Kwaliteit WGG edities

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Eldrion
Grote Dienaar

Kwaliteit WGG edities

Bericht door Eldrion »

Nu al voor de tweede keer teleurgesteld bij het kopen van een White Goblin Games editie van een populaire titel.

De eerste keer was bij het kopen van "De Lampionnen van Lanzhou", hun versie van Lanterns. Eerst en vooral de doos. Mijn god, konden ze die doos niet nog groter maken voor wat er maar inzit, zo wordt de spellenkast snel gevuld. Ten tweede de kwaliteit van de componenten. Alle kaarten hebben een witte rand in tegenstelling tot de originele versie. De tegels zijn zo te zien ook kleiner, in de originele versie zijn de "dedication tokens" aparte kleine tegels, bij WGG zijn het gewone kaarten met, jawel, een witte rand.
Niet alles is echter negatief want de prijs is de helft (!) van de originele versie.

Maar bij Sushi Go Party hebben ze de bal serieus misgeslagen. Weer de doos die veel te groot is, bij de originele versie zit er een insert in de doos, bij WGG is die spoorloos. Weer kaarten met witte randen, de "menu tiles" zijn ook weer gewone kaarten ipv tegels, de pionnen zijn standaard pionnen uit de jaren '80,...
En de prijs is hetzelfde als de originele versie!

De volgende keer zal het weer de originele versie worden!

Labels:
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Kwaliteit WGG edities

Bericht door Bridget »

Voor de onmogelijke afmetingen van de dozen geef ik je gelijk.

Zo'n vierkante doos van Langzhou past net niet in de kast. Doe afmeting Carcassonne basisdoos, zoals de uitgave van Langzhou van Pegasus ook in die maat was.
Ik vind de fiches wel beter als de houten bootjes en de tegels zijn wel even groot, want ik heb ook de Renegade promo uitbreiding en een Dice-Tower tegel erbij en dat gaat prima.

Van Sushi Go heb ik alleen het bescheiden kleine doosje, geen problemen mee.
Wel koop ik uit principe geen spellen in blik dus die gaan dan voorbij of zoek ik van een andere uitgever.

Ik moet zeggen dat meer uitgevers zich hier schuldig aan maken. Om die reden al meerdere spellen niet aangeschaft of weer de deur uit gedaan.

Queen dozen als Alhambra alles, Metro, Mac Robber, enz.
999 Carcassonne uitbreiding de Toren, Automobile, Isis en Osiris en Stone Age in een veel dikkere doos als andere uitgevers. Kolonisten van Catan Kaartspel ook onmogelijk plat maar vierkant, Paniek in de Wei.
Ravensburger Can't Stop
Martyn F. met Cities en Wadi
De nieuwe Gipf uitgaven van Huch! zitten in veel onnodig grotere dozen.
Spellen van Chislane zoals Lino! en Koplopers en Dwarsliggers vallen ook buiten de maten.

en zo kan ik nog even doorgaan....

Speluitgevers: Houd je aan standaard afmetingen!
Everybody has the right to play...
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Bridget schreef: Voor de onmogelijke afmetingen van de dozen geef ik je gelijk.

Zo'n vierkante doos van Langzhou past net niet in de kast. Doe afmeting Carcassonne basisdoos, zoals de uitgave van Langzhou van Pegasus ook in die maat was.
Ik vind de fiches wel beter als de houten bootjes en de tegels zijn wel even groot, want ik heb ook de Renegade promo uitbreiding en een Dice-Tower tegel erbij en dat gaat prima.

Van Sushi Go heb ik alleen het bescheiden kleine doosje, geen problemen mee.
Wel koop ik uit principe geen spellen in blik dus die gaan dan voorbij of zoek ik van een andere uitgever.

Ik moet zeggen dat meer uitgevers zich hier schuldig aan maken. Om die reden al meerdere spellen niet aangeschaft of weer de deur uit gedaan.

Queen dozen als Alhambra alles, Metro, Mac Robber, enz.
999 Carcassonne uitbreiding de Toren, Automobile, Isis en Osiris en Stone Age in een veel dikkere doos als andere uitgevers. Kolonisten van Catan Kaartspel ook onmogelijk plat maar vierkant, Paniek in de Wei.
Ravensburger Can't Stop
Martyn F. met Cities en Wadi
De nieuwe Gipf uitgaven van Huch! zitten in veel onnodig grotere dozen.
Spellen van Chislane zoals Lino! en Koplopers en Dwarsliggers vallen ook buiten de maten.

en zo kan ik nog even doorgaan....

Speluitgevers: Houd je aan standaard afmetingen!
Hier ben ik het wel mee eens! Blik komt er bij mij ook niet in en sommige dozen hebben helaas irreguliere maten. Bij iets als Lhanzou heb ik er dan weer geen moeite mee, want Sushi Go Party, Rattus Cartus en Pasha zitten in dezelfde maten dozen waardoor ik er plek voor heb gemaakt in de kast. Android: Mainframe, Sheriff of Nottingham, Viceroy en Super Motherload zijn ook nog ongeveer die maat, dus uiteindelijk is dat in mijn kast weer een soort 'standaardmaat' geworden.
deev
Grote Dienaar

Bericht door deev »

'Blij' dat ik niet de enige ben die vrij teleurgesteld is met hoe Sushi Go Party er uit ziet.
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

Bridget schreef: Speluitgevers: Houd je aan standaard afmetingen!
't Is toch wat, al die spellenliefhebbers die heel obsessief hun spellenkast perfect willen inruimen met allemaal hetzelfde formaat dozen.
Maar zo'n uitgever denkt ook aan hoe zijn spel er in de winkel uitziet, en of het daar een beetje opvalt tussen alle andere spellen. Dan is een afwijkende verpakking (hetzij ander materiaal, hetzij ander formaat) natuurlijk wel een blikvanger.

En aangezien wij spellenliefhebbers nog steeds maar een klein percentage van de markt vormen, denk ik niet dat men zich veel van deze oproepjes zal aantrekken.
Eldrion
Grote Dienaar

Bericht door Eldrion »

Mac-S schreef: 't Is toch wat, al die spellenliefhebbers die heel obsessief hun spellenkast perfect willen inruimen met allemaal hetzelfde formaat dozen.
Daarover gaat het eigenlijk niet.
Als je het volgende ziet dan stel je je toch de vraag waarom die dozen niet kleiner kunnen.

[offtopic]Lay's Chips kan daar ook iets van :D
maxitaxi777
Maarschalk

Mac-S schreef: En aangezien wij spellenliefhebbers nog steeds maar een klein percentage van de markt vormen, denk ik niet dat men zich veel van deze oproepjes zal aantrekken.
Ik vraag me dan wel af waarom WGG overgestapt is van de vele blikken doosjes naar nieuwe uitgaven in kartonnen dozen. Of het moet niet meer geproduceerd kunnen worden, maar ik denk eerder dat het is omdat het ondingen zijn die nauwelijks stapelbaar zijn en als bonus je kast beschadigen.
Mac-S schreef: Maar zo'n uitgever denkt ook aan hoe zijn spel er in de winkel uitziet, en of het daar een beetje opvalt tussen alle andere spellen. Dan is een afwijkende verpakking (hetzij ander materiaal, hetzij ander formaat) natuurlijk wel een blikvanger.
Letterlijk een BLIKvanger zeker :P?
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Eldrion schreef:
Mac-S schreef: 't Is toch wat, al die spellenliefhebbers die heel obsessief hun spellenkast perfect willen inruimen met allemaal hetzelfde formaat dozen.
Daarover gaat het eigenlijk niet.
Als je het volgende ziet dan stel je je toch de vraag waarom die dozen niet kleiner kunnen.

[offtopic]Lay's Chips kan daar ook iets van :D
Lays heeft een reden. Twee zelfs.

Vers houden van de chips. En de chips beschermen tijdens transport. Ook luchttransport.
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Ik vind de blikken doosjes juist wel mooi staan op de kast. Daarnaast ben ik veel te klein om op de bovenkant van mijn kast te kijken, dus van beschadigingen bovenop merk ik vrij weinig :-)
ikspeelmetgroen
Veenboer

Bericht door ikspeelmetgroen »

Ik vind de blikken van wgg juist leuk. Geeft toch een beetje een premium gevoel/bijzonder.
Dat ze niet perfect in de kast passen enz. maakt niet zo veel uit komt toch altijd kast ruimte te kort en als een kast perfect is ingedeeld wordt ik daar ook niet gelukkiger van. Het indelen van mijn kast blijft zo een uitdaging en dat zie ik dan maar weer als een 1 persoonsspel om het voor elkaar te krijgen.
maxitaxi777
Maarschalk

ikspeelmetgroen schreef: Het indelen van mijn kast blijft zo een uitdaging en dat zie ik dan maar weer als een 1 persoonsspel om het voor elkaar te krijgen.
Dat zeker, maar blikken doosjes die steeds van elkaar tieven en (op die manier) je kast beschadigen, wil je toch ook niet?
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

Niet stapelen, maar op zijn kant op je aparte kleine spellen plank.
Opgelost.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

maxitaxi777 schreef:
Mac-S schreef: En aangezien wij spellenliefhebbers nog steeds maar een klein percentage van de markt vormen, denk ik niet dat men zich veel van deze oproepjes zal aantrekken.
Ik vraag me dan wel af waarom WGG overgestapt is van de vele blikken doosjes naar nieuwe uitgaven in kartonnen dozen. Of het moet niet meer geproduceerd kunnen worden, maar ik denk eerder dat het is omdat het ondingen zijn die nauwelijks stapelbaar zijn en als bonus je kast beschadigen.
Die reden is puur economisch van aard. De productie van de blikken doosjes werd te duur en daardoor zou de prijs per stuk een euro duurder worden dan hetzelfde spel in de kartonnen verpakking. Tevens zou de adviesprijs dan boven de voor consumenten vrij kritische grens van EUR 9,95 uitkomen en beide werden door WGG niet wenselijk geacht wat ik wel kan begrijpen.
maxitaxi777
Maarschalk

Dierik schreef:
maxitaxi777 schreef:
Die reden is puur economisch van aard. De productie van de blikken doosjes werd te duur en daardoor zou de prijs per stuk een euro duurder worden dan hetzelfde spel in de kartonnen verpakking. Tevens zou de adviesprijs dan boven de voor consumenten vrij kritische grens van EUR 9,95 uitkomen en beide werden door WGG niet wenselijk geacht wat ik wel kan begrijpen.
Oké, bedankt voor de toelichting :thumbup:. Weliswaar dus met andere redenen, maar ik juich het besluit toe, haha.
AlliantieAJ
Burgemeester

Bericht door AlliantieAJ »

Ik keek ook uit naar de release van Sushi Go Party door WGG maar was bij de eerste review al teleurgesteld door gelijkaardige reactie. Onbegrijpelijk dat ze op zo'n manier de bal compleet misslagen. Mits een beetje beter doos en materiaal zou dit een prachtige versie kunnen zijn. Nu op zoek naar een andere editie.
Plaats reactie