Hoi, hoi, hoi,
ik heb twee dagen geleden, om het DM'en uit te proberen, om te zien of het me zou bevallen, een heel kort stand-alone/one-off avontuurtje geschreven en die heb ik gister als test uitgeprobeerd met mijn vader (1-op-1), om te kijken of het iets is wat zou werken.
Het was hartstikke leuk, en we hadden hartstikke veel lol. En het was denk ik een goede oefening, want hij verzon oplossingen die ik in geen duizend jaar aan gedacht zou hebben. En voor de eerste 5-a-10 minuten was ik heel erg nerveus, maar nadat de awkwardness van het roleplayen en de cheesy NPC/plaats namen, een beetje weg was, ging het eigenlijk best soepel.
Dus misschien is DM'en toch wel wat voor mij.
Het duurde iets langer dan een uurtje, van begin to einde, exclusief character creation, (mijn vader gebruikte gewoon een van de pre-made characters van de website).
Deze is dus ietwat aan de korte kant, denk ik, dus misschien moet ik wat bij verzinnen, just in case.
Maar in het kort: ik ben totaal bereid om te DM'en. Het was leuk.
(Maar ik wil wel een keer spelen, in de toekomst, als het kan.)
Laat het me weten,
Jeroen
GEZOCHT: DM in omg. Helmond/Eindhoven
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
JeroenVW
- Joker
-
JustSayMeow
- Locomotief
Re: GEZOCHT: DM in omg. Helmond/Eindhoven
Dit valt misschien wel te regelen :p
Spelers zijn er overal helaas, DM's niet. Ik heb zelf ook interesse om te DM'en maar zit in hetzelfde schuitje als jou. Qua werk heb ik niet echt de mogelijkheden om uitgebreid de tijd te nemen om verhalen te schrijven, ondanks dat dit geloof ik best wel mee valt.
Ik heb een aantal pogingen gedaan om jou te bereiken via pm en mail, zonder enig geluk. Dus bij deze reageer ik ook maar eens.
Mits ik het goed begrijp is dit de groep van Eindhoven (met discord) waar ik bij zit en lijkt me leuk om eens met wat onbekendere mensen te spelen, ipv de standaard vriendengroep. Zelf ben ik nog relatief nieuw, dus ja.
In de toekomst ben ik wellicht bereid om te DM'en, maar momenteel nog niet! De introductie one-shot ben ik eventueel wel weer bereid om te doen, mits dit gewild is. Persoonlijk denk ik wel dat de sessie-0 (introductie) het beste door de DM gedaan kan worden.
Spelers zijn er overal helaas, DM's niet. Ik heb zelf ook interesse om te DM'en maar zit in hetzelfde schuitje als jou. Qua werk heb ik niet echt de mogelijkheden om uitgebreid de tijd te nemen om verhalen te schrijven, ondanks dat dit geloof ik best wel mee valt.
Ik heb een aantal pogingen gedaan om jou te bereiken via pm en mail, zonder enig geluk. Dus bij deze reageer ik ook maar eens.
Mits ik het goed begrijp is dit de groep van Eindhoven (met discord) waar ik bij zit en lijkt me leuk om eens met wat onbekendere mensen te spelen, ipv de standaard vriendengroep. Zelf ben ik nog relatief nieuw, dus ja.
In de toekomst ben ik wellicht bereid om te DM'en, maar momenteel nog niet! De introductie one-shot ben ik eventueel wel weer bereid om te doen, mits dit gewild is. Persoonlijk denk ik wel dat de sessie-0 (introductie) het beste door de DM gedaan kan worden.
-
Gebruiker 5734
Fijn dat j wilt DM'en
er gaat een wereld voor je open als DM.
ik zat te denken om iedereen ff mijn skype door te geven vi PM
zodat we met zijn alle ff bekent gaan worden en dan kijken voor een sessie 0
via skype of pas bij de bijeenkomst locatie
er gaat een wereld voor je open als DM.
ik zat te denken om iedereen ff mijn skype door te geven vi PM
zodat we met zijn alle ff bekent gaan worden en dan kijken voor een sessie 0
via skype of pas bij de bijeenkomst locatie
-
FortieSicks
- Joker
Dag mensen,
Door drukte op het werk niet de kans gehad fatsoenlijk te reageren. Excuses. Het lijkt me een heel leuk idee om met zijn alleen iets van een chatgroepje aan te maken, helaas heb ik alleen geen skype (of webcam of microfoon). Dus misschien is het een idee om een Whatsapp groep te maken?
If so, PB me even jullie 06 en dan maak ik het direct aan
Door drukte op het werk niet de kans gehad fatsoenlijk te reageren. Excuses. Het lijkt me een heel leuk idee om met zijn alleen iets van een chatgroepje aan te maken, helaas heb ik alleen geen skype (of webcam of microfoon). Dus misschien is het een idee om een Whatsapp groep te maken?
If so, PB me even jullie 06 en dan maak ik het direct aan
-
ThornB
- PIONier
Heyhey,
Mochten jullie nog een speler of DM kunnen gebruiken dan houd ik me graag aanbevolen.
Advies geven of een vaste DM zo-nu-en-dan aflossen is wat mij betreft ook helemaal prima.
Ik zoek in ieder geval een groep in de regio Eindhoven om met regelmaat mee af te spreken.
Voor een vriendengroep heb ik het afgelopen jaar Curse of Strahd ge-DM'd, maar het gotische vampieren thema begint (voor mij) een beetje oud te worden. Verder heb ik veel interesse om dingen uit Xanathar's Guide te proberen.
Gezien iedereen hier het erbij vermeld; ik ben 26.
Laat bij interesse via een persoonlijk bericht maar weten hoe ik je/jullie kan bereiken; Discord, WhatsApp en Skype zijn voor mij allemaal prima.
Mochten jullie nog een speler of DM kunnen gebruiken dan houd ik me graag aanbevolen.
Advies geven of een vaste DM zo-nu-en-dan aflossen is wat mij betreft ook helemaal prima.
Ik zoek in ieder geval een groep in de regio Eindhoven om met regelmaat mee af te spreken.
Voor een vriendengroep heb ik het afgelopen jaar Curse of Strahd ge-DM'd, maar het gotische vampieren thema begint (voor mij) een beetje oud te worden. Verder heb ik veel interesse om dingen uit Xanathar's Guide te proberen.
Gezien iedereen hier het erbij vermeld; ik ben 26.
Laat bij interesse via een persoonlijk bericht maar weten hoe ik je/jullie kan bereiken; Discord, WhatsApp en Skype zijn voor mij allemaal prima.
-
FortieSicks
- Joker
Hey,
Van harte welkom. Lijkt mij dat we helemaal compleet zijn dan:).
Ik heb een berichtje boven de jouwe dezelfde vraag gesteld m.b.t. het contact. Dat nog even afwachten
Van harte welkom. Lijkt mij dat we helemaal compleet zijn dan:).
Ik heb een berichtje boven de jouwe dezelfde vraag gesteld m.b.t. het contact. Dat nog even afwachten
-
Gebruiker 5734
aan gezien Fortiesticks geen mic heeft en dus geen dicoord of skype, is whattsapp de enigtse manier van contact.
ik heb het numer van mij en Sander al door geapped, naar Fortiesticks
hopelijk is hij snel met de app groep samen stellen.
mocht Fortiesticks langzaam zijn kun je mij PM'en met je nummer
grz WIll
ik heb het numer van mij en Sander al door geapped, naar Fortiesticks
hopelijk is hij snel met de app groep samen stellen.
mocht Fortiesticks langzaam zijn kun je mij PM'en met je nummer
grz WIll
-
PartyPoison
- PIONier
Hallo allemaal!
Is er nog plek voor 1 speler?
Ik ben een nieuwe speler die graag wil beginnen met D&D, misschien ook wel het DM'en uitproberen als daar gelegenheid voor is.
Ik ben 27 (bijna 28) jaar en woon ten zuiden tegen Eindhoven aan.
Gaan jullie in Eindhoven spelen en is er nog plek? Dan hoor ik het graag!
Ook als er geen plek meer is, laat even weten, dan kan ik verder zoeken.
Is er nog plek voor 1 speler?
Ik ben een nieuwe speler die graag wil beginnen met D&D, misschien ook wel het DM'en uitproberen als daar gelegenheid voor is.
Ik ben 27 (bijna 28) jaar en woon ten zuiden tegen Eindhoven aan.
Gaan jullie in Eindhoven spelen en is er nog plek? Dan hoor ik het graag!
Ook als er geen plek meer is, laat even weten, dan kan ik verder zoeken.
-
Gebruiker 5734
zo ver er tot nu toe bekent is zal het warschijnlijk in eindhoven zijn
van mij mag je mee doen, kan alleen niet voor de rest en de DM beslissen
van mij mag je mee doen, kan alleen niet voor de rest en de DM beslissen
-
ThornB
- PIONier
Als ik het allemaal goed tel dan zijn er 6 spelers en 1 DM (PartyPoison daarbij inbegrepen).
6 spelers is (naar mijn mening) goed te regelen.
Hieronder mijn redenering, voor degene die dat interesseert
.
Het afgelopen jaar heb ik met een groep van vier- en een groep van zeven spelers gespeeld (DM in beide niet meegerekend). De meeste campaigns die ik heb doorlopen zijn ontworpen voor groepen van 4 of 5 spelers.
Met de groep van vier spelers hebben we wel eens sessies moeten schrappen omdat we gewoon niet genoeg mensen hadden. Tegenwoordig proberen we dit op te vangen door een ontbrekende speler te vervangen met een extra personage die de spelers besturen tijdens gevechten.
Bij de groep van zeven spelers is het nog altijd goed gegaan, maar hier hebben we een ervaren DM die er streng op toeziet dat mensen niet te lang treuzelen. Als dat niet gebeurt dan duren sessies te lang of dan is er gewoon niet genoeg voortgang per sessie.
Wat mij betreft is 4 tot maximaal 6 spelers dus ideaal.
6 spelers is (naar mijn mening) goed te regelen.
Hieronder mijn redenering, voor degene die dat interesseert
Het afgelopen jaar heb ik met een groep van vier- en een groep van zeven spelers gespeeld (DM in beide niet meegerekend). De meeste campaigns die ik heb doorlopen zijn ontworpen voor groepen van 4 of 5 spelers.
Met de groep van vier spelers hebben we wel eens sessies moeten schrappen omdat we gewoon niet genoeg mensen hadden. Tegenwoordig proberen we dit op te vangen door een ontbrekende speler te vervangen met een extra personage die de spelers besturen tijdens gevechten.
Bij de groep van zeven spelers is het nog altijd goed gegaan, maar hier hebben we een ervaren DM die er streng op toeziet dat mensen niet te lang treuzelen. Als dat niet gebeurt dan duren sessies te lang of dan is er gewoon niet genoeg voortgang per sessie.
Wat mij betreft is 4 tot maximaal 6 spelers dus ideaal.
-
Gebruiker 5734
De lijst die ik tel is als volgt
will.A
Sander vriend van Will.a
FortieSticks
JeroenVW
JustSayMeow
ThornB
PartyPoison
en natuurlijk heeft onze beginnende DM hulp indien nodig
en er zitten een paar ervaren mensen in de groep duis het kan snel geregeld worden
als iedereen mij even een PM stuurt met hun telefoon nummer dan maak ik de app groep aan
JustSayMeow, sander en ThornB hebben dit al gedaan.
will.A
Sander vriend van Will.a
FortieSticks
JeroenVW
JustSayMeow
ThornB
PartyPoison
en natuurlijk heeft onze beginnende DM hulp indien nodig
en er zitten een paar ervaren mensen in de groep duis het kan snel geregeld worden
als iedereen mij even een PM stuurt met hun telefoon nummer dan maak ik de app groep aan
JustSayMeow, sander en ThornB hebben dit al gedaan.