Beste mensen,
Ik zou graag alle info omstreeks warhammer ontvangen.
Bijvoorbeeld, aanschaf en met welke warhammer versie?
Is het een moeilijk spel?
Zijn er toevallig nog mensen in de buurt van Ermelo die warhammer spelen?
Groeten
B.
zoek meer info over warhammer
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.
Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.
-
BluejackBerrie
- Matroos
- wallofshame
- Regenmaker
- Contacteer:
Re: zoek meer info over warhammer
Ik ben jammer genoeg niet van Ermelo, maar één van onze clubleden is ook een verwoed warhammerspeler. Van hem heb ik al 't een en 't ander opgepikt.
Welke versie je moet spelen hangt af van je interesse. Ben je voor scifi, dan heb je warhammer 40K. Warhammer fantasy spreekt voor zich en wil je helemaal thematisch gaan, kun je op Lord of the Rings terugvallen.
Basisinfo: dure hobby! Wil je je aan een battle wagen, moet je al een minimum aan figuurtjes bezitten om het leuk te maken. Ook de handleidingen per ras zijn gebundelde boeken. Elk figuur kan je op verschillende manieren in elkaar knutselen, wat dan weer zijn weerslag heeft op de krachten van je miniatuur. Als ik echter moet afgaan op het enthousiasme van ons clublid, moet het toch een aanstekelijke hobby zijn. Veel info kan je al terugvinden op de site van Games Workshop en van daaruit vindt je snel gerelateerde sites om je op weg te helpen.
Welke versie je moet spelen hangt af van je interesse. Ben je voor scifi, dan heb je warhammer 40K. Warhammer fantasy spreekt voor zich en wil je helemaal thematisch gaan, kun je op Lord of the Rings terugvallen.
Basisinfo: dure hobby! Wil je je aan een battle wagen, moet je al een minimum aan figuurtjes bezitten om het leuk te maken. Ook de handleidingen per ras zijn gebundelde boeken. Elk figuur kan je op verschillende manieren in elkaar knutselen, wat dan weer zijn weerslag heeft op de krachten van je miniatuur. Als ik echter moet afgaan op het enthousiasme van ons clublid, moet het toch een aanstekelijke hobby zijn. Veel info kan je al terugvinden op de site van Games Workshop en van daaruit vindt je snel gerelateerde sites om je op weg te helpen.
- Scaramouche
- Regenmaker
Beste Berrie,
Eigenlijk zou ik je aanraden om eens op het GWHobby.net forum te gaan kijken. Het is een erg vriendelijk en actief forum vol met Warhammer liefhebbers.
Een andere tip is om volgende week zaterdag (11mei) naar de Ducosim beurs in Amersfoort te komen. Daar is een grote groep Warhammer spelers aan het spelen en die staan ook best op en om over hun hobby te praten. (Zoek vooral naar de mensen van Sameo)
Groet
Maurice
Eigenlijk zou ik je aanraden om eens op het GWHobby.net forum te gaan kijken. Het is een erg vriendelijk en actief forum vol met Warhammer liefhebbers.
Een andere tip is om volgende week zaterdag (11mei) naar de Ducosim beurs in Amersfoort te komen. Daar is een grote groep Warhammer spelers aan het spelen en die staan ook best op en om over hun hobby te praten. (Zoek vooral naar de mensen van Sameo)
Groet
Maurice
-
BluejackBerrie
- Matroos
Bedankt voor beide tips, ik kijk er zeker naar, weet alleen zelf nog niet of dit spel wat voor mij is, daarom zoek ik zoveel mogelijk info
- Barad_the_dwarf
- Professor Pimpel
- Persoonlijke Ondertitel: BGG Admin
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Even om wat duidelijk te hebben. Je bent op zoek naar informatie over warhammer maar is dit over de miniatures game of over de role playing games? Want je postte dit onder 'Rollenspelen'. Dus naast al die ventjes die je kan schilderen en grote battles mee kan uitvoeren zijn er ook diverse Warhammer RPG's die voornamelijk verschillen wat betreft setting. Zo heb je Warhammer Fantasy Roleplaying Game (1, 2 en 3e editie) en een reeks van Warhammer 40K rpg's.
Gaat het over de miniatures dan misschien eerder in Wargames vragen?
Gaat het over de miniatures dan misschien eerder in Wargames vragen?