Pathfinder society (of Dnd 5e) in zuid Nederland?

voor eenzame RPG-spelers die verwante zielen zoeken

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

emena
PIONier

Pathfinder society (of Dnd 5e) in zuid Nederland?

Bericht door emena »

Hoi,

Al enige tijd (minimaal 5 jaar) ben ik bekend met Rollenspellen (voornamelijk DnD 3.5 en Pathfinder). Ik speel ook in enkele vaste groepen, maar ik merk dat de vrijheid/wisselende spelers & GM van Pathfinder Society me ook aantrekt. Nu heb ik daarvoor nog niet echt iets gevonden in zuid Nederland en reis ik regelmatig naar het noorden.
Mochten er meer mensen zijn in het zuiden die Pathfinder Society spelen of willen spelen dan zou ik dat graag horen ;). Ik kom zelf uit Best en zolang een plek maar met het ov te bereiken is werkt het voor mij (voorkeur is wel Eindhoven/Den Bosch/Tilburg/Breda).

Onlangs ben ik ook in aanraking gekomen met Dnd 5e en het sprak me wel aan... Ik zou dat systeem ook graag beter leren kennen maar het liefst dan ook zonder gelijk in een wekelijkse/maandelijkse vaste groep te zitten. ;)

Ik ben trouwens 23j, mocht leeftijd nog uitmaken ;)

Labels:
Pufnukkel
Locomotief

Re: Pathfinder society (of Dnd 5e) in zuid Nederland?

Bericht door Pufnukkel »

Hallo Emena,

Voor pathfinder society is heb ikzelf met een mede pfs speler/dm inmiddels gesproken en zijn we aan het proberen om inderdaad pfs op te zetten in Den Bosch. Daar hebben we inmiddels ook al een geschikte locatie voor vlak bij het centraal station.
Mocht je daar vragen over hebben hoor ik het graag natuurlijk :D
emena
PIONier

Bericht door emena »

Als die locatie toevallig bij Imperium is, dan kende ik die optie al ;) Gezien ik zelf bezig was daar wat op te zetten (maar tijdelijk door omstandigheden verhinderd ben ;) )
desleybossink
PIONier

Bericht door desleybossink »

Hoi Emena,

Het is een oude post, maar ik doe toch een poging. Ik vroeg me af of jullie/jij nog op zoek zijn naar een D&D-speler 5E?
Ik kom zelf uit Breda, ben niet ervaren maar leer snel.

Groet
emena
PIONier

Bericht door emena »

Ik houd me ondertussen vooral bezig met Pathfinder Society :) We spelen dat namelijk 1 keer per maand bij De Dobbelsteen in Tilburg, elke eerste (soms tweede) zondag van de maand.
Het idee van Pathfinder Society is dus dat je je per sessie inschrijft en niet (per sessie) met een vaste groep/ GM speelt, maar wel dat elk avontuur plaatsvind in dezelfde wereld en je na het spelen van een aantal avontuurtjes ook levert met je character. (Je wordt er telkens met een ander team op uit gestuurd om problemen op te lossen, variërend tussen het verkennen van nieuwe grotten, het vinden van een vermist persoon, het veilig maken van de omgeving van een dorpje, etc...)

Meer info kun je vinden op pfsnl.nl

En mocht je mee willen doen, schrijf je dan wel even in:https://warhorn.net/events/pfsnl/schedu ... /10?v=2852

Oh en de FB- groep tabletop RPG netherlands is ook heel handig in het zoeken van zuidelijke games. :)