Ducosim 3 september

Ducosim organiseert vier keer per jaar een spellenbeurs in Amersfoort.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Wim
Jakkiebak!

Ducosim 3 september

Bericht door Wim »

Wie is er geweest? Nog bijzondere spellen gezien of gekocht?

Ik kon niet, ik moest met dit moie weer echt op het strand liggen 8)

Labels:
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bericht door De Struikrover »

Ik neem me zelf al een aantal jaar voor om te gaan, maar het is er nog nooit van gekomen. Volgens mij is het wel de moeite waard om te gaan, maar is dit ook echt zo...

P.S. Ik ga er wel vanuit dat je nog een spel hebt meegenomen naar het strand - twee vliegen in één klap: bruin worden en een spel spelen! :)
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door cymric »

Erg leuke beurs dit keer, met lekker veel ruimte om rustig te proberen: alle genomineerde spellen natuurlijk (de bedenker van De Ontembare Stad demo'de zelf), maar ook Foute Vrienden, Vette Feesten, Heersers der Woestijn, Shadows over Camelot, Memoir '44, Verflixxt!, Alexander de Grote, Go West!, een flink aantal futuristisch uitziende BattleTech/Doom/...-achtige dingen, en dan vergeet ik er nog wel een stuk of tien. Helemaal grappig was een spel met een plexiglazen kubus die over een as kon draaien waar schuimrubber bolletjes in gaten moesten worden geperst (of juist verwijderd). Fascinerend om te zien, maar ik ben er niet meer aan toegekomen. Vanzelfsprekend was er ook nog ruimte om te Warhammeren, maar aangezien ik me daar minder ('niet') voor interesseer, kan ik daar niet veel over zeggen.

Spellen in de verkoop: veel nieuwe kleine dingen van Queen Games (Rat-Hot, Taxis, Inka en nog eentje), het Tikal-trio van Rio Grande Games---dat is waarschijnlijk de nieuwe uitgave, want die drie worden door Ravensburger niet meer gemaakt---en zowaar een Zendo van Looney Labs! Maar de laatste heb ik gezien de érg hoge prijs van €50 en het nogal aparte karakter niet meegenomen; anders was het kip-ik-heb-je geweest.

Alleen jammer dat ik bar slecht geslapen had en dus na een tijdje stampende koppijn kreeg :cry:: spelen proberen is een intensieve business ...
Wim
Jakkiebak!

Bericht door Wim »

De Struikrover schreef:P.S. Ik ga er wel vanuit dat je nog een spel hebt meegenomen naar het strand - twee vliegen in één klap: bruin worden en een spel spelen! :)
Ik speelde o.a. 'Pest de Ober', 'Eet te veel mosselen', 'Drink te veel wijn' en 'laat je vrienden bobben'. :D :D :D

@Struikrover
Ducosim is zeker de moeite waard als je van spellen en goede demo's houdt. Elk jaargetijde is er één, dus je hoeft niet al te lang te wachten op een nieuwe kans.
unborn chikken voice
Grote Dienaar

Bericht door unborn chikken voice »

10 december weer. Ik ben er vorige keer wel geweest maar had nu niet zo'n zin. Is erg leuk, gewoon het idee dat je met superveel mensen superveel spellen kunt spelen, en er zo nieuwe (of oude) spellen bijleer.
Kijk ook ff op www.spelmagazijn.nl moet je ff kijken bij de agenda. Misschen staan er ook wel foto's van de laatste en eerdere spellendagen.
Bring down the government
they don't, they don't speak for us
samsonov13
Locomotief

Bericht door samsonov13 »

De ducosim dag is echt een goede kans om de nieuwe spellen op een praktische manier bij te houden.

Nou heb ik altijd het idee: Tjonge, wat zijn er veel (oudere) spellen waarvan ik wel eens heb gehoord, maar nog nooit heb gespeeld. Ook daar is de Ducosim Spellenbeurs erg geschikt voor. ik had bijv. vóór die dag nog nooit Mahradja gespeeld.

Dus, ik vind het ook erg de moeite waard :wink:
Jump out of bed as soon as you hear the alarm clock!! You may also find it useful spending five minutes each morning saying to yourself: "Everyday in everyway I am getting better and better"
De Struikrover
Hazelnoot Ridder

Bericht door De Struikrover »

Wim schreef:
De Struikrover schreef:P.S. Ik ga er wel vanuit dat je nog een spel hebt meegenomen naar het strand - twee vliegen in één klap: bruin worden en een spel spelen! :)
Ik speelde o.a. 'Pest de Ober', 'Eet te veel mosselen', 'Drink te veel wijn' en 'laat je vrienden bobben'. :D :D :D

@Struikrover
Ducosim is zeker de moeite waard als je van spellen en goede demo's houdt. Elk jaargetijde is er één, dus je hoeft niet al te lang te wachten op een nieuwe kans.
Dat lijken me leuke spellen: kan ik de regels ook ergens digitaal vinden? :D

Ok: jullie hebben me overtuigd. De volgende keer ben ik er ook bij! Ik hoop alleen dat jullie ook tegen je verlies kunnen! :wink:
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!