Ducosim Lentebeurs

Ducosim organiseert vier keer per jaar een spellenbeurs in Amersfoort.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Ducosim Lentebeurs

Bericht door Jerome »

Voor het eerst waagde ik de reis naar Utrecht, om een Ducosim-beurs te bezoeken. Dat is me erg goed bevallen!
Hoewel ik niet zo lang kon blijven heb ik toch de gelegenheid gehad Siena uitgelegd te krijgen, Caylus tot de derde fase te spelen en vervolgens nog een paar rondjes Augsburg mee te doen.
Siena intrigeerde me al vanaf het moment dat ik dat prachtige speelbord zag, en na uitleg lijkt het me een erg veelzijdig spel. Nog niet gekocht, er moet iets overblijven om me op te verheugen. Caylus (dat ik vandaag wel gekocht heb) was bij de eerste indruk geweldig. Hoewel iedereen 'maar wat deed' werd het toch al vrij snel behoorlijk spannend. Veel afwisseling ook. Tenslotte werd ik uitgenodigd plaats te nemen bij een Augsburg-demo, maar hoewel ik het behoorlijk goed deed en een fikse voorsprong op mijn medespelers wist te nemen, kon het me niet echt bekoren. Misschien vond ik de geluksfactor wel wat aan de te grote kant, en het bieden werd niet echt spannend. Daarbij zat ik met een oog al enigzins nerveus op mijn horloge te kijken; Helaas moest ik om 1600 weer met de trein terug naar het zuiden. De volgende keer moet ik dat beter regelen: eerder komen en later vertrekken.
De volgende keer ja, want dan zal ik zeker proberen er weer bij te zijn.

Dank aan de organisatoren en aan de mensen die vol geduld de spelletjes inzichtelijk maakten.

Labels:
Rubik
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Rubik »

Een fotoverslag van de Ducosim beurs staat inmiddels in Spelmagazijn.
http://www.spelmagazijn.nl/nl/foto0105.html