WK Bordspelmania II 16e finale 5
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Asara 63% [ 29 ]
Chinatown 37% [ 17 ]
Totaal aantal stemmen : 46
Asara
Asara, land van duizend torens, opent zijn poorten. Als creatieve bouwmeesters wedijveren de spelers door de indrukwekkendste torens te bouwen.Met elke voltooide toren, elke luisterrijke versiering stijgt hun aanzien bij de Kalief. Door behendig, tactisch en op het juiste tijdstip te opereren stellen jouw torens de concurrentie letterlijk in de schaduw.
Chinatown
Chinatown speelt zich af in de periode 1965-1970 in Chinatown, New York. Een nieuwe golf Chinese immigranten komt in Chinatown aan. De invoering van de nieuwe immigratiewet veroorzaakt een ware bevolkingsexplosie in de wijk! Chinatown strekt zich nu uit van Canal Street in het noorden tot Bowery Street in het oosten. De immigranten, hardwerkende mannen en vrouwen, komen met duizenden tegelijk aan om panden op te kopen, bedrijven te starten en de American Dream in vervulling te laten gaan. In dit spel ben jij een van hen. Met jouw spaargeld ligt de Big Apple voor het grijpen! Weet jij je talenten in te zetten om het grootste fortuin in Amerika op te bouwen ?
Het grote spelbord (51 x 71 cm) stelt Chinatown voor tijdens de jaren zestig van de vorige eeuw. Het is in 6 districten verdeeld met gebouwen genummerd van 1 tot 85. Het spel duurt 6 rondes. In iedere ronde ontvangen de spelers inkomsten uit de bedrijven die ze op hebben weten te zetten. Om het grootste inkomen te genereren moeten winkels van dezelfde soort in aangrenzende gebouwen gevestigd worden. Aan het begin van iedere ronde ontvangt elke speler nieuwe gebouwenkaarten en winkelfiches. Door slim te onderhandelen moeten ze aangrenzende gebouwen verwerven en bedrijven opzetten. Maar het is niet altijd zo simpel...
In dit spel waarin alles onderhandelbaar is, gelden uiteindelijk de harde wetten van de markt.
Asara 63% [ 29 ]
Chinatown 37% [ 17 ]
Totaal aantal stemmen : 46
Asara
Asara, land van duizend torens, opent zijn poorten. Als creatieve bouwmeesters wedijveren de spelers door de indrukwekkendste torens te bouwen.Met elke voltooide toren, elke luisterrijke versiering stijgt hun aanzien bij de Kalief. Door behendig, tactisch en op het juiste tijdstip te opereren stellen jouw torens de concurrentie letterlijk in de schaduw.
Chinatown
Chinatown speelt zich af in de periode 1965-1970 in Chinatown, New York. Een nieuwe golf Chinese immigranten komt in Chinatown aan. De invoering van de nieuwe immigratiewet veroorzaakt een ware bevolkingsexplosie in de wijk! Chinatown strekt zich nu uit van Canal Street in het noorden tot Bowery Street in het oosten. De immigranten, hardwerkende mannen en vrouwen, komen met duizenden tegelijk aan om panden op te kopen, bedrijven te starten en de American Dream in vervulling te laten gaan. In dit spel ben jij een van hen. Met jouw spaargeld ligt de Big Apple voor het grijpen! Weet jij je talenten in te zetten om het grootste fortuin in Amerika op te bouwen ?
Het grote spelbord (51 x 71 cm) stelt Chinatown voor tijdens de jaren zestig van de vorige eeuw. Het is in 6 districten verdeeld met gebouwen genummerd van 1 tot 85. Het spel duurt 6 rondes. In iedere ronde ontvangen de spelers inkomsten uit de bedrijven die ze op hebben weten te zetten. Om het grootste inkomen te genereren moeten winkels van dezelfde soort in aangrenzende gebouwen gevestigd worden. Aan het begin van iedere ronde ontvangt elke speler nieuwe gebouwenkaarten en winkelfiches. Door slim te onderhandelen moeten ze aangrenzende gebouwen verwerven en bedrijven opzetten. Maar het is niet altijd zo simpel...
In dit spel waarin alles onderhandelbaar is, gelden uiteindelijk de harde wetten van de markt.
Laatst gewijzigd door ditterio op do 08 aug 2013, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
- Robertopellizini
- Genius
- Dierik
- Erelid
Re: WK Bordspelmania II 16e finale 5
+1pleunie.william schreef:Chinatown for me..
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Idem hierRobertopellizini schreef:Eenvoudige keuze voor mij: Asara.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
- Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Asara vond ik middelmatig, Chinatown nog nooit gespeeld.
Ik stem dus niet.
Ik stem dus niet.
- terjul
- Burgemeester
- Contacteer:
+ 1!Robertopellizini schreef:Eenvoudige keuze voor mij: Asara.
- rober
- Standaard moderator
+2terjul schreef:+ 1!Robertopellizini schreef:Eenvoudige keuze voor mij: Asara.
All is fair in love, war and Carcassonne

- humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
+3rober schreef:+2terjul schreef:+ 1!Robertopellizini schreef:Eenvoudige keuze voor mij: Asara.
~ Always look on the bright side of life ~

- bionicman
- Hazelnoot Ridder
Ik heb ook voor Asara gestemd!
- ditterio
- Grote Dalmuti
- Contacteer:
Chinatown was heel leuk toen ik het voor de eerste keer speelde. De tweede keer vond ik het ook nog goed, maar al veel minder goed dan de eerste keer. Ondertussen ben ik niet meer zo enthousiast. Asara blijf ik echter wel heel graag spelen. Leuk familiespel.
- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- ditterio
- Grote Dalmuti
- Contacteer:
Asara verslaat Chinatown!