Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Net een tweedehandsspel opgehaald maar helaas is de buitenkant van de doos 'smokey'. Bij overhandiging had ik al door dat er binnen gerookt werd maar ik wilde het een kans geven en keek ook wel hard uit naar het spel (dat al moeilijk te vinden is).
Heeft iemand een idee hoe de geur verholpen kan worden?
Zelf gaan roken of in de open haard gooien zijn geen antwoorden .
Zelfde meegemaakt, en ook de componenten stonken allemaal naar rook. Toen ik het de eerste keer speelde ben ik 3 keer opgestaan van tafel om te kijken waar die rooklucht vandaan kwam.
Ik heb de rook goed weg gekregen door de doos en alle componenten twee nachten op een droge plek in de buitenlucht te leggen. Dat was wel in de zomer, ik weet niet of je dat in de winter aan zou moeten durven.
Er zijn volgens mij ook geurkorrels die nare geurtjes uit schoenen etc. weghalen, misschien ook een idee.
Overigens heeft dat spel ook een verkleurde doos. Niet van de zon, maar een gele verkleuring. Echt puur door de rook. Ik vind het zo smerig, ik kan niet genoeg benadrukken hoe blij ik ben dat er tegenwoordig in horeca en andere openbare gebouwen niet meer gerookt mag worden. Roken kan echt niet meer!
Traquan schreef:
Zelfde meegemaakt, en ook de componenten stonken allemaal naar rook. Toen ik het de eerste keer speelde ben ik 3 keer opgestaan van tafel om te kijken waar die rooklucht vandaan kwam.
Ik heb de rook goed weg gekregen door de doos en alle componenten twee nachten op een droge plek in de buitenlucht te leggen. Dat was wel in de zomer, ik weet niet of je dat in de winter aan zou moeten durven.
Er zijn volgens mij ook geurkorrels die nare geurtjes uit schoenen etc. weghalen, misschien ook een idee.
Overigens heeft dat spel ook een verkleurde doos. Niet van de zon, maar een gele verkleuring. Echt puur door de rook. Ik vind het zo smerig, ik kan niet genoeg benadrukken hoe blij ik ben dat er tegenwoordig in horeca en andere openbare gebouwen niet meer gerookt mag worden. Roken kan echt niet meer!
Echt vervelend eh
Ik had nog wel de keuze om het op die moment nog te zeggen maar ik wilde het spel ook wel heel graag
Ik heb de dozen in de veranda gelegd. De onderdelen stinken gelukkig niet.
Ook een keer gehad, gewoon een poos alles uitstallen , buiten of in een kamer waar je een raampje open kan laten staan, het verdwijnt uiteindelijk vanzelf. Maar het is wel vervelend...
Ik heb goede ervaringen met bakpoeder. Doos (hopelijk niet te groot) in een zak doen met bakpoeder (genoeg dat overal wat zit). Af en toe omschudden. Enkele dagen laten liggen, daarna afkloppen.
Iets wat er zijdelings mee te maken heeft: De dozen met mijn spelletjes (en al het andere) die per post komen, stinken altijd naar rook (of wiet) doordat de bezorger een enorme roker is. Bij ons al standaard om "verse" pakjes eerst buiten te laten luchten...
olavf schreef:
Ik heb goede ervaringen met bakpoeder. Doos (hopelijk niet te groot) in een zak doen met bakpoeder (genoeg dat overal wat zit). Af en toe omschudden. Enkele dagen laten liggen, daarna afkloppen.
Iets wat er zijdelings mee te maken heeft: De dozen met mijn spelletjes (en al het andere) die per post komen, stinken altijd naar rook (of wiet) doordat de bezorger een enorme roker is. Bij ons al standaard om "verse" pakjes eerst buiten te laten luchten...
Kan dat geen kwaad, alles indekken met poeder?
Allemaal bedankt voor de mogelijkheden.
Nu light het een paar dagen in de veranda, daarna mogelijk bakpoeder.
De vriezer wordt moeilijk, die puilt uit met de Kerstperiode in zicht .
AlliantieAJ schreef:
De vriezer wordt moeilijk, die puilt uit met de Kerstperiode in zicht .
Als goede vriend maak ik me graag behulpzaam en zal ik me wel vrij maken voor een lekkere kerstmaaltijd zodat jij later dat spel in de vriezer kan leggen
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Geen kalkoen, wel een hoop hapjes voor frituur & oven én twee Vienetta ijsstaarten. Als die er in één keer uit moeten dan kan ik wel wat bordspelmania's uitnodigen
Wel ja Dirk, bedankt voor je moeite met de bestelling!