BSM Sporcle Quiz 89: Niet voor watjes :-)

Voor alle spellen en quizzen op spellengebied.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Kire
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

BSM Sporcle Quiz 89: Niet voor watjes :-)

Bericht door Kire »

Hoi,

In oktober heb ik mijn eerste Logic Quiz gemaakt en ik denk dat dit waarschijnlijk mijn populairste quiz tot nu toe was, gezien het aantal keren dat hij is gespeeld, het aantal duimpjes op BGG en het aantal reacties hier en op BGG.

Een van de volgers van mijn blog op BGG, Whymme, vond de quiz erg leuk en maakte zijn eigen logische quiz. Ik testte de quiz, stelde een paar veranderingen voor en zette hem om in een Sporcle quiz.

Het concept is hetzelfde:

Je krijgt een rooster van 5 bij 5 (dus 25 vakjes) dat je moet vullen met 25 bordspellen. Als je een correct bordspel invoert, krijg je (heel vaak) een nieuwe tip die je helpt om meer bordspellen en hun locatie in het raster te vinden. Misschien heb je google en/of Board Game Geek nodig om sommige antwoorden te vinden. Het is OK om dat te doen!

Het doel is om alle 25 spellen te vinden binnen 25 minuten en zonder een van de 25 spellen in het verkeerde vakje in te voeren. Het invoeren van een verkeerd spel dat niet bij de 25 spellen hoort, heeft geen negatief effect. Als je echter een verkeerd spel invult dat wel bij de andere 24 spellen hoort, stopt de quiz onmiddellijk en moet je opnieuw beginnen.

De beperking van 25 minuten is een Sporcle beperking. De meesten van jullie zullen waarschijnlijk meer tijd nodig hebben. Een optie is om de quiz te pauzeren elke keer dat je je onderzoek doet. Ik weet dat sommige quizzers de vorige keer printscreens maakten om hun voortgang bij te houden. Voel je vrij om jouw manier van werken te delen in de commentaren.

De eerste aanwijzing (voor C3) staat net onder de titel van de quiz. De andere aanwijzingen komen als je de juiste spellen invoert. In theorie zou je alle spellen moeten vinden door logisch na te denken en onderzoek te doen.

Ik hoop dat jullie deze quiz ook leuk vinden! Ik kijk uit naar jullie feedback. Heb je alle 25 spellen gevonden en zo ja, hoe vaak moest je opnieuw beginnen om alle 25 spellen te vinden?

https://www.sporcle.com/games/HaveFunQu ... c-quiz-nr2

Veel plezier met quizzen!

Erik
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453
olavf
El Capitan

Re: BSM Sporcle Quiz 89: Niet voor watjes :-)

Bericht door olavf »

Erg leuk!
Ik heb ze allemaal gevonden in 3 pogingen. Eenmaal een (op een andere plek) goed antwoord op de verkeerde plek ingevuld, en eenmaal het goede antwoord in het verkeerde vakje ingevuld (per ongeluk). Wel gepauzeerd om antwoorden te kunnen zoeken.
Ik gebruik simpel een vel papier met het raster van 5x5 waarop ik de goede antwoorden en tips noteer
Kire
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Kire »

[quote="olavf"]Erg leuk!
Ik heb ze allemaal gevonden in 3 pogingen. Eenmaal een (op een andere plek) goed antwoord op de verkeerde plek ingevuld, en eenmaal het goede antwoord in het verkeerde vakje ingevuld (per ongeluk). Wel gepauzeerd om antwoorden te kunnen zoeken.

Dat was snel! Proficiat!
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

hier ook 2x verkeerd geklikt en kon weer overnieuw beginnen. maar dan nog 2 pogingen nodig, bij de 4e slaagden wij dus. Online samen gedaan met een vriend van me, erg leuk weer!

De vorige vond ik wel wat logischer in elkaar zitten, nu had ik t gevoel voor sommige vakjes meerdere hints te krijgen en bleef ik met wat andere zitten waar ik te weinig hints voor had. maar ja, als de naam van een auteur je ook niks zegt doet dat niet zo veel voor je :). Dus dat werd opzoeken en toen ging het wel maar dat is toch net jammer.

We hebben weer veel plezier er van gehad, dank!
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Plaats reactie