Spellenwijs.nl: Review van Forest Shuffle (Lookout Games)

Spelrecensies op andere sites, blogs en vlogs hier gebundeld voor de BSM-gemeenschap

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Spellenwijs.nl
Party Animal
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Spellenwijs.nl: Review van Forest Shuffle (Lookout Games)

Bericht door Spellenwijs.nl »

In het kort:

"Ik vind Forest Shuffle een leuk, tactisch spelletje om op tafel te leggen. Het artwork is schattig en de iconografie is gebruiksvriendelijker dan ik in eerste instantie dacht. Ondanks de eenvoudige regels kan het – door de vele mogelijkheden – gebeuren dat je door bomen het bos niet meer ziet. Hierdoor zou ik ‘m niet zo snel als instap-spel aanraden, al is dit voor ervaren bordspelers juist lekker uitdagend. Het is leuk om te ontdekken op welke manieren je allemaal punten kunt scoren, maar de combinatie herten en wolven is wel erg sterk gebleken. Daarom zou ik adviseren om ‘m vooral met 3 of 4 personen te doen. Zo kunnen spelers er met z’n allen voor zorgen dat niet één speler alle herten oppeuzelt met de wolf en blijft het spel naar mijn mening beter in balans."

Klik op onderstaande afbeelding en check m'n volledige review, foto's van het speelmateriaal én de speluitleg.

Afbeelding
Bijlagen
2133124353534346.jpg
Bezoek Spellenwijs.nl voor reviews, interviews, tips en meer of volg me op Instagram of Facebook!

Labels:
Pura Vida
Kardinaal

Re: Spellenwijs.nl: Review van Forest Shuffle (Lookout Games

Bericht door Pura Vida »

Ik begrijp het verband tussen sterke herten/wolven en met 3/4 spelen niet zo goed. Dat kan toch ook andersom geredeneerd worden? Zoals: FS kun je beter met zijn tweeën spelen want dan heb je allebei net zoveel kans op deze dieren en je hebt daarbij nog eens 0% kans op een kingmaker in het gezelschap. Als je met zn drieën of vieren speelt en jij zit links van een herten weggooier, dan weet je het wel.
Afbeelding
Spellenwijs.nl
Party Animal
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Spellenwijs.nl: Review van Forest Shuffle (Lookout Games

Bericht door Spellenwijs.nl »

Pura Vida schreef: Ik begrijp het verband tussen sterke herten/wolven en met 3/4 spelen niet zo goed. Dat kan toch ook andersom geredeneerd worden? Zoals: FS kun je beter met zijn tweeën spelen want dan heb je allebei net zoveel kans op deze dieren en je hebt daarbij nog eens 0% kans op een kingmaker in het gezelschap. Als je met zn drieën of vieren speelt en jij zit links van een herten weggooier, dan weet je het wel.
Dat is een interessant perspectief. In mijn hoofd redeneerde ik dat als je bijvoorbeeld met 4 spelers speelt, de kans op herten 25% is. Bij 2 spelers is dat 50%. De kans dat iemand dus alle (of in ieder geval verreweg de meeste) goede kaarten krijgt, ligt bij 2 spelers hoger. Bij 4 spelers treedt er meer versnippering op.

Maar door jouw reactie twijfel ik over mijn gevolgtrekking haha. Ik ga dit nog even laten borrelen haha. Thanks voor die breinbreker!
Bezoek Spellenwijs.nl voor reviews, interviews, tips en meer of volg me op Instagram of Facebook!
Plaats reactie