Scuba - nu leverbaar!
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Scuba - nu leverbaar!
Een realistisch bordspel over duiken!
Scuba is nu leverbaar. Te bestellen op www.keepexploringgames.com en via diverse retailers.
Scuba is nu leverbaar. Te bestellen op www.keepexploringgames.com en via diverse retailers.
Laatst gewijzigd door Duiker op vr 02 sep 2016, 11:48, 24 keer totaal gewijzigd.
Keep Exploring Games
Labels:
-
Duiker
- Gouverneur
Re: Scuba
De meeste zit geen tekst op. De eventkaarten komen met symbolen. Die worden uitgelegd in het Nederlands in de spelregels (En ook in het Engels, als je dat juist zoekt).
Keep Exploring Games
-
Duiker
- Gouverneur
Thanks voor het backen!wallofshame schreef:Aan mij zal het alvast niet liggen
Keep Exploring Games
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Het gaat goed hier !!! 20% gefunded binnen de dag

Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Ja, maar nu lijkt het wat gestagneerd te zijn of is dit een normaal ritme voor een standaard KS? Ik lijk enkel de blockbusters zoals Scythe en de Tiny Epic-series te volgendirk schreef:Het gaat goed hier !!! 20% gefunded binnen de dag![]()
Misschien Eric Martin contacteren om opgenomen te worden in zijn blog 'Boardgamegeek News' voor het onderdeel 'crowdfunding round-up': http://geekdo.com/blogpost/50089/crowdf ... w-editions (zie onderaan zijn bericht).
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
-
Duiker
- Gouverneur
Dat komt vooral door het weekend. Tenminste, dat denk ik. Als er vandaag weer niks gebeurt is er wat anders aan de hand. En gisteren stond ik op de Goudse Spellendag. Dat was leuk en nuttig, maar dan kan ik niet ook tegelijk allerlei Internet marketing doen (En zaterdag werkte ik).The Iced One schreef:Ja, maar nu lijkt het wat gestagneerd te zijn of is dit een normaal ritme voor een standaard KS? Ik lijk enkel de blockbusters zoals Scythe en de Tiny Epic-series te volgendirk schreef:Het gaat goed hier !!! 20% gefunded binnen de dag![]()
![]()
Misschien Eric Martin contacteren om opgenomen te worden in zijn blog 'Boardgamegeek News' voor het onderdeel 'crowdfunding round-up': http://geekdo.com/blogpost/50089/crowdf ... w-editions (zie onderaan zijn bericht).
Ik had Eric al gecontact voor ie dat plaatste dus een beetje jammer dat ie Scuba er niet inzette. Ik had hem toen ge pm'd, toen ik die round up voorbij zag komen zag ik dat ie e-mail prefereerde, dus dat had ik gelijk gedaan.
Nog even iets wat het vermelden wel waard is (staat niet in de Kickstarter om diverse redenen):
Speciale aanbieding voor Nederlanders/Belgen: Als je Scuba backt en je komt het spel ophalen op Spellenspektakel, Spiel, Goudse Spellendag in oktober, of bij mij in Rozenburg, dan krijg je nog eens €7 extra korting, en betaal je dus maar €29. Je pledget dan nog steeds €36, maar als je hem op komt halen krijg je €7 cash back.
https://www.kickstarter.com/projects/ma ... board-game
Keep Exploring Games
-
Robertopellizini
- Genius
Ik volg dit project met veel interesse, maar vermoed dat ik niet ga backen (thema en gameplay trekken me niet helemaal en zoveel funds heb ik niet).Duiker schreef:Dat komt vooral door het weekend. Tenminste, dat denk ik. Als er vandaag weer niks gebeurt is er wat anders aan de hand. En gisteren stond ik op de Goudse Spellendag. Dat was leuk en nuttig, maar dan kan ik niet ook tegelijk allerlei Internet marketing doen (En zaterdag werkte ik).The Iced One schreef:Ja, maar nu lijkt het wat gestagneerd te zijn of is dit een normaal ritme voor een standaard KS? Ik lijk enkel de blockbusters zoals Scythe en de Tiny Epic-series te volgendirk schreef:Het gaat goed hier !!! 20% gefunded binnen de dag![]()
![]()
Ik had Eric al gecontact voor ie dat plaatste dus een beetje jammer dat ie Scuba er niet inzette. Ik had hem toen ge pm'd, toen ik die round up voorbij zag komen zag ik dat ie e-mail prefereerde, dus dat had ik gelijk gedaan.
Nog even iets wat het vermelden wel waard is (staat niet in de Kickstarter om diverse redenen):
Speciale aanbieding voor Nederlanders/Belgen: Als je Scuba backt en je komt het spel ophalen op Spellenspektakel, Spiel, Goudse Spellendag in oktober, of bij mij in Rozenburg, dan krijg je nog eens €7 extra korting, en betaal je dus maar €29. Je pledget dan nog steeds €36, maar als je hem op komt halen krijg je €7 cash back.
https://www.kickstarter.com/projects/ma ... board-game
Ik hoop dat het je gaat lukken, maar de projectie ziet er niet best uit. Zeker een mooie eerste dag, maar daarna een enorme dip (denk dat weekend daar weinig mee te maken heeft). Je moet je marketing denk ik snel op volle toeren laten lopen, want momenteel ziet het er niet best uit. De laatste dagen is er vaak nog een push, maar dan moet je wel al dicht bij je target zitten! Je moet nu echt momentum creëeren. Hier twee tips:
- maak een geeklist (of blog, of beide) waarin je je verhaal vertelt hoe je op het idee kwam, hoe het spel zich heeft geëvolueerd (foto's van meerdere prototypes is een plus), hoe playtesting ging, welke problemen zich voordeden en hoe je die oploste, enz. Enz. Backers zijn suckers voor een mooi verhaal. Bijna elke fanaat heeft wel een eigen idee voor een spel. Als je op een leuke manier laat zijn hoe jij het voor elkaar hebt gekregen, dan creëer je daar vast veel animo voor. Ik zie dat je dat nu al ongeveer doet bij je updates op je kickstarter-pagina, maar dat is de verkeerde plek. Die mensen hebben immers al je kickstarter gevonden.
- focus iets minder op professionaliteit en gooi iets meer charme in de strijd. Veel mensen twijfelen of ze willen backen. Wat ze eerder over de lijn trekt (in mijn ervaring) is een gunfactor, niet of het geweldig professioneel overkomt (al is geheel onprofessioneel overkomen natuurlijk wel een turnoff). Laten we wel wezen, je hebt nog niks bewezen, dus je beloftes hebben weinig waarde. Ook een bachelor en master in marketing/business hebben weinig waarde en komt meer showerig over, dan dat het indruk maakt (zeker voor Amerikanen waar zo'n titel minder waarde heeft dan in Nederland). Mensen moeten jou (!) willen vertrouwen.
Je speciale aanbieding die je hier plaatst vind ik een goed voorbeeld van een slecht idee. Als er één ding is waar kickstarter-backers moeite mee hebben dan is het dat ze niet eerlijk/gelijk worden behandeld. Je doet hier een aanbieding voor enkel Belgen/Nederlanders. Lekker is dat voor al die andere mensen die ook bijv. naar Spiel gaan. Hoe zou jij het vinden als je hoort dat een project dat je hebt gebackt stiekem aan mensen uit het eigen land (+België in dit geval) leukere deals aanbiedt? Dit soort acties kunnen zich geweldig tegen je keren. Waarom niet iedereen die op Spiel of lokale beurzen komt, aanbieden het spel voor 29 euro te backen? Spiel pick-up is heel gewoon voor kickstarter. Als je bang bent dat teveel mensen dat doen, dan kun je eventueel er een max opzetten (al ben je daar nu wat laat mee, omdat je je pledge levels al bepaald hebt en je die niet zomaar moet aanpassen). Je kunt eventueel zelfs berekenen wat het extra kost om spellen naar Essen te verslepen en dat dan omzetten in een korting die groter wordt (tot op zekere hoogte) naarmate meer mensen pledgen. Dat lijkt me veel eerlijker.
Succes!
-
Duiker
- Gouverneur
Bedankt voor je uitgebreide feedback. Ik ga daar zeker iets mee doen. Key factor in dit project is dat Scuba ook heel interessant is voor de duikwereld. De bordspellen markt is nog steeds niet volwassen, en dat de naam 'Scuba' nog beschikbaar was voor een bordspel zegt natuurlijk al genoeg. Tussen het lezen van je reactie en het schrijven van deze kwam er zelfs een reactie terug van PADI, by far de grootste duikorganisatie ter wereld, en mogelijk hebben zij interesse in een partnership. Dan praat je niet meer over 500 spelletjes verkopen via Kickstarter, dan is dat gelijk een factor 10. Probleem met de duikwereld is alleen de onbekendheid met Kickstarter. Het spel gewoon produceren en mensen laten zien en aanraken en direct kopen en meenemen werkt veel beter. Dus dat Scuba geproduceerd gaat worden is al bijna geen vraag meer. Het zou natuurlijk wel een heel stuk helpen als dit via Kickstarter kan, dus ik doe er alles aan om dat te laten lukken. Ik begrijp precies wat je bedoelt met dat goede voorbeeld van een slecht idee, en je hebt daar absoluut gelijk in. Dat irriteerde mezelf ook al aan die aanbieding. Probleem is als ik dat op Kickstarter zet als € 29 (prijs zonder verzendkosten) dat Amerikanen (en Europeanen) dan ineens € 12 verzending moeten gaan betalen in plaats van € 5 ( waar ze zelfs al moeite mee hebben). Tuurlijk, ze betalen nog steeds € 41 maar dan is het psychologisch ineens een stuk duurder voor ze. Als jij een oplossing weet om alle Essen gangers 29 euro te laten betalen zonder dat Amerikanen € 12 meer moeten gaan betalen dan hoor ik het graag.
Regardless, bedankt voor de waardevolle feedback.
Regardless, bedankt voor de waardevolle feedback.
Keep Exploring Games
-
mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Scuba
Hoe zijn je traffic en conversie?
Hoe komen je backers op je projectpagina?
Hoe komen de mensen die je verliest in conversie op je pagina?
Wat zeggen je backers op welke social media over je project?
Wat haal je uit Analytics over je project?
En nog belangrijker: hoe ziet je contentplan eruit voor de periode van je Kickstarter? Mooi dat PADI interesse heeft en wellicht hapt SSI ook toe. Juist als zij interesse hebben is een succesvolle Kickstarter het laatste zetje; hij moet slagen!!!
En nog belangrijker: hoe ziet je contentplan eruit voor de periode van je Kickstarter? Mooi dat PADI interesse heeft en wellicht hapt SSI ook toe. Juist als zij interesse hebben is een succesvolle Kickstarter het laatste zetje; hij moet slagen!!!
-
Duiker
- Gouverneur
Hoe zijn je traffic en conversie?
5500+ sessies tot nu toe. Conversie staat rond 1% maar ik heb pas later het doel ingesteld dus die is nog niet accuraat.
Kickstarter en Facebook, by far.
Ook voornamelijk KS en FB.
Er is nog veel te weinig buzz.
Bovenstaande cijfers, verder veel data en informatie opgenomen maar nog niet echt duidelijke kennis uitgehaald.
En nog belangrijker: hoe ziet je contentplan eruit voor de periode van je Kickstarter?
Bij duikwinkels langs gaan, Ducosim (spellenwinkels en consumenten), eventueel ads/contest op bgg, meer internationale duikscholen aanschrijven, meer bloggers, en nog een hele waslijst. Belangrijkste item zal de Duikvaker beurs zijn op 6-7 februari; de enige echte grote duikbeurs van Nederland.
Mooi dat PADI interesse heeft en wellicht hapt SSI ook toe. Juist als zij interesse hebben is een succesvolle Kickstarter het laatste zetje; hij moet slagen!!!
Ik acht de kans niet bijzonder groot dat PADI er iets inziet maar als zij dat doen is de Kickstarter in één klap klaar.
5500+ sessies tot nu toe. Conversie staat rond 1% maar ik heb pas later het doel ingesteld dus die is nog niet accuraat.
Kickstarter en Facebook, by far.
Ook voornamelijk KS en FB.
Er is nog veel te weinig buzz.
Bovenstaande cijfers, verder veel data en informatie opgenomen maar nog niet echt duidelijke kennis uitgehaald.
En nog belangrijker: hoe ziet je contentplan eruit voor de periode van je Kickstarter?
Bij duikwinkels langs gaan, Ducosim (spellenwinkels en consumenten), eventueel ads/contest op bgg, meer internationale duikscholen aanschrijven, meer bloggers, en nog een hele waslijst. Belangrijkste item zal de Duikvaker beurs zijn op 6-7 februari; de enige echte grote duikbeurs van Nederland.
Mooi dat PADI interesse heeft en wellicht hapt SSI ook toe. Juist als zij interesse hebben is een succesvolle Kickstarter het laatste zetje; hij moet slagen!!!
Ik acht de kans niet bijzonder groot dat PADI er iets inziet maar als zij dat doen is de Kickstarter in één klap klaar.
Keep Exploring Games
-
vrieskist
- Hazelnoot Ridder
Ik denk dat de planning ook nauw luistert. Als je nou de kickstarter tegelijk kon starten met het filmpje van Rahdo, dan heb je meteen zo'n stroom van mensen die enthousiast zijn gemaakt ...
-
Duiker
- Gouverneur
Filmpje van Rahdo is maar een fragment uit zijn Zomerspel runthrough, dus die heeft ie nooit openbaar gezet.vrieskist schreef:Ik denk dat de planning ook nauw luistert. Als je nou de kickstarter tegelijk kon starten met het filmpje van Rahdo, dan heb je meteen zo'n stroom van mensen die enthousiast zijn gemaakt ...
Keep Exploring Games