(Helaas, ik vergat om foto's te maken van de spellen die we speelden.)
Het spel speelt zich af in het noordoosten van Australië waar reuzenpadden een ware plaag zijn. De spelers zijn boeren die een behoorlijke boerderij proberen uit te bouwen, maar intussen de padden bestrijden.
In jouw beurt leg je een tegel bij aan jouw gebied (helemaal zoals in Carcassonne). Bij het nemen van de tegel, komen er meteen padden mee. Afhankelijk van de pijl op de tegel, verschuiven nu alle padden op jouw domein. Als vijf of meer padden in een vijver zitten, verdwijnen en scoor je punten. Bij het einde van het spel krijg je punten voor het grootste graan- en suikerrietveld. Verder scoor je ook punten voor sets tractoren, koeien,...
We liepen even verder tot bij Jolly Dutch omdat ik Donkey Valley wilde testen. Ik hou van kaartspellen en het is vaak zoeken naar spellen voor grotere groepen.
In Donkey Valley laden de spelers elke ronde één ezel vol pakken. Maar de ezel kan slechts een beperkt gewicht meenemen. Na het laden, gokken de spelers of de ezel de lading zal kunnen dragen of niet. Heb je goed gegokt, dan krijg je een beloning (jouw kaart of één kaart uit het pak). Gok je fout, dan krijg je niets.
We bleven nog even bij Jolly Dutch voor een kennismaking met Perfect Numbers.
In dit spelletje neem je elke ronde 1 tot 3 kaarten uit het midden van de tafel. Met die kaarten vul je jouw sets aan (per kleur). Als de set evenveel kaarten bevat als het getal op de kaart die je toevoegt, scoor je al deze kaarten als punten voor de eindtelling. Als je kaarten niet bij jezelf kan aanleggen (omdat je maar 4 kleuren mag openleggen bij jezelf), dan kan je jouw kaart aanleggen bij de andere spelers om zo punten te roven.
Hoewel King of the Valley al een jaar oud is, had ik het spel nog niet gespeeld. Tijd om daar verandering in te brengen.
In dit spel beweeg je jouw speelfiguur over een raster met bewoners van het rijk (koningin tot boeren, over hertog, gravin en ridder. Je neemt de tegel waar je eindigt of je kan over een hele rij springen en alle tegels met gelijke figuren nemen. De tegel(s) die je genomen hebt, leg je bij jouw verzameling aan. Je scoort punten met elke tegel, met elke set van alle figuren en je krijgt extra punten als je koppels van boer en boerin hebt of als je meerder gelijke ridders hebt.