SpellenSpektakel Math Trade

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Math Trade ???

Bericht door Bridget »

Iemand een link met uitleg hoe ik een uitbreiding aan een spel kan toevoegen? Of is gewoon vermelden genoeg?
Everybody has the right to play...

Labels:
Moenja
Veenboer

Bericht door Moenja »

Done, toegevoegd in de announcments thread en in het NL forum
Ruud2009 schreef:Misschien ook een goed idee hem bij de Mathtrade announements thread op BGG te zetten. Wellicht is er een deel van de Nederlandse/Vlaamse BGG users niet hier op het forum te vinden.
Moenja
Veenboer

Bericht door Moenja »

Vermelden is in principe al genoeg. Beter is om het woord Sweetener toe te voegen zodat iedereen weet dat het een extraatje is dat je erbij krijgt. Nog beter is om een plaatje van de uitbreiding op te nemen in je bericht. En het beste is om ook nog alle verplichte velden toe te voegen met informatie over je Sweetener.

Bridget schreef:Iemand een link met uitleg hoe ik een uitbreiding aan een spel kan toevoegen? Of is gewoon vermelden genoeg?
Oxyligen
Regenmaker

Re: SpellenSpektakel Math Trade

Bericht door Oxyligen »

De wensenlijst is open: http://bgg.activityclub.org/olwlg/

Heb je nog geen login dan je account opgeven. Je krijgt dan een mailtje met link die jij kan gebruiken: succes.
Een leven zonder passie is zo leeg - Eddy Merckx
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

Oxyligen schreef:De wensenlijst is open: http://bgg.activityclub.org/olwlg/

Heb je nog geen login dan je account opgeven. Je krijgt dan een mailtje met link die jij kan gebruiken: succes.
Kun je uitleggen hoe dit werkt? Dit is nodig om het aanbod te filteren op je wish list? Ik heb drie items na het invoeren verwijderd (want verkocht), maar die kom ik hier nog steeds tegen. Snap ook nog niet zo goed hoe ik per aangeboden spel kan aangeven wat ik er eventueel voor zou willen hebben.
Afbeelding
Ruud2009
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl
Contacteer:

Bericht door Ruud2009 »

Err..spellen verwijderen is niet de bedoeling zoals in de openingspost van de trade staat vermoed ik.

IIG wachten tot de organisatie van de Trade het kan modereren, maar vermoed dat je gewoon de verkochte spellen gewoon nergens aanvinkt als ruil.
Verwijder geen spellen uit de lijst nadat de lijst sluit! Hierdoor lopen de lijst en de OLWLG niet meer synchroon, wat voor verwarring kan zorgen. In plaats daarvan verander je de tekst van het item om te zeggen dat het spel niet meer beschikbaar is. Je kan altijd een lege want list opgeven voor een spel dat je niet wilt ruilen.
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding
Oxyligen
Regenmaker

Bericht door Oxyligen »

Precies. Niets aanvjnken voor die spellen.
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

bij mij werkt het nog niet. Ik zie de mathtrade van het spellenspektakel staan, maar als ik er op klik loopt ie vast ofzo?

Ik zal er vanavond nog eens naar kijken.
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Oxyligen
Regenmaker

Bericht door Oxyligen »

DeKerstman schreef:
Oxyligen schreef:De wensenlijst is open: http://bgg.activityclub.org/olwlg/

Kun je uitleggen hoe dit werkt? Dit is nodig om het aanbod te filteren op je wish list? Ik heb drie items na het invoeren verwijderd (want verkocht), maar die kom ik hier nog steeds tegen. Snap ook nog niet zo goed hoe ik per aangeboden spel kan aangeven wat ik er eventueel voor zou willen hebben.
Zoek even op Roll the dice Math trade voor een uitgebreide uitleg.
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

humske schreef:bij mij werkt het nog niet. Ik zie de mathtrade van het spellenspektakel staan, maar als ik er op klik loopt ie vast ofzo?

Dat had ik ook toen ik het probeerde via Google-chrome. Daarna via Internet Explorer gedaan en toen deed alles het naar behoren. Waarom? Geen flauw idee, maar wellicht dat je hier iets aan hebt :-)
vrieskist
Hazelnoot Ridder

Bericht door vrieskist »

humske schreef:bij mij werkt het nog niet. Ik zie de mathtrade van het spellenspektakel staan, maar als ik er op klik loopt ie vast ofzo?

Had ik ook last van in Chrome.
In Firefox werkte het vergolgens wel goed.

Ik moet wel zeggen dat dit de meest ongebruiksvriendelijke website is die ik in tijden heb gezien.
Afbeelding
Oxyligen
Regenmaker

Bericht door Oxyligen »

Mee eens.
Moenja
Veenboer

Bericht door Moenja »

Klopt, de lijst wordt door een handmatige actie gelijk getrokken tussen BGG en de OLWLG. Dit is voor het laatst gedaan vlak voordat het mogelijk werd om je wants-list in te leveren.

Het is nu niet meer mogelijk om een dergelijke 'synch' uit te voeren omdat de OLWLG er niet mee om gaan als er want-lists zijn ingeleverd en daarna nog wijzigingen in de spellenlijst plaatsvinden.

Concreet betekent dat de lijsten (tussen BGG en OLWLG) niet meer synchroon lopen en dat deelnemers beter moeten opletten dat ze de juiste spellen aanvinken in de OLWLG.
Bij de spellen die verwijderd zijn, moet je in ieder geval GEEN vinkjes zetten. Als je dat wel doet dan loop je het risico dat de software een ruil opzet voor een spel dat je niet meer hebt.

De OLWLG is inderdaad een behoorlijke retro-site maar hij voldoet wel aan alles wat die moet doen. Als je Engels goed genoeg is dan is er hier ook een filmpje dat uitlegt hoe het werkt:
http://youtu.be/OEtU-TWv8as

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag.
Ruud2009 schreef:Err..spellen verwijderen is niet de bedoeling zoals in de openingspost van de trade staat vermoed ik.

IIG wachten tot de organisatie van de Trade het kan modereren, maar vermoed dat je gewoon de verkochte spellen gewoon nergens aanvinkt als ruil.
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Ik heb nu al een paar keer ge-math-traded, maar ik moet zeggen dat die owlg inderdaad belachelijk ongebruiksvriendelijk is. Zeker door het gebruik van al die symbooltjes, dat moet toch veel duidelijker kunnen?!
Ben alleszins wel benieuwd hoeveel spellen er van deze trade gaan overblijven om naar de Spel-trade te gaan. 8)
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door Bridget »

Op de pc met Chrome niet gelukt, maar op de iPad met Safari geen probleem.

Ik heb de mens-onvriendelijke OLWLG-proef weer doorstaan.

Wat ik niet ruil kan ik zaterdag naar Spsp meenemen als je het wilt kopen!!! Stuur maar een pb.
Everybody has the right to play...
Gesloten