Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
999 Games heeft deze week een nieuw familiespel uitgeleverd. Zig & Zag is een coöperatief bordspel van Carlo A. Rossi. Een ruimteschip is neergestort in een maïsveld. Daarbij zijn twee aliens hun twaalf voorwerpen verloren. De spelers moeten in het maïsdoolhof gezamenlijk onder druk van de zandloper de verloren voorwerpen terugvinden. Het speelbord staat rechtop tussen de spelers. De twee magnetische speelfiguren staan elk aan een eigen kant van het bord. Wanneer je de ene beweegt, gaat de andere vanzelf mee. Hierdoor kan een alien door de hindernissen van zijn eigen doolhof bewegen, die hij op eigen initiatief niet had mogen passeren. Dit vraagt om een heldere communicatie. Het spel bevat ook een competitieve variant.
Zig & Zag is geschikt voor 2–4 spelers vanaf zes jaar en heeft een speelduur van ongeveer 15 minuten.
Nee, ik heb me laten vertellen dat dit spel is gebaseerd is op een ander spel. Feitelijk identiek, maar in een ander jasje. Zoals gezegd, titel weet ik niet, maar ik zal eens graven in de spelonken van BGG waar ik dit destijds gelezen heb.
Origineel zegt mij niets, maar was onder de Duitse Essen-gangers kennelijk wel bekend, want toen ik er naar stond te kijken waren er meerdere mensen die daaraan refereerden.
Fluch der Mumie is inderdaad best leuk. Weet nog dat ik 'm toen op Essen heb laten liggen, en stiekem hoop dat ik 'm nog een keer goedkoop in de uitverkoopbakken tegenkom...
Het spel kan goed zijn maar de titel van het spel doet volgens mij mee aan de stomste spellennaam van het jaar.
Op de naam alleen geef ik het geen kans, ondanks dat het misschien enorm leuk is.
Als iemand van 999 games dit leest, de titel van een spel is ook belangrijk.