Match Game 13 ongeluks winter versie

Voor alle spellen en quizzen op spellengebied.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Bruno
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Just my luck
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Match Game 13 ongeluks winter versie

Bericht door Bruno »

Ik zie dat bij de categorie 'ladders' de beide Saboteurs zijn genoemd. Gek genoeg ook een eerste inval die ik had en toen ik ter controle wat afbeeldingen zocht van Saboteur, zag ik nergens ladders en heb ik 'm weer van m'n lijst gehaald. Stom, want dat had een plaats gescheeld.
Maar... Waar zitten de ladders dan?

Wat ik wel grappig vind is dat niemand nog genoemd heeft dat 'pick-up and delivery' al eens eerder als Match Game vraag voorbij is gekomen.

En ik zie Flash Point twee keer in de top 5 langskomen. Nooit van gehoord. Als ik naar de ratings kijk op BGG, is het ook behoorlijk obscuur. Toch bijzonder dat je er in deze quiz heel redelijk punten mee kunt scoren.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Bruno schreef: Ik zie dat bij de categorie 'ladders' de beide Saboteurs zijn genoemd. Gek genoeg ook een eerste inval die ik had en toen ik ter controle wat afbeeldingen zocht van Saboteur, zag ik nergens ladders en heb ik 'm weer van m'n lijst gehaald. Stom, want dat had een plaats gescheeld.
Startkaarten hebben ladders en er zijn ook een aantal andere kaarten met ladders, zodat je een shortcut kunt maken c.q. geen last hebt van dichte deuren. Als ik me goed herinner dan.
Afbeelding
Amethyst141
Regenmaker

Bericht door Amethyst141 »

Pura Vida schreef:
Bruno schreef: Ik zie dat bij de categorie 'ladders' de beide Saboteurs zijn genoemd. Gek genoeg ook een eerste inval die ik had en toen ik ter controle wat afbeeldingen zocht van Saboteur, zag ik nergens ladders en heb ik 'm weer van m'n lijst gehaald. Stom, want dat had een plaats gescheeld.
Startkaarten hebben ladders en er zijn ook een aantal andere kaarten met ladders, zodat je een shortcut kunt maken c.q. geen last hebt van dichte deuren. Als ik me goed herinner dan.
Helemaal correct!
Afbeelding
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

Bruno schreef: Wat ik wel grappig vind is dat niemand nog genoemd heeft dat 'pick-up and delivery' al eens eerder als Match Game vraag voorbij is gekomen.
Rubik had het mij in de mail wel al verteld, maar ja hij stelde toen de vraag zelf.
Bruno schreef: En ik zie Flash Point twee keer in de top 5 langskomen. Nooit van gehoord. Als ik naar de ratings kijk op BGG, is het ook behoorlijk obscuur. Toch bijzonder dat je er in deze quiz heel redelijk punten mee kunt scoren.
Heb jij nog nooit Flash Point: Fire Rescue gezien of gespeeld?
Die heb ik onder één noemer genomen en toen zal fire rescue er wel vanaf gevallen zijn.
Ik ben het met je eens dat ik het maar met moeite onder pickup and delivery kan scharen.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Flash Point is wel zeker een pick up and deliver spel, want hoe komen anders de slachtoffers uit het brandend huis? Deze worden door de spelers (brandweermannen) opgepakt (pick up) en uit het huis gesleept en afgeleverd (deliver) aan de ambulance.
Persoonlijk vind ik het zelfs meer een pick up and deliver spel dan Istanbul dat zo ongeveer iedereen als antwoord heeft.
Afbeelding
Bruno
Geheim Genootschap

Bericht door Bruno »

Pura Vida schreef: Startkaarten hebben ladders en er zijn ook een aantal andere kaarten met ladders, zodat je een shortcut kunt maken c.q. geen last hebt van dichte deuren. Als ik me goed herinner dan.
Ah, vandaar. Ooit heb ik Saboteur eens gespeeld, maar ik vond het nogal een kinderspel met veel geluk. Niet mijn ding. Ondanks dat is er toch ergens in een ver weggestopt luikje de link naar ladders opgeborgen.
Laatst gewijzigd door Bruno op ma 01 mar 2021, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Bruno
Geheim Genootschap

Bericht door Bruno »

JeVo schreef: Heb jij nog nooit Flash Point: Fire Rescue gezien of gespeeld?
Die heb ik onder één noemer genomen en toen zal fire rescue er wel vanaf gevallen zijn.
Ik ben het met je eens dat ik het maar met moeite onder pickup and delivery kan scharen.
Die is inderdaad een stuk minder obscuur. Net even gecheckt of m'n vaste spellengroep het kent en schijnbaar ben ik de enige bij wie dit onder de radar is gebleven. Weer wat geleerd. :)
Plaats reactie