Nominaties Spiel des Jahres bekend gemaakt

De jury selecteerde de volgende kwaliteitsvolle spellen voor u

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

murzim
Veenboer

Nominaties Spiel des Jahres bekend gemaakt

Bericht door murzim »

De nominaties voor de Spiel des Jahres zijn zonet bekend gemaakt:

https://boardgamegeek.com/blogpost/6556 ... -el-dorado
Afbeelding
murzim
Veenboer

Re: Nominaties Spiel des Jahres bekend gemaakt

Bericht door murzim »

Van de gewone Spiel des Jahres prijs, ken ik enkel Kingdomino en die mag van mij best winnen alhoewel ik wel benieuwd ben naar Magic Maze. Reiner Knizia lijkt me op het eerste zicht niet zo veel kans te maken gezien de ranking op BGG.

Bij de Kinderspiel heb ik enkel Ice Cool al met veel plezier met de kinderen gespeeld. Deze mag ook winnen wat mij betreft. De andere spellen wil ik natuurlijk wel eens proberen.

Voor de Kennerspiel lijkt de grote favoriet Terraforming Mars (is ook de enige die ik al gespeeld heb) maar die lijkt me toch te zwaar om met de hoofdprijs weg te lopen. De Exit serie lijkt me meer kans te maken. Raiders of the North Sea lijkt me ook wel goed.

Wat denken jullie?
Afbeelding
el_crosso
Burgemeester
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door el_crosso »

Alleen TFM gespeeld van de Kenner en die mag van mij wel winnen ook.
Fantastisch spel, maar zal inderdaad waarschijnlijk te complex zijn.

EXIT lijkt meest voor de hand liggende winnaar te zijn.
Escape rooms zijn mateloos populair over de wereld en men heeft met dat concept goud in handen. De jury kiest toch vaak bij de winnaar voor veilig. :clap:

Raiders zou mij erg verbazen, niet gespeeld, dus kan er verder ook niks over zeggen.
Lijkt enkel niet al teveel onderscheidend te wezen in vergelijk met de andere twee.
Het thema is natuurlijk wel opvallend en van alles wat ik gezien heb ervan is het verder een zeer solide titel. (met wel fantastisch artwork van The Mico :oops: )

Bij de Spiel enkel Kingdomino gespeeld en die is gewoon ontzettend mooi, toegankelijk en geeft erg veel herspeelbaarheid.
murzim
Veenboer

Bericht door murzim »

Het zou me verbazen als Kingdomino dit jaar niet zou winnen. Het zou eveneens een erkenning van Bruno Cathala als ontwerper zijn. Blijkbaar heeft die in 2006 wel al eens de special Spiel des Jahres award voor 'fantasy game' gekregen met Shadows over Camelot maar nog nooit de Spiel des Jahres zelf? Kingdomino stond ook in mijn persoonlijke top 20 van spellengek dit jaar.

EXIT maakt volgens mij misschien dan ook de meeste kans voor de Kennerspiel. In 2011 hebben Markus en Inka Brand die ook al gewonnen met 'Het Dorp'.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Van het rode trio is Magic Maze voor mij de geheide winnaar, niet alleen als persoonlijke favoriet, maar ook door de lovende woorden van de jury.

Bij het grijze trio lijkt EXIT de grote kanshebber. Daar boeit de uitkomst me minder, omdat mijn persoonlijke favoriet GWT er niet bij zit.

Bij de kinderspellen hoop ik op Icecool. Dat is er een die ook bij deze krasse knar op tafel komt.

Hoe dan ook, goed werk van de jury.
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Erwin schreef: Bij het grijze trio lijkt EXIT de grote kanshebber. Daar boeit de uitkomst me minder, omdat mijn persoonlijke favoriet GWT er niet bij zit.
Hier had ik mijn kansen op GWT gezet, jammer (en in mijn ogen vreemd) dat die niet bij de genomineerden hoort, maar enkel bij de 'eervolle vermeldingen'. Misschien was de jury "Alexander Pfister"-moe :P?
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

maxitaxi777 schreef:
Erwin schreef: Bij het grijze trio lijkt EXIT de grote kanshebber. Daar boeit de uitkomst me minder, omdat mijn persoonlijke favoriet GWT er niet bij zit.
Hier had ik mijn kansen op GWT gezet, jammer (en in mijn ogen vreemd) dat die niet bij de genomineerden hoort, maar enkel bij de 'eervolle vermeldingen'. Misschien was de jury "Alexander Pfister"-moe :P?
Was ook mijn gedachte. Als dat zo is dan is het wel jammer dat ze zich daardoor laten leiden. Als een spel goed is, dan moet die gewoon winnen. Messi/Ronaldo geen gouden bal geven is ook geen optie.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Contacteer:

Bericht door Erwin »

maxitaxi777 schreef: Hier had ik mijn kansen op GWT gezet, jammer (en in mijn ogen vreemd) dat die niet bij de genomineerden hoort, maar enkel bij de 'eervolle vermeldingen'. Misschien was de jury "Alexander Pfister"-moe :P?
Ik heb de indruk dat deze jury zeer integer is. Ik kan me niet voorstellen dat bedoelde moeheid een rol speelt.
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Is die El Dorado nieuw of uitgifte van een oud spel?
Erwin
Nieuwsreporter
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Edwin84 schreef: Is die El Dorado nieuw of uitgifte van een oud spel?
Een fonkelnieuwe race door de jungle met deck building als actiemotor.

https://www.ravensburger.de/produkte/sp ... index.html
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Xildur schreef:
maxitaxi777 schreef:
Was ook mijn gedachte. Als dat zo is dan is het wel jammer dat ze zich daardoor laten leiden. Als een spel goed is, dan moet die gewoon winnen. Messi/Ronaldo geen gouden bal geven is ook geen optie.
Misschien ligt daar het probleem ? Is het wel een goed spel :mrgreen:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Xildur schreef:
maxitaxi777 schreef:
Het is altijd een optie.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
EEMBC
Hazelnoot Ridder

Bericht door EEMBC »

dirk schreef: Misschien ligt daar het probleem ? Is het wel een goed spel :mrgreen:
Ik heb GWT 1 x gespeeld en was er niet zo bijster van onder de indruk... (en dan won ik ook nog met een behoorlijke voorsprong)
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

EEMBC schreef:
dirk schreef: Misschien ligt daar het probleem ? Is het wel een goed spel :mrgreen:
Ik heb GWT 1 x gespeeld en was er niet zo bijster van onder de indruk... (en dan won ik ook nog met een behoorlijke voorsprong)
Idem hier, alleen heb ik hem vijf keer gespeeld :sick:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
AlliantieAJ
Burgemeester

Bericht door AlliantieAJ »

dirk schreef:
EEMBC schreef:
Idem hier, alleen heb ik hem vijf keer gespeeld :sick:
Topspel!

Al vind ik deze spellenprijs toch niet echt representatief.

Raiders is een heel goed spel maar snap toch niet goed wat die hier te zoeken heeft.
Plaats reactie