Endless Winter bij WGG

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Geerius
Party Animal

Re: Endless Winter bij WGG

Bericht door Geerius »

The Iced One schreef: En betekent dat dan ook dat dit spel bij WGG pas gaat uitkomen als de kickstarter geleverd wordt? (meestal minstens een jaar na het aflopen van de ks ofzo). Dan zijn ze er wel écht goed op tijd bij.
Fantasia Games schreef: Another great day, another great collaboration! We are extremely honoured to have @white_goblin on board! Backers will be able to back their Dutch copies through the campaign.
WGG is er dus inderdaad op tijd bij. Meeple on Board, een 'licensing agency', heeft zo lijkt het bemiddeld tussen onder andere WGG en Fantasia Games. Volgens Twitter zijn er namelijk nog meerdere samenwerkingen tussen uitgevers. Er komen nog meer versies / talen voorbij op Twitter: Duits, Spaans, Koreaans, Frans. Meeple on Board heeft de opdracht gekregen om zoveel mogelijk licenties te verkopen wat redelijk is gelukt zo lijkt het.
Afbeelding
Afbeelding

Labels:
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

De Kickstarter is net live gegaan!

https://www.kickstarter.com/projects/fa ... oamericans

Je kunt een niet Engelse versie kiezen dus ook in het Nederlands voor White Golbin Games.

Het spel wordt in December 2021 verwacht
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Als ik kijk zie ik hetzelfde artwork als bij Rovers en Architecten is dat deels reden van de buzz?
Mistharfare
Website beheerder

Edwin84 schreef: Als ik kijk zie ik hetzelfde artwork als bij Rovers en Architecten is dat deels reden van de buzz?
Dat is omdat dit ook door The Mico is geillustreerd net als Rovers, Architecten, Paladins, Viscounts en alle Valeria spellen. Het is hetzelfde dat je een Klemens Franz herkend of andere illustratoren.

Denk dat dit deel van de hype is maar ook omdat dit na Lost Ruins of Arnak een soortgelijk spel is qua mechanics waarbij worker placement i.c.m. deck building wordt toegepast.

Lost Ruins of Arnak is in mijn ogen het spel wat de meeste aandacht kreeg tijdens Spiel.digital en misschien hierdoor ook Endless Winter.

Moet wel zeggen dat de Kickstarter pagina erg goed in elkaar zit.
Geerius
Party Animal

Bericht door Geerius »

En het streefbedrag is al ruimschoots behaald. Dus wat ze gedaan hebben om aandacht te genereren hebben ze wel goed gedaan.
Afbeelding
Afbeelding
StanTem
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Mr. group pledge
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door StanTem »

Geerius schreef: En het streefbedrag is al ruimschoots behaald. Dus wat ze gedaan hebben om aandacht te genereren hebben ze wel goed gedaan.
Bwoa, voor een spel van die grootte (met mini's en dergelijke) is dat streefbedrag laag. En zoiets doen ze dan om te zeggen 'we zijn funded in x minuten'.

Ik ga voor de Engelse versie denk ik. WGG heeft al teveel spellen 'verkloot' met hun vertalingen.
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding
Geerius
Party Animal

Bericht door Geerius »

Als je na 20 uur ongeveer 2000 (+500 voor 1$) backers hebt die het spel willen hebben doe je toch iets goed. Ook al is het streefbedrag laag het gaat ook voor een stuk om de aantal backers.
Afbeelding
Afbeelding
Noviomagum
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Standaard moderator

Bericht door Noviomagum »

StanTem schreef: WGG heeft al teveel spellen 'verkloot' met hun vertalingen.
Dit is wel een heel belangrijk punt idd! Eens kijken of WGG hier 'garanties' voor durft af te geven...
Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Noviomagum schreef:
Dit is wel een heel belangrijk punt idd! Eens kijken of WGG hier 'garanties' voor durft af te geven...
Hoe bedoelen jullie? Vertaalfouten of andere zaken? Ik heb niet zo massaal veel spellen van WGG maar ben me niet bewust van wat jullie juist bedoelen...
Laatst gewijzigd door The Iced One op wo 28 okt 2020, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
StanTem
Fabrieksmanager

Bericht door StanTem »

The Iced One schreef:
Noviomagum schreef:
Hoe bedoelen jullie? Vertaalfouten of andere zaken? Ik heb zo massaal veel spellen van WGG maar ben me niet bewust van wat jullie juist bedoelen...
Ze hebben veel kleine spellen en dan kan er niet veel misgaan. En dan nog. Bij Watergate zijn ze toch de mist in gegaan. En er zijn nog veel spellen waarin wat misgaat, of het nu vertaalfouten of schrijffouten zijn.
Nu goed, niet enkel WGG is hier schuldig aan wat het gebeurt ook bij andere uitgevers.
Afbeelding
The Iced One
Critico

Ik bedoelde 'niet zo massaal veel spellen van wgg' :roll:
Het blijft wel een vage beschuldiging, met 1 concreet voorbeeldje dat ook wat vaag is... Om dat nu als reden te gebruiken om niet de versie van WGG te kiezen.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

StanTem
Fabrieksmanager

Bericht door StanTem »

The Iced One schreef: Ik bedoelde 'niet zo massaal veel spellen van wgg' :roll:
Het blijft wel een vage beschuldiging, met 1 concreet voorbeeldje dat ook wat vaag is... Om dat nu als reden te gebruiken om niet de versie van WGG te kiezen.
Watergate is gewoon het recentste voorbeeld. Heel wat schrijffouten in de rulebook (niet een paar, echt veel te veel om goed te zijn die een simpele spellingscheck er zelfs uithaalt) en verkeerde kaarten... Ze sturen dan een nieuw deck op (heel snel en correct geholpen door WGG trouwens) en daar zit dan ook weer een verkeerde kaart in. Als je weet wat de fouten zijn, is het niet onspeelbaar natuurlijk. En er staat een errata op de website ook.

Zoals ik al zei maakt niet enkel WGG games zich daar schuldig aan, net daarom kies ik heel vaak voor de originele, Engelse versie. Als ik moet kiezen tussen Duits en Nederlands, geef me dan maar Nederlands :p

Op vlak van games zijn ze trouwens heel goed bezig aangezien ze enkele pareltjes hebben binnengehaald (West Kingdom-serie), Rover van de Noordzee, nu ook weer een groot spel waar veel potentieel inzit.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Wat is er vaag aan Watergate? Dat was prutswerk.

Regels van WGG zijn vaak vertaald door goedwillende amateurs. Een deel van deze vertalers is niet vaardig genoeg. Deze ‘kwaliteit’ vind je terug in de regels. Gelukkig gaat het bijna nooit om ernstige gebreken, maar storend is het wel.

Terug naar het topic. Dit spel ziet er prachtig uit, maar mij ontgaat tot nu toe wat er inhoudelijk zo bijzonder aan is, laat staan innovatief. De zoveelste mix van werkers en decks, lijkt mij. Wat zie ik over het hoofd?
The Iced One
Critico

Erwin schreef:
Wat is er vaag aan Watergate? Dat was prutswerk.
Dat was een reactie op Stantems's uitspraak 'Bij Watergate zijn ze toch de mist in gegaan'. Dat is toch een vage uitspraak, niet? :wink: Die geeft mij geen enkele informatie over wat het probleem juist is met de vertalingen van WGG.
SPELHAMELS BEERSE:

Mistharfare
Website beheerder

Erwin schreef: Terug naar het topic. Dit spel ziet er prachtig uit, maar mij ontgaat tot nu toe wat er inhoudelijk zo bijzonder aan is, laat staan innovatief. De zoveelste mix van werkers en decks, lijkt mij. Wat zie ik over het hoofd?
Wat ik ervan begrijp is dat je met je deck kaarten je worker placement acties verbeterd, meer kaarten krijgt door het spel heen en je deck ronde na ronde kan gebruiken voor uitgebreidere worker placement acties.
Plaats reactie