Nieuw in juni 2014 en juni 2013

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Elsje07
El Capitan
Contacteer:

Nieuw in juni 2014 en juni 2013

Bericht door Elsje07 »

Ondertussen is ook juni al enkele dagen achter de rug en maken we tijd voor wat statistiekjes.

Welke spellen waren voor jou nieuw in juni 2014, en wat vond je ervan? Hoop je ze nog opnieuw te spelen, of toch niet? Schrijf het hier allemaal neer..

Kijk ook even terug naar vorig jaar. Welke spellen waren nieuw in juni 2013? Is je mening over deze spellen verandert en/of heb je deze spellen nog eens gespeeld sindsdien? Kijk daarvoor gerust even terug naar het topic van vorig jaar: Nieuw in juni 2013 en juni 2012

Wij zijn alvast benieuwd!
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen
Elsje07
El Capitan
Contacteer:

Re: Nieuw in juni 2014 en juni 2013

Bericht door Elsje07 »

Juni was een examenmaand en dat is duidelijk te zien aan de cijfers! We speelden slechts 28 spellen, het is 20 maanden geleden dat we zo weinig speelden. We speelden 14 verschillende spellen, waarvan 5 nieuwe (+ 1 uitbreiding).

Waggle Dance :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Een spel dat gedurende de maand juni op Kickstarter was, traag op gang kwam maar ondertussen toch succesvol is beëindigd, met alle stretch goals erbij! Wij konden het prototype daarvan testen en waren erg enthousiast… het is een leuk familiespel en zijn vooral benieuwd naar de uiteindelijke lay-out van de kaarten! Onze preview kan je lezen op Waggle Dance | E&E’s Spellenmolen

Rampage :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
We hadden al veel gelezen over ‚dat spel waar je alles moet afbreken’. Tegen ons verwachtingen in hebben we ons echt geamuseerd met dit spel. Het creëert een ontzettend leuke sfeer en er wordt heel wat afgelachen, een spel dat wellicht nog vaak op tafel zal komen bij vrienden of/en familie. Bij de veelspelers wellicht minder, alhoewel dat het een leuke afsluiter kan zijn na een lange spelavond :-) Onze recensie kan je lezen op Rampage | E&E’s Spellenmolen

Sultaniya :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Die stond op onze ESSEN-lijst voor 2013, maar is nog maar recent verschenen. De verwachtingen waren hoog en werden grotendeels ingelost. Het spel ligt voor ons op de grens tussen familie- en lichte expertspellen. Het zijn heel eenvoudige spelregels, maar het bouwen en puzzelen aan je paleis is toch niet zo eenvoudig als het lijkt! We zijn benieuwd hoe vaak het nog gespeeld zal worden, maar het mag gerust nog op tafel komen wat ons betreft! Onze recensie kan je lezen op Sultaniya | E&E’s Spellenmolen

Munchkin :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:
Een korte demo gespeeld op Zomerspel, maar moeilijk om een oordeel te vellen na zo’n kort spel. Het was beter dan we verwacht hadden, maar we zijn niet zo enthousiast dat we het nu onmiddellijk nog eens willen spelen of willen kopen…

Chupacabra: Survive the Night :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster:
Een glow-in-the-dark dobbelspel van Steve Jackson Games. Tot hiertoe slechts 1 keer gespeeld en het heeft geen grote indruk nagelaten. We geven het binnenkort wellicht nog een aantal kansen en schrijven dan wel eens een recensie.

The Border
Een prototype dat we op Zomerspel getest hebben, met best veel potentieel. Aangezien er nog volop aan dat prototype gewerkt wordt zou het ongepast zijn om het al te beoordelen, maar we volgen het zeker op en zijn erg benieuwd naar het eindresultaat!

Uitbreidingen:

Las Vegas Boulevard :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Een leuke uitbreiding op het dobbelspel dat je volledig naar eigen smaak kan samenstellen, en daarnaast een volledig nieuwe variant met wat meer strategie! Maakt het spel voor ons alleen maar leuker! Lees meer op Las Vegas Boulevard | E&E’s Spellenmolen

Juni 2013

Vorig jaar hebben we duidelijk veel meer gespeeld, maar liefst 125 spellen waarvan 60 verschillende! Blijkbaar waren er toen niet zoveel examens als dit jaar :lol:

Brugge: Gewacht om de Nederlandse versie te kopen, en toch nog maar 3 keer gespeeld. Mag meer!
CO2: Niet meer gespeeld en ook niet in de collectie, maar het blijft toch nog in’t achterhoofd hangen.
Potato Man: Ondertussen in de collectie: Leuke filler, 5 keer gespeeld.
Big Points: Ondertussen in de collectie en ook 5 keer gespeeld.
Hennen Jennen: niet meer gespeeld maar mag nog wel een keer!
Level X: Vorig jaar met verkeerde spelregels gespeeld, nadien de fout ontdekt en zo is het toch 8 keer op tafel gekomen sindsdien!
Ligretto Dice: Niet meer gespeeld, hoeft ook niet.
Loot: Waren we vorig jaar al niet zo enthousiast over, niet meer gespeeld dus.
Numeri: Vonden we blijkbaar leuk, maar kunnen het ons niet meer herinneren. :-)
Tahiti: Niet meer gespeeld.
Atlantis: Op zoek naar Cartagena is deze in de collectie gekomen, 5 keer gespeeld/
Voluspa: 9 keer! Dan wordt het dus hoog tijd voor een 10de keer!
Lemming Maffia: Niet meer gespeeld, was nochtans wel een leuke filler.
Snowdonia: In de collectie en nog maar 3 keer gespeeld, moet ook dringend verandering in komen!
UNO Power: verdere uitleg nodig?
Viticulture: Ondertussen samen met de uitbreiding gebackt, en we wachten in spanning tot november om het nog eens te spelen!
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen
Ruud2009
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Ruud2009 »

Nieuw in Juni 2014. Ik ben pas gaan loggen vanaf 1 januari 2014, dus geen updates van 2013.

Ik heb gespeeld:

Star Realms :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
Mijn topper van afgelopen maand, inmiddels 10x gedaan terwijl ik het pas rond 20 juni binnen kreeg. Vlotte 2 speler deckbuilder die in ongeveer 20 minuten speelt. Het is gebaseerd op Ascension, dus je koopt kaarten uit een wisselend aanbod van kaarten dat aangevuld wordt zodra je er een koopt. In dit spel heb je steeds je hand van 6 kaarten en speel je spaceships en basissen om je te verdedigen, handelsvloten voor geld en nieuwe kaarten en een oorlogsvloot om je tegenstander dood te schieten.

Cyclades :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Cyclades is een war-o, een eurogame dat draait om oorlogsvoeren. Elke ronde bieden alle spelers voor turn order en turn ability. Daarna probeer je tussen eilandjes te lopen met je troepen, door een verbinding van schepen tussen jouw eiland en het eiland dat je wilt overnemen te maken. Daarna kan je met een andere god aanvallen. Doel is dat je 2 steden in bezit krijgt. Dat doe je door oorlog, filosofie e.d. Gaaf spel.

San Juan :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Had ik nog nooit gespeeld. Vlot kaartspel waarbij je met je tegenstander(s) racet om het meeste VPs te krijgen. Spel stopt na 12 gebouwen, maar als deze te goedkoop/weinig VPs opleverden heb je er weinig aan :). Gebouwen bouwen doe doe je door elke beurt een rol te kiezen die je uitvoert. Je doel is om gebouwen te bouwen die het meest punten waard zijn. Gebouwen zijn kaarten die je bouwt door kaarten gelijk aan de waarde van het gebouw te discarden. Erg gaaf mechanisme. Voor mij veel beter dan de basegame.

Istanbul :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Gave route bouwer met WP mechanisme. Het bord in Istanbul is opgebouwd uit tegels die je allemaal een actie kunnen opleveren. Truuk is alleen dat je workers niet standaard terug naar je toe komen, maar dat je ze moet ophalen (dus terug naar dezelfde tegel), of naar de speciale tegel waarbij ze allemaal terug komen.

Stone Age :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Tot mijn grote schande had ik Stone Age nog nooit gespeeld. Ik vind Stone Age cool, vooral omdat het een euro is met dobbelstenen. Je rolt hier voor resources, terwijl je probeert de randomness te omzeilen door slim gebruik te maken van de hoeveelheid workers die je inzet (hoeveel dice), en mogelijkheden om de dobbelsteen te verhogen. Ik vond hem erg cool. Ik vond alleen wel de groene kaarten ERG veel invloed hebben op de eindscoring.

Level7: Omega Protocol :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Descent in Space. Een speler speelt als overlord en heeft een 'dashboard' aan abilities om te kiezen. Hij kan nieuwe monsters maken en acties laten uitvoeren. De tegenstanders zijn een team van militairen die de overlord moeten verslaan. Gave twist aan dit spel is dat hoeveel actie punten de militairen uitgeven, hoe meer ze overlord aan munitie geven om tegen hun in te zetten. Cool gedaan.

Super Dungeon Explorer :ster: :ster: :geenster: :geenster: :geenster:
Supermooi spel waarbij je met een team van heroes en minions probeert de hero en spawnpoints van je tegenstander uit te schakelen. Spawn points geven je steeds nieuwe minions. Grote probleem met SDE is voor mij dat de spawn points betrekkelijk onbelangrijk zijn, want je hero is VEEL sterker dan je minions. In principe zijn die enkel bliksem afleiders en niet echt in staat gevaar te stichten.
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Mamma Mia!: Het duurde even voor ik het principe door kreeg dat alles in de oven blijft als een voorgaande pizza mislukt, maar had het al snel door en vond het wel een grappig spelletje, mag ooit best eens in de collectie voor een leuke prijs.

Eldritch Horror: super gaaf spel, heel blij mee deze op zuider spel gekozen te hebben als gewonnen prijs. niet voor niets ook maar meteen de expension aangeschaft.

Jamaica: Leuk spel, mag snel weer op tafel komen want door zijn simpelheid is het snel uitgelegd en te spelen.

Quarriors Quartefacts Leuke versie, meer monsters en spells zijn alleen maar beetje (daarin verschilt het niets van dominion). De quests voegen een leuke extra keuze toe.

Runebound: sands of al kalim: Meteen de volgende dag via een webwinkel besteld.... dat zegt alles lijkt me. Geweldige versie en het was een super spannend potje.

Istanbul: Super leuke game, staat meteen op mijn wishlist. Zou nog graag zien of het met 2 ook leuk is dan komt het zeker in de collectie, maar speel het sowieso graag vaker.

eight minute empire: De game maakt geen negatieve indruk, maar ook geen positieve. Ik vond er niet echt veel van, waardoor ik het niet echt nog eens hoef te spelen.

Wauw goede maand, ik had me nog niet gerealiseerd hoeveel nieuwe spellen ik gespeeld had.
Afbeelding
suzanne24
Geheim Genootschap

Bericht door suzanne24 »

Juni was een goede spellenmaand....zeker ook wat betreft nieuwe spellen. Dit heeft absoluut te maken met spellenclub het Delftsblauwe bord en ook zomerspel heeft geholpen:)

Stop
Klein kaartspelletje met overeenkomsten met UNO. Lekker tussendoortje.

7 wonders
Niet helemaal nieuw....maar wel voor het eerst het echte spel gespeeld. De eerste keer op zomerspel met niet spelers en de 2e keer op de spellenclub. Het tweede potje was aanzienlijk beter. Ik vind het een tof spel en mag van mij vaker op tafel.

No thanks (no merci)
Klein kaartspelletje met gok/bluf element. Duurde even voor ik het door had. Absoluut leuk spel en die gaat er hier ook wel komen.

Survive escape from Atlantis
Heel leuk spel! Goed met beginnende spelers te spelen en toch ook wel wat tactiek. Spel ziet er erg mooi uit. Gespeeld op zomerspel en direct daar gekocht.

Dice town
Gespeeld op zomerspel. Was niet helemaal wat ik ervan verwachtte. Ik denk dat we het gedeeltelijk verkeerd hebben gespeeld en dus hoop ik op nog een mogelijkheid om dit spel te kunnen spelen. Maar vooralsnog kan ie van mijn wishlist af.

Dixit
Een spel waarvan ik niet goed wist wat er van te verwachten, maar het mooie artwork sprak me enorm aan. Eerste keer gespeeld op de spellenclub en dat beviel goed. Toen op zomerspel nogmaals gespeeld maar nu met niet spelers en ook die vonden het erg leuk. Ook maar meteen gekocht dus (alleen wel odyssy variant ivm mogelijkheid voor meer spelers).

Guillotine
Ook op de spellenclub gespeeld. Erg leuk....en gekocht:)

Istanbul
Op de spellenclub gespeeld. Ik vond het een leuk spel maar niet helemaal wat ik ervan verwachtte. Staat hierdoor niet meer heel hoog op mijn wishlist maar ik wil m zeker nog eens spelen!

Jamaica
Prachtig spel om te zien, makkelijke regels, elkaar een beetje pesten.....mocht ook direct in huis komen:)

Kingsburg
Eindelijk eens kunnen spelen. Viel me een klein beetje tegen...of eigenlijk was het niet zo geweldig als ik had verwacht. Ik denk dat dit komt omdat het eerste potje direct met 5 spelers was. Dus deze wil ik ook zeker nog eens proberen.

Las Vegas
Absolute topper! Direct besteld en de uitbreiding mag ook direct komen.

Seasons
Prachtig spel en super leuk! Al een aantal keer online gespeeld maar nu dan eindelijk in het echt en ook deze mocht meteen komen.

Suburbia
Leuk! Ik was vooral benieuwd naar hoe overzichtelijk het zou blijven en dat viel me alles mee. Toch wel wat te moeilijk voor mijn medespelers dus staat niet erg hoog meer op mijn wishlist maar mocht ik er eens tegenaan lopen voor een mooie prijs dan is ie absoluut welkom.

Ticket to ride Europa
Eindelijk deze klassieker eens kunnen spelen. Is in het echt veel leuker dan verwacht. Van mij mogen er meer TTR varianten komen.

Tokaido
Gespeeld op zomerspel met de familie. Beviel erg goed en via mp tegen een mooie aanbieding aangelopen dus ook maar meteen gekocht!

Jeetje....ik zie nu pas wat een indrukwekkende lijst nieuwe spellen dit is......en ook hoeveel geld die spellenclub me nu dus kost :wink: Maar dat heb ik er graag voor over hoor...wat een gezelligheid. Hopelijk in juli weer zoveel nieuwe spellen!
Afbeelding
Mr Jummy
Party Animal

Bericht door Mr Jummy »

Te veel voetbal en werk, te weinig spellen gespeeld. 9 in totaal... Dat is wel erg beroerd natuurlijk...

Vinhos :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Voor de eerste keer gespeeld met 2 spelers op een gare vrijdag avond. Was dus niet de optimale setting om dit zwaargewicht eens goed te testen. Ik vind het lastig om al een goed oordeel te vellen, maar ik was zeker onder de indruk van dit spel. De relatief complexe regels bleken bij het spelen erg logisch aan te voelen (behalve de wine fair). Dit spel geeft ruimte voor verschillende strategie en heeft veel diepgang, zeker voor herhaling vatbaar!

Rialto :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Ik ben er nog niet helemaal uit. Gevoelsmatig te simpel na het eerste potje, ik had het idee dat ik te weinig opties had. Dat had ook te maken met de strategie die ik koos. Deze moet ik zeker nog een paar keer spelen. Na het eerste potje een lichte teleurstelling, mogelijk ontdek ik nog wat verborgen diepgang na een paar potjes meer.
Recent gespeeld:
Afbeelding
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur

Bericht door pleunie.william »

In juni 2014 heb ik 15 gespeelde spellen gelogd, waarvan 2 spellen voor het eerst gespeeld. Geen nickels, dimes of quarters deze maand.

qwixx kaartspel 2x
Vlotte variant op het dobbelspel. Misschien zelfs wel iets leuker...

boon to be wild 1x
Speelt heel anders dan Boonanza maar zorgt voor hetzelfde speelplezier.

In juni 2013 waren onderstaande spellen nieuw en zijn beide nadien niet meer gespeeld.

factory fun

bullenparty
Afbeelding
Skallagrim
Veenboer

Bericht door Skallagrim »

Omwille van graspop festival en het zeer vele Netrunner spelen, slechts 1 nieuw game.

Madeira : :ster: :halfster: :geenster: :geenster: :geenster:
Dit was een ganse boterham qua uitleg. Het spel is een puzzel van mechanieken. Gedurende het spel had ik het gevoel een weg te moeten hakken doorheen een woud van regeltjes om langs kronkelende paadjes vol hindernissen enige strategie te vinden.
Er is een zekere random factor in dit zware spel, maar vreemd genoeg stoorde dit onze groep, die normaal gezien erg kritisch is als het op random factoren aankomt, niet. Het beste idee in het spel zijn de piratentokens. Als je iets niet kunt of wil betalen neem je deze tokens maar op het einde van de rit wil je wel niet het meeste piratentokens hebben. Ik vond het echter geen leuk spel. Het spel is uitermate droog, themaloos en zielloos. Het is complex willen doen om complex te zijn.

Ik speelde ook nog voor de eerste keer Cards against Humanity. Dit is niet echt een spel, eerder een plebeïsche en vulgaire Dixit die niet uitblinkt in politieke correctheid maar die met de juiste groep toch verslavend genoeg is om de avond uit te leiden.

Gespeeld in juni 2013:

Polis: episch spel :thumbup:
Android: geweldige roleplay verstoord door teveel aan kleine mechanieken en fiddly tokenovervloed :thumbup:
Alien Frontier: favoriete diceworker placement :thumbup:
Terra Mystica: het betere eurogame werk :thumbup:
Galaxy Trucker: blijft origineel en leuk stress spel :thumbup:
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

In juni 29 keer een spel gespeeld, waarvan 24 verschillende.
Nieuw hiervan waren:

:halfster: :geenster: :geenster: :geenster: :geenster: Wie is de mol? (ik zou zeggen, laat deze maar onder de grond blijven)
:ster: :ster: :ster: :ster: :halfster: Istanbul
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Farmerama
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Merkator
:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: Seeräuber
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Machi Koro
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Pagode

Wat is er gebeurd met de nieuwe spellen uit juni 2013?

:thumbup: Terra Mystica (al zal die niet meer veel op tafel komen, ik vind hem te zwaar)
:thumbdown: Saqqara
:thumbup: Bora Bora
:thumbdown: Vliegen vangen
:thumbdown: Revolver 2 (mag wel weer eens)
:thumbdown: Trajan
:thumbup: Snowdonia
:thumbdown: VivaJava: the Coffee Game
:thumbdown: Naval Battles
:thumbdown: Piratenbaai
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

Ik speel nog niet zo lang en ben in de loop van vorig jaar pas gaan loggen, waardoor vergelijken met juni 2013 niet zoveel zin heeft.

In juni 2014 heb ik totaal 82 spellen gespeeld, totaal 19 verschillende spellen waarvan 8 nieuw:
Lost Cities 50 :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Ontdekt op HappyMeeple.com, erg leuk spel. Speelt snel en daardoor erg verslavend! Hoog op de wishlist!

Crazy Eights (Pesten!) 5 :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Pesten blijft ook na honderden zo niet duizenden potjes leuk. Snel, iedereen kan het en met onze huisregels nog leuker :)

Finito! 5 :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Ontdekt op HappyMeeple.com. Weet nog niet wat ik hiervan vind. Het spel is best leuk bedacht en zou het niet snel weigeren, maar er zijn zo veel spellen die me meer aanspreken, dit is zo kaal zonder thema (al voegt een thema vaak ook erg weinig toe).

Take 5! 3 :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Erg leuk spelletje, heb deze op de gok gekocht en blijkt erg leuk te zijn. Geschikt voor 2-10 spelers, dat kom je zelden tegen. Met 2 overigens lang niet zo leuk als met meer, al denk ik dat bij 5> het enorm chaotisch wordt.

Agricola 2 :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Twee keer gespeeld, een keer met 2 om het aan mijn zoon uit te leggen en een keer met zijn drietjes. Beide spellen waren erg leuk. De volgende keer de ambachten en kleine investeringen maar eens introduceren, dan kan het cijfer wellicht nog omhoog!

Kingdom Builder 2 :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Gespeeld met 2 en met 3, beide bevielen prima. Speelt makkelijk en door de afwisseling qua borden, gebouwen en karakters is ieder spel weer anders. Leuk!

Terra Mystica 2 :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Ben dit spel nog aan het ontdekken, ben er nog niet uit of dit een blijvertje is. Ik zie een hoop leuke dingen, maar het is best complex en zowel mijn vrouw als zoon heb ik nog niet enthousiast gekregen, hopelijk komt dat nog.

Tokaido 2 :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Twee keer met zijn drietjes gespeeld en beviel erg goed. Heb het inmiddels zelf aangeschaft helaas met Franse regels (via Amazon.de!). Spel is gelukkig niet moeilijk maar toch maar even op zoek naar de Nederlandse regels.

7 Wonders 1 :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Deze heb ik recent ontdekt en inmiddels aangeschaft. Vrouw en zoon vinden dit gelukkig ook erg leuk, staat zeer hoog op de speellijst! Hard op weg naar de top 5 van mijn collectie.

Alhambra 1 :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Dit spel blijft leuk, al heb ik het nog steeds alleen maar met 2 spelers gedaan. Denk dat de waardering met 3+ alleen maar omhoog kan.

Babel 1 :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Een potje gespeeld om dit spel te ontdekken, ben enthousiast! Nu nog een tegenstander vinden :P

Kuhhandel Master 1 :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Koehandel is leuk en Koehandel Master voegt daar nog wat leuke elementen aan toe. Je kunt nu ook met 2 of 6 spelen, al was dit potje (met 2) niet geweldig. Met 4 of meer is dit erg leuk, ook met kinderen.

On an adventure with Geronimo Stilton: the game 1 :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:
Pfffff.......een keer gespeeld op verzoek van mijn zoon, van mij hoeft dat niet meer. Spel ziet er leuk uit, maar als je de boeken niet goed kent ben je kansloos.

Puerto Rico 1 :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:
De Topper in mijn collectie. Dit spel verveelt nooit. Voor non-gamers behoorlijk lastig, zeker het eerste potje, maar ik wil dit iedere dag wel spelen :)

Revolver 1 :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Eerste ontdekking van dit spel gekocht bij de 2 voor 20 actie bij Bol.com. Erg leuk spel en spannend tot het allerlaatste moment! Kwam een kaart tekort om de boef uit te schakelen! Zeker voor herhaling vatbaar.

Stone Age 1 :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:
Samen met PR bovenaan mijn collectie. Wat een ontzettend leuk spel om te doen en iedere keer weer anders. Nog steeds, ook na 30 potjes, niet de winnende tactiek gevonden, maar dat maakt het juist zo leuk.

The Struggle for Catan 1 :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Als vervanger van het kaartspel voor 2 spelers deze versie aangeschaft, die ook met 3 of 4 gespeeld kan worden. Een potje met zijn tweeën gedaan, maar ben nog niet overtuigd. Het lijkt wel op Catan en speelt redelijk snel, maar komt met 2 niet echt uit de verf.

Tikal 1 :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Tikal vind ik erg leuk qua thema en spelmechanisme. Met 2 leuk en 3 nog veel beter. Met 4 nog niet gespeeld, maar ben ik erg benieuwd naar. De gevorderden-variant moeten we ook maar eens proberen.

Waka Waka 1 :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Leuk spel, heb het helaas alleen nog maar met 2 gespeeld, denk dat het met meer beter tot zijn recht komt.
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: Bang! The Dice Game
:ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: Cambria
:ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Händler der Karibik
:ster: :geenster: :geenster: :geenster: :geenster: Ik Hou van Holland Spel
:ster: :ster: :ster: :ster: :geenster: Maria
:ster: :ster: :ster: :ster: :halfster: Merkator
:ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster: UGO!

Wel, UGO moet ik eigenlijk nog niet waarderen - met twee vond ik het simpelweg niet interessant genoeg. Ik vermoed meer plezier met vier spelers. Merkator was schitterend! Veel te doen, bijna altijd betrokken bij het spel, snelle beurten, mooie titel! Maria was iets wat ik al langer op tafel wilde hebben. Blij! Ik heb niet het idee dat ik erg goed mee deed als Frankrijk, maar ik vond het een schitterend systeem! Händler der Karibik is veelal een gelukspel, maar gezien tempo en zwaarte, geen probleem. Leuk kaartspel!
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

In juni 36 keer een spel gespeeld, waarvan 19 verschillende.
Nieuw hiervan waren:

Mascarade :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster: Mij een beetje te chaotisch met constant wisselen van de rollen.
The Resistance :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: Eindelijk kunnen spelen. Deze werd na Mascarade gespeeld en beviel mij beter. Helaas dachten de andere spelers daar anders over.
Agricola 2 players versie :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: Leuk spel met ook aardig wat tactiek en mogelijkheden.
Concept :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: Ik vind deze variant van het oude Pictonary best origineel verzonnen, maar ook hier moet je met de juiste type personen/groep dit spel spelen.
Formula D :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: Racen met een dobbelsteen. Best geinig gemaakt, maar de geluksfactor kan vrij hoog zijn.
Memoir '44 :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: Spel ziet er prachtig uit. Toch wel jammer dat je zo afhankelijk bent van je kaarten. Heb je slechte kaarten dan maak je niet heel veel kans om te winnen denk ik.
Origin :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: Dit spel heeft prachtige spelstukken, maar net toen het lekker op gang was gekomen was het al weer afgelopen. De speeltijd klopt zelfs bij een eerste potje.

Vorig jaar juni heb ik maar 6 keer een spel gespeeld. Daar zaten geen nieuwe spellen bij. Wat dat betreft was juni dit jaar veel beter. Dit komt oa doordat ik naar Zomerspel ben geweest, maar ook dat mijn spelersgroep in de buurt groter is geworden.
Afbeelding
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

Nieuw in juni 2014:
Arcanum - Je moet kaarten wegstoppen en elke X ronden kijk je wie per categorie de meeste/hoogste heeft weggestopt. Dus een meerderheden-spel met blind bieden. Eerste indruk ok, mooie artwork. Een 7.
Planet Steam - Zwaar economisch spel met een slim mechanisme om de prijs te laten beinvloeden door vraag en aanbod. Duurde helaas wel erg lang, anders had het een topper kunnen worden. Nu een 7.
Pathfinder Adventure Card Game - RPG omgezet tot kaartspel met een vleugje deckbuilding. Ben onder de indruk van de mechanismen en de karakter-ontwikkeling lijkt me heel interessant (zover ben ik nog niet). Kan echter ook repetitief worden na een aantal potjes, maar voorlopig een 8.
Cities - Ook slim bedacht, maar niks voor mij. Iedereen maakt zijn eigen puzzeltje en aan het eind vergelijk je de scores. Voor mij een 5, maar ik kan me goed voorstellen dat anderen dit wel heel leuk vinden.

Nieuw in juni 2013:
Dungeon Lords, Village, Augustus, Power Struggle - geen van allen weer gespeeld, Dungeon Lords zou ik nog wel eens willen doen (al doe ik Dungeon Petz liever), Village misschien, Augustus en Power Struggle mis ik niet.
Knipoog
Garnaal

Bericht door Knipoog »

Echt nieuw was Tokaido.
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/123540/tokaido
Erg leuk spel, nu pas 4 keer gespeeld maar het smaakt naar meer.
Eenvoudige regels maar het is niet eenvoudig het te winnen ;-)
Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.
Plaats reactie