Ik ga nu ik Brass een keer gespeeld heb afzien van een pledge. Het is toch niet helemaal een spel voor mijn veel te uitgebreide collectie.Xildur schreef: Ik heb wel interesse in de Birmingham versie. Iemand ie mee wil doen voor de Lancashire versie?
Brass: Lancashire en Brass: Birmingham
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Xildur
- Munchkin
Re: Brass: Lancashire en Brass: Birmingham
Labels:
-
Traquan
- Stamhoofd
-
Ilse23
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: Omdat spelen moet!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik ben serieus in twijfel over deze KS, alles ziet er goed uit en het lijkt ook mijn type spel.. Echter heb ik de kans nog niet gehad om het spel te spelen de voorbije maand.
Ik had gehoopt een try before you buy te kunnen rond krijgen ;D

-
vrieskist
- Hazelnoot Ridder
Ik heb genoeg oude Brass versies voorbij zien komen hier op het forumIlse23 schreef: Ik ben serieus in twijfel over deze KS, alles ziet er goed uit en het lijkt ook mijn type spel.. Echter heb ik de kans nog niet gehad om het spel te spelen de voorbije maand.
-
Ilse23
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: Omdat spelen moet!
Ja maar ik ga niet nu een oude versie kopenvrieskist schreef:Ik heb genoeg oude Brass versies voorbij zien komen hier op het forumIlse23 schreef: Ik ben serieus in twijfel over deze KS, alles ziet er goed uit en het lijkt ook mijn type spel.. Echter heb ik de kans nog niet gehad om het spel te spelen de voorbije maand.

-
Traquan
- Stamhoofd
De Android app is vandaag afgeprijsd, van 6,99 naar 4,29. Ik kan vanavond pas checken of het ook voor iOS is afgeprijsd, wil hem op de iPad kopen.Ilse23 schreef: Ik ben serieus in twijfel over deze KS, alles ziet er goed uit en het lijkt ook mijn type spel.. Echter heb ik de kans nog niet gehad om het spel te spelen de voorbije maand.
Ik zit in hetzelfde schuitje. Het ziet er fantastisch uit. Maar omdat ik Brass al in de kast heb gehad, en toen ingespeeld weer heb verkocht, wil ik eigenlijk wel eerst kijken of het echt een spel voor mij is.
Er zijn volgens mij ook wel online versies beschikbaar, maar daar ben ik niet zo in thuis.
Laatst gewijzigd door Traquan op di 09 mei 2017, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
vrieskist
- Hazelnoot Ridder
Ik heb de Android app gekocht en in de trein wat gespeeld, maar ik moet eerst nog maar eens die tutorial van HeavyCardboard gaan kijken want ik heb niet echt een idee wat ik aan het doen ben hahaha 
-
Traquan
- Stamhoofd
Er zit ook een tutorial in de app toch?
Voor iOS is hij ook afgeprijsd zie ik net.
Voor iOS is hij ook afgeprijsd zie ik net.
-
freeze
- Stamhoofd
Het spel ziet er inderdaad fantastisch uit. Ik ga hem uiteindelijk toch niet backen, omdat ik verwacht dat het spel te weinig op tafel zal komen.
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Ik moet mijn pledge nog in orde maken en heb tot nu toe enkel via anderen een kickstarter gebacked. Als ik deze doe, komt er dan buiten de kosten van het spel en de verzendkosten nog iets bij van tax? Ik dacht het niet maar even voor de zekerheid.
-
freeze
- Stamhoofd
NeeAlliantieAJ schreef: Ik moet mijn pledge nog in orde maken en heb tot nu toe enkel via anderen een kickstarter gebacked. Als ik deze doe, komt er dan buiten de kosten van het spel en de verzendkosten nog iets bij van tax? Ik dacht het niet maar even voor de zekerheid.
- Bijlagen
-
- IMG_8666.PNG
- (961.58 KiB) 59 keer gedownload
-
Mr_Blue
- Meeple
Ik heb dit spel ook gebacked op Kickstarter, kijk er enorm naar uit! Ik ben nieuw op dit forum. Ik lees hier over een groepspledge. Hoe gaat zo'n groepspledge in zijn werk?
Check ook eens voor dit spel op kickstarter 'Heroes of the great war: Limanowa 1914', volgens een youtube review een heel apart en goed oorlogsspel.
https://www.youtube.com/watch?v=Ly3vfHNqd3M
Check ook eens voor dit spel op kickstarter 'Heroes of the great war: Limanowa 1914', volgens een youtube review een heel apart en goed oorlogsspel.
https://www.youtube.com/watch?v=Ly3vfHNqd3M
-
Mr_Blue
- Meeple
De app-versie gedownload, maar dat valt dik tegen. Het plezier van spelen zit hem toch in het samenzijn met vrienden. Dan kan je tenminste elkaar nog een beetje jennen.
-
Hanho
- Regenmaker
Dit kan dus ook met de oude originele versie, neem ik aan? Ik zal het volgende keer eens proberen.AlliantieAJ schreef:Hanho schreef:De algemeen geaccepteerde 2 speler variant, waar zelfs een 2-speler bord voor verkrijgbaar is werkt anders prima!AlliantieAJ schreef: Ze hebben de tweespeler variant aangepast door o.a. niet het speelbord te verkleinen maar wel het deck met kaarten. Lijkt me een slimme keuze.
Brass is oorspronkelijk niet gemaakt voor twee spelers. Bij Birmingham hebben ze dit wel gedaan.
Welke dan het beste is? Geen idee.
Misschien is het spel origineel niet voor 2 bedoelt, maar met die variant (die ik laatst met mn partner gespeeld heb) heel erg leuk hoor.
'Through playtesting we discovered that limiting the location cards in the deck has a similar effect on the game as limiting the board itself, and that the only times it is not the same, it's an interesting decision point.'
"Die Tiere spielen nicht, weil sie jung sind, sondern sie haben eine Jugend, weil sie spielen müssen." - Karl Groos
-
purple-one
- Professor Pimpel
- Persoonlijke Ondertitel: Craftsmen
Inderdaad, hebben het zelf ook zo een aantal keer gespeeld. De strategieën zijn wel wat anders dan de algemene 2p variant, zo zitten er bijvoorbeeld (in de laatst bekende versie) geen cotton kaarten in het deck. Voor deze variant maak je de onderstaande aanpassingen aan het basisspel (dus geen aanpassing van de coal en iron markt):Hanho schreef: Dit kan dus ook met de oude originele versie, neem ik aan? Ik zal het volgende keer eens proberen.
Komt uit de volgende bgg thread: https://boardgamegeek.com/article/25690763#256907632 player rules
Play with a modified deck
Birkenhead x2
Blackburn x2
Boltoln x2
Bury x1
Ellesmere Port x1
Liverpool x3
Manchester x4
Oldham x2
Preston x3
Rochdale x2
Stockport x2
Warrington & Runcorn x2
Wigan x2
Iron x3
Coal x4
Port x2
Shipyard x3
Start with 25 pounds
Distant market
Play WITH the following tiles: 0,1,2,2,3,4
Start with the demand marker one space lower on the demand track. (as if a 1 had already flipped)
Remove 2 cards from the deck during the canal period