goed uit! Meteen maar gebackt, leuk ook om een mede-stadsgenoot te ondersteunen :lol:
Dank je wel voor de support!! En inderdaad leuk om een stadsgenoot te vinden :mrgreen:
Duiker
Gouverneur

Bericht door Duiker »

BrokenMill schreef:
Duiker schreef: Nu weer on-topic? Jammer dat je er gisteren op het Spellenfestival in Genk niet was!
Helaas vergt het runnen van een Kickstarter in je eentje behoorlijk veel tijd. Ik zou graag weer wat meer spellenbeurzen bezoeken, maar dit weekend zat het er echt niet in.
Haha, probeer dan eens om 6 spellen in je eentje te managen :lol: Ik snap wat je bedoelt!
Keep Exploring Games
Robertopellizini
Genius

Bericht door Robertopellizini »

Duiker schreef: Zonder Scuba, ook geen Masker Trilogie... Daarnaast zijn BGG cijfers subjectief, spellen die zich voornamelijk op families richten krijgen vaak lagere cijfers van boardgamegeeks, maar verkopen goed op familiebeurzen en worden met veel plezier gespeeld ook op die beurzen.

Ik heb genoeg Kickstarters in mijn kast staan die misschien niet veel hebben opgehaald en/of geen hoog cijfer hebben op BGG, maar waar ik toch erg blij mee ben. Zowel Kickstarter opbrengsten als een BGG cijfer zijn wel indicaties voor hoe een spel het doet, maar verre van een betrouwbare indicatie voor verkopen of commercieel succes of hoe leuk iemand hem vindt.

Los van dat ik genoeg leuke NL en Belgische Kickstarters in mijn kast heb staan, zijn er ook genoeg die wel veel geld hebben opgehaald, zoals bv https://www.kickstarter.com/projects/16 ... ox-edition

Nu weer on-topic? Jammer dat je er gisteren op het Spellenfestival in Genk niet was!
Zonder Scuba waren die spellen van Kramer & Kiesling er niet? :roll: Chronologie is wel een dingetje hè, of heb je het puur over de benaming van de verzameling?

En inderdaad, monopolie is nog steeds het best verkochte spel, en vele miljoenen mensen spelen het met veel plezier (alsook mens erger je niet, risk, domino, boggle, carrière, etc. etc.). Ik kan me echter niet voorstellen dat jij het goed vindt? Ratings zeggen niet alles, maar matige/slechte ratings zeggen wel veel. Geloof je je eigen punt eigenlijk wel? Just wondering...

En je kunt ook best toegeven dat sommige spellen die je leuk vindt gewoon niet zo goed zijn, maar dat je er wel plezier aan beleeft. Zo is Familienbande best een slecht spel, maar ik vermaak me er altijd mee. En bijv. de films Sharknado zijn slecht, maar dan weer zo slecht, dat ik het uiterst vermakelijk vind. En het songfestival heeft heel veel slechte muziek, maar ik vind het fascinerend om ernaar te kijken. enz. Je mag iets slecht vinden en toch zelf leuk vinden. Er is zeker een markt voor matige spellen, maar ik koop liever kwalitatief hoogstaande spellen (en daar zijn bij spellen toch objectievere maatstaven voor dan jij schijnt te denken).

En ik had het over Nederlandse kickstarters (als in van Nederlanders). Eerst kom je met Duitse designers aanzetten en nu met een Belgische. Clutching at straws much?
Maar goed, ik hou erover op. Ik heb mijn punt duidelijk gemaakt. Als je nog met meer ongerelateerde dingen wil komen aanzetten, be my guest.
Afbeelding
Duiker
Gouverneur

Bericht door Duiker »

Ik had de opmerking over de Masker trilogie al aangepast voor je reageerde.

Ik zeg toch ook niet spellen die ik leuk vind objectief goed zijn? Als ik ze leuk vind om te spelen maakt mij het niet uit wat ze voor BGG rating hebben. Uiteraard zijn ook niet alle spellen die veel verkopen goed, zoals bv Monopoly.. Quined Games is erg Nederlands, en verder mag je vinden van Nederlandse Kickstarters wat je wilt. Ik kijk altijd uit naar Nederlandse Kickstarters en zie een grote stijging in Nederlandse Kickstarteromzet, en bijbehorende releases. En als jij die allemaal matig vindt, best. Misschien moet je dan op beurzen eens kijken, ik heb gisteren op Spellenfestival veel lachende en enthousiaste mensen gezien aan een heleboel tafels waarop spellen lagen die door Nederlanders gekickstart zijn. Ik denk niet dat die mensen vinden dat ze een matig spel hebben gespeeld of gekocht, ik denk dat dat jouw mening is.
Keep Exploring Games
Bongo
Condottiërre
Persoonlijke Ondertitel: #homoludens

Bericht door Bongo »

Sorry voor de boodschap, maar ben het helemaal eens met Robertopellizini.
Ik ken en zie nog geen Nederlandse toppers in de spellenontwerpers.

Misschien dat ik wat over het hoofd zie, maar ik kan te veel mislukte spellen van Ned makelaardij opnoemen, die het totale beeld over de Ned spellenontwerpers omlaag halen.

Een re-print van Tikal en co, is gewoon marketing technisch heel goed, maar dat deze hier genoemd word is hetzelfde als 999 games een compliment geven voor hun uitgave van Hoogspanning. Dat is een voorbeeld van licentie/inkoop en marketing. Als spellenontwerper zou dan een beoordeling op Scuba meer op zijn plek zijn.

En is dat een schande? Nee toch... zoveel toppers zijn er gewoon niet in spellenontwerp land.... net als Voetbal... ene keer komt de topper uit Argentinie (Messi, Maradona) en dan de andere keer uit Frankrijk (Mbappe, Zidane) ...

Tevens hebben de zogenaamde toppers ook slechte/minder goede spellen uitgebracht..... ook zij gaan door een leercurve, dan wel maken een miskleun.

Lang verhaal kort:
Interesseert mij het een biet waar de spellenmaker uit komt, als het maar een goed spel is.

Deze zal ik niet backen, omdat ik ff meer dan genoeg gebackt heb en geen behoefte heb aan dit soort spel. Desalniettemin: heel veel succes! En ben erg benieuwd naar de reviews wanneer het spel uit is.
Afbeelding
BrokenMill
Grote Dienaar

Afbeelding

Op dit moment heb ik een leuke stretch goal lopen: Make a Monster!
In de comments op de Kickstarter pagina kan je met een idee komen voor een nieuwe vijand in het spel, en het leukste idee ga ik met input van de backers stap voor stap uitwerken.

Dus als je daar onderdeel van wil zijn... :wink:
kosterix
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: zucht

Bericht door kosterix »

Leuk idee! Tot wanneer loopt het, je moet het ook nog kunnen testen..
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.