Op zoek naar Groep of Speler - DnD 5th, Rotterdam. *Update*

voor eenzame RPG-spelers die verwante zielen zoeken

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

TheRedPaladin
Joker

Op zoek naar Groep of Speler - DnD 5th, Rotterdam. *Update*

Bericht door TheRedPaladin »

Beste mensen,

Ik ben recent gestart met de zoektocht naar een groep om DnD 5th mee te draaien. Na jaren lang gekeken te hebben begin ik toch wel kriebels te krijgen om mee te doen.

Ik draai op dit moment een kleine campagne met vrijwilligers werk voor Autistische jongeren. En laat me vooral door Mensen als Matt Mercer inspireren Ik heb ook zeker de aspiratie om DM te worden. Maar zou het liefst bij een groep terecht komen als spelers.

Mocht dat uit blijken, kan je ook opgeven als speler. En dan kunnen we evt een nieuwe avantuur beginnen. Al dan wel met onervaren maar gedreven Dungeon Master ( TPK' FOR EVERYBODY! Hahha... geintje.)

Ik ben 29 jaar, kom uit Rotterdam. Ik praat vlug maar ben best aardig :thumbup: . Ik kan via OV overal komen en ben op zoek naar een 1 per week, 1 per 2 weken.

Ik zag dat hier redelijk snel gereageerd werd en hoop hier iemand te vinden. Als je geen animo hebt maar wel een leuke plek weet waar ik evt een groep kan vinden hoor ik het graag.

Dank jullie allemaal voor je tijd en "May the dice roll in your favor."

Edit: We zitten nu op 4 spelers + DM aan belangstelling en gaan binnenkort een ontmoeting plannen, dus als je zin hebt! Meld je aan! :D
Laatst gewijzigd door TheRedPaladin op wo 07 jun 2017, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Labels:
Gridlock
PIONier

Re: Op zoek naar Groep of Speler - DnD 5th, Rotterdam.

Bericht door Gridlock »

Hoi!

Wij wonen ook in R'dam (centrum), en overwegen ook om wat meer te spelen. 1x per week of 1x per 2 weken lijkt ons ook wel prima. Mijn vriendin en ik zelf zijn allebei relatief nieuw in D&D, maar hebben al wel wat gespeeld en kennen de regels. We zijn trouwens allebei in de dertig en werken gewoon voltijd, dus doordeweekse dagen wordt het niet al te laat...

Het lijkt mij leuk om te DM'en, en ik heb al wat ideeën, maar als iemand anders een sterke voorkeur heeft dan kan ik ook gewoon als speler meedoen.

Ik denk dat mijn inspiratie eerder Chris Perkins is dan Matt Mercer (misschien wat minder talent met verschillende stemmetjes en types).

Belangrijkste is dat wij in het Engels willen spelen. De reden is dat mijn vriendin maar matig Nederlands spreekt (maar we zijn beiden native speakers in Engels). Een mix van NL/EN kan ook. Hopelijk is dat geen issue?
TheRedPaladin
Joker

Hoi Hoi!

Nee absoluut niet, mijn voorkeur is stilletjes ook om het in het Engels te doen. Gezien ik daar een grotere vocabulaire in heb in heb. Ik werk ook vol tijds, met wisselende uren dus dat zal vast goed komen.

Als jij wil Dm'en is mij prima. Mocht het je niet bevallen dan ruilen we een keer om om te kijken wat er op natuurlijke wijze plaatst vind!

Dus mijn voorkeur gaat uit naar 4-6 spelers + Dm dus ik laat de vloer nog over.

Maar tof! En ja Chris Perkins is ook een hele kennisvolle DM :D
KingsGambit
Uno

Bericht door KingsGambit »

Hallo,

Ik zou me graag bij jullie aansluiten. Ik heb nog nooit DnD gespeeld (tenzij Baldur's Gate telt), maar wil het graag leren.

Ik ben 41, woon ook in Rotterdam en werk ook door de week. 1x per week of 2 weken klinkt goed. Ik ben zeker geen native speaker, maar Engels zou geen probleem moeten zijn.
Gridlock
PIONier

Bericht door Gridlock »

TheRedPaladin,

Ik heb je een berichtje gestuurd.

@KingsGambit, Ik heb nog nooit Baldur's Gate gespeeld, maar nu ik het op Youtube even bekijk is D&D in feite een beetje hetzelfde: een avontuur met puzzles en vechten, maar alles gaat met dobbelstenen en de spelers hebben veel meer vrijheid om dingen te proberen. Het is praktisch dat je de setting al een beetje kent. Ik ben zelf recent begonnen met spelen, en in het begin komt er een hoop op je af. Maar na een paar keer spelen weet je de meeste zaken wel. Met een paar spelers met meer ervaring is het geen probleem dat je nieuw bent.
warknight
PIONier

Bericht door warknight »

Hallo allemaal,

Sinds een half jaar ben ik Pathfinder gaan spelen omdat ik erg geinspireert was/ben door shows zoals Critical Role enz. ook ik zou me graag bij jullie groep aansluiten.

Ik ben een broekie (24 jaar) en woon in Rhoon (net onder R'dam), heb vervoer maar ook de ruimte voor een groep. Engels is ook geen probleem. 1x in de 1 of 2 weken klinkt prima, zelf werk ik wel continue diensten maar dat is geen probleem voor het plannen van sessies.
TheRedPaladin
Joker

warknight schreef: Hallo allemaal...
Goede morgen Warknight en welkom.

Wat fijn om te horen dat je wilt aan sluiten! Lijkt me fantastisch. We hebben nog het één en ander te bespreken maar we hebben nu in ieder geval genoeg animo om te beginnen. We hebben 4 spelers en een DM. Wie de DM slot in neemt is nog een babbeltje waard.

Gridlock had een goed voorstel om eerst eens kennis te maken in een cafeetje of dergelijk om eens te kijken wie we zijn en waar we voor in zijn. Dat lijkt mij op zich een goed idee.

Ik stuur jullie ieder mijn mobiele nummer, zo dat we daarmee contact kunnen houden. En dan hoop ik met enig overleg jullie binnenkort uit te nodigen.

Daarmee komt wel een vraag, hebben jullie een soort min-max grote van de groep in gedachten? Ik zou graag willen beginnen met 4-6 spelers +DM. Wat denken jullie?

Bedankt, en tot snel!
jarlsargon
PIONier

Re: Op zoek naar Groep of Speler - DnD 5th, Rotterdam. *Upda

Bericht door jarlsargon »

Hallo,

Ik ben ook geintresseerd om mogelijk mee te doen als speler. Heb D&D 2nd, 3rd, 3.5 en 5th edition ervaring als DM en speler. Woon in Delft (met vervoer), spreek (en RPG) ook Engels. Ben beperkt tot spelen buiten werktijd.

Verneem graag of er plek is en dan welke speeldag (en tijden) jullie op het oog hebben.
Laatst gewijzigd door jarlsargon op ma 04 sep 2017, 15:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Rups
PIONier

Bericht door Rups »

Hey,

Ik woon in Rotterdam, ben 29 en ik zit zelf al een tijd te overwegen om een groep te zoeken voor dnd. Ik heb beperkte ervaring met 3.5 en in (nog) mindere mate met 5th. Is er eventueel nog ruimte voor mij om aan te sluiten?

Hoor het graag!
TheRedPaladin
Joker

We hebben twee sessies achter de rug. En er zijn nu twee van onze spelers op vakantie. Bij hun terugkeer zal ik jullie zeker vermelden en de groep vragen hoe ze er over denken.

Bedankt voor jullie berichten en tot snel!
Rups
PIONier

Bericht door Rups »

Redpaladin,

Heb je toevallig al enig idee wanneer je zal weten of er nog plek is?
TheRedPaladin
Joker

'al' enige idee? Ik denk dat ik jou dan tussen de vele berichten vergeten ben in te lichten. Deze groep breid zich voorlopig NIET uit. Er is wel een tweede forum topic gaande waar ik mijzelf mogelijk bij aansluit als speler of DM (naar behoefte.)

Neem hier even een kijkje https://www.bordspelmania.eu/rollenspel ... c20710.htm.

En mijn excuus voor het gemis. Communiceren via dit platform wil nog wel eens problematisch verlopen. Soms krijg ik een email soms niet.
Rups
PIONier

Bericht door Rups »

Had inderdaad niks ontvangen, bedankt voor de link iig. Zal het daar verder proberen :).