Hello,
ik zou graag wat knutselen met interessante print&play spellen.
Voor kaarten kan ik me wel redden, maar ik vraag me af of het doenbaar is om zelf stevige tiles te maken? Dus geen plooibare, dunne papieren velletjes, maar met een dikte van enkele mm en makkelijk om van een tafel op te pikken. Denk bijvoorbeeld aan Carcassonne (maar eventueel een groter formaat).
Bestaat hier een geschikt materiaal voor in hobbywinkels, al op maat of gemakkelijk te versnijden?
En vooral: wat is dan een duurzame en mooie manier om graphics erop te krijgen?
Dank!
Tiles - zelf te maken?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Devos
- Grote Dienaar
Re: Tiles - zelf te maken?
Goeie vraag! Ik was net van plan hetzelfde te vragen, maar dan over een soort van hint-tokens voor Hanabi. Die zijn van iets kleiner formaat, maar moeten ook stevig zijn.
-
exoow
- Locomotief
Re: Tiles - zelf te maken?
Nou, voor kleine tokens kan ik je wel helpen: ik was dit weekend op het Boekenfestijn (http://www.boekenfestijn.com/).
Er staan ook een aantal tafels met knutselgerief. Daar lagen zakjes met blanco grijze kartonnen tokens.
Vierkante van het formaat Twilight Struggle (ongeveer toch), en grotere rechthoekige.
Voor mijn doeleinden helaas veel te klein.
Er staan ook een aantal tafels met knutselgerief. Daar lagen zakjes met blanco grijze kartonnen tokens.
Vierkante van het formaat Twilight Struggle (ongeveer toch), en grotere rechthoekige.
Voor mijn doeleinden helaas veel te klein.