Spellengek recenseert: Living Forest Kodama

Spelrecensies op andere sites, blogs en vlogs hier gebundeld voor de BSM-gemeenschap

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Dagmar
Condottiërre
Contacteer:

Spellengek recenseert: Living Forest Kodama

Bericht door Dagmar »

Als je in de prijzen valt bij de Spiel des Jahres ben je het eigenlijk aan je stand (of beter: schatkist) verplicht om een uitbreiding uit te brengen. In 2022 won Living Forest de Kennerspiel des Jahres en dus volgde in 2023 de onvermijdelijke uitbreiding. In deze uitbreiding. In deze uitbreiding blijkt de strijd in het bos nog niet geslecht, maar krijgen de good guys versterking.

Lees verder op: https://www.spellengek.nl/livingforestkodama/
Pura Vida
Gouverneur

Re: Spellengek recenseert: Living Forest Kodama

Bericht door Pura Vida »

Dagmar schreef: Als je in de prijzen valt bij de Spiel des Jahres ben je het eigenlijk aan je stand (of beter: schatkist) verplicht om een uitbreiding uit te brengen. In 2022 won Living Forest de Kennerspiel des Jahres en dus volgde in 2023 de onvermijdelijke uitbreiding. In deze uitbreiding. In deze uitbreiding blijkt de strijd in het bos nog niet geslecht, maar krijgen de good guys versterking.

Lees verder op: https://www.spellengek.nl/livingforestkodama/
Leuk dat deze nog wat aandacht krijgt. Ik kan me goed vinden in je oordeel. Best wat gedoe met die Kodama's erbij. Maar wij spelen vaak met twee en dan vind ik het wel een waardevolle toevoeging. Geeft meer balans tussen de verschillende wincondities. Bloemen winnen ineens regelmatig nu, ook met twee. En je kunt iemand een hak zetten door een laatste Kodamakaart weg te nemen op het moment dat je medespeler bijna bij 13 zit. Moet ie ineens tot 15. Regelmatig gebeurd intussen, waarmee het eindspel nog enkele malen heen en weer kan flippen. Best spannend.
Afbeelding
Plaats reactie