Inderdaad, Under Falling Skies is echt heel goed. Veel waar voor je geld! En dat voor een spel dat sowieso al aantrekkelijk geprijsd is. Overigens vergeleek de poster boven me Pocket Landship met Space Invaders, maar als ik aan Space Invaders denk, dan denk ik aan Under Falling Skies.pelanpelan schreef: Ik ben helemaal geen solo gamer, maar vermaak me al drie avonden op rij met Under Falling Skies. Een pure solo game, aanrader! Heb er een video over geplaatst in het video deel van dit forum voor de nieuwsgierigen onder ons
Solo bordspel?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Re: Solo bordspel?
Recent speelde ik...
-
- Joker
Het verbeteren van mijn eigen score vind ik over het algemeen ook wat minder. Desondanks bevalt Tiny Towns mij solo ook erg goed. Simpele regels en het speelt echt super vlot! Ik speel bijna altijd nog wel een tweede of derde potje.
Heeft er toevallig ook iemand ervaring met de solo variant van Everdell?
- Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
- Contacteer:
Jazeker! Erg leuk en uitdagend. Ik heb Everdell alleen nog solo gespeeld en dat is prima. Aanrader! Lekker uitdagend maar desondanks heerlijk ontspannend.Lire schreef: Het verbeteren van mijn eigen score vind ik over het algemeen ook wat minder. Desondanks bevalt Tiny Towns mij solo ook erg goed. Simpele regels en het speelt echt super vlot! Ik speel bijna altijd nog wel een tweede of derde potje.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Recent speelde ik...
-
- Joker
Ah leuk, goed om te horen! Ik heb nog een cadeaubon van een lokale winkel, daar wil ik Everdell graag kopen. Moet helaas alleen nog even wachten tot de winkels weer open zijn...
- JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
Als je belt en bestelt komen ze het misschien wel brengen!Lire schreef: Ah leuk, goed om te horen! Ik heb nog een cadeaubon van een lokale winkel, daar wil ik Everdell graag kopen. Moet helaas alleen nog even wachten tot de winkels weer open zijn...
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
- kosterix
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: zucht
·
Laatst gewijzigd door kosterix op zo 25 apr 2021, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Veldje63
- PIONier
Ik speel heel veel solo. Puur omdat het bijna onmogelijk is om anderen te vinden die veel tijd in een spel willen stoppen.
Aanraders:
- LotR Journeys in Middle-earth
Erg leuk omdat het spel geleid wordt door een app. Mechanics zijn wel wat herhalend
- Mansion of Madness
Zelfde mechanisme als lotr
- Nemesis
Onwijs goed in elkaar gezet spel
Aanraders:
- LotR Journeys in Middle-earth
Erg leuk omdat het spel geleid wordt door een app. Mechanics zijn wel wat herhalend
- Mansion of Madness
Zelfde mechanisme als lotr
- Nemesis
Onwijs goed in elkaar gezet spel
- Bongo
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: #homoludens
Ik speel(de) eigenlijk nooit solo.... maar door Corona heb ik Robinson Crusoe eens uit mijn kast gehaald.....
En ja... daar ben ik LAAIEND enthousiast over!!
Die is thematisch echt helemaal top, en staat garant voor een uurtje of 2 spel plezier.
Kanban EV en Lords of Hellas staan nog bij mij op de wishlist om keer solo op te pakken.
Als ik solo speel, pak ik liever de Ipad en doe een potje Scythe online of een Lords of Waterdeep.... (en misschien wel game of thrones... die is net uit op de de Ipad)
En ja... daar ben ik LAAIEND enthousiast over!!
Die is thematisch echt helemaal top, en staat garant voor een uurtje of 2 spel plezier.
Kanban EV en Lords of Hellas staan nog bij mij op de wishlist om keer solo op te pakken.
Als ik solo speel, pak ik liever de Ipad en doe een potje Scythe online of een Lords of Waterdeep.... (en misschien wel game of thrones... die is net uit op de de Ipad)
-
- Joker
Mijn favoriete solo voor de moment:
Lockup
Aeons end legacy
Marvel Champions LCG
Marvel United
Lockup
Aeons end legacy
Marvel Champions LCG
Marvel United
- pinokio1993
- Veenboer
Ik speel niet veel solo, maar in de categorie goedkoop (10 €), simpel en gespeeld op een kwartiertje kan ik je sprawlopolis en bandido aanbevelen.
Het zijn allebei kaartspelletjes die je ook met meerdere als coop kan spelen, al speel ik persoonlijk met maximaal 2 spelers.
Bij sprawlopolis krijg je een aantal uitdagingen om een stad te bouwen. Door kaarten slim te combineren moet je meer punten halen dan de uitdaging.
Bij bandido krijg je kaarten met gangen op en moet je verhinderen dat de bandiet ontsnapt.
Het zijn allebei kaartspelletjes die je ook met meerdere als coop kan spelen, al speel ik persoonlijk met maximaal 2 spelers.
Bij sprawlopolis krijg je een aantal uitdagingen om een stad te bouwen. Door kaarten slim te combineren moet je meer punten halen dan de uitdaging.
Bij bandido krijg je kaarten met gangen op en moet je verhinderen dat de bandiet ontsnapt.
- Florisofzo
- Sojaboon
Ik zie dat Warp's Edge nog niet is genoemd.
Ik speel niet heel veel solo maar dit is sowieso mijn favoriet. Niet al te complex maar wel heel uitdagend. Het lukte mij pas na 5 keer spelen om te winnen.
Je kunt spelen met vier verschillende ruimteschepen tegen vier verschillende eindbazen, wat ervoor zorgt dat het steeds anders is en in moeilijkheidsgraad is aan te passen.
Daarbij ziet het er prachtig uit, een hele mooie productie.
Ik speel niet heel veel solo maar dit is sowieso mijn favoriet. Niet al te complex maar wel heel uitdagend. Het lukte mij pas na 5 keer spelen om te winnen.
Je kunt spelen met vier verschillende ruimteschepen tegen vier verschillende eindbazen, wat ervoor zorgt dat het steeds anders is en in moeilijkheidsgraad is aan te passen.
Daarbij ziet het er prachtig uit, een hele mooie productie.
-
- Critico
- Contacteer:
Sprawlopolis, een kleintje maar erg leuk
Ik ben nu isle of cats aan het uit testen
Ik ben nu isle of cats aan het uit testen
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
- MrPitten
- PIONier
Hierbij een lijst met solo spellen die ik de laatste tijd met plezier heb gespeeld, allemaal niet met high score maar met missies/uitdagingen:
- 20 Strong
- Tiny Epic Zombies
- The Dead Eye
- Siege of the Citadel (is wel Ameritrash)
- Brains: Toverdrank
- Under Falling Skies
Knizia fan Ameritrash guilty