Spiel Doch! Dortmund - 2024
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Renehindriks
- Grote Dienaar
Spiel Doch! Dortmund - 2024
Spiel Doch is sinds vrijdag bezig, maar kan er werkelijk niets over vinden. Nergens foto's/reviews/nieuws. Ik denk erover om morgen te gaan, maar vind die radiostilte zo gek. Iemand hier die is geweest? Is het de moeite waard? Ben de eerste editie geweest, dat was erg leuk, maar nu is het nog verder, in Dortmund én in een grote beurshal ipv een prachtige oude fabriek. Ik weet niet of het tegen gaat vallen, aangezien ik elke keer naar Spiel ga.
- Ugur
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Re: Spiel Doch 2024
Ik ben er gisteren geweest, zeker de moeite waard om er een dagje rond te lopen! De nieuwe locatie mist inderdaad wel een beetje het rustieke en romantische van die in Duisburg, maar de Westfalenhallen zijn een prima locatie voor deze beurs. Het is inmiddels aardig gegroeid t.o.v. de eerste editie, maar qua grootte moet je je absoluut niet iets in de orde van grootte van Spiel voorstellen, het is denk ik vergelijkbaar met het Spellenspektakel (moet gezegd worden dat dat soort dingen inschatten niet mijn sterke punt is). Maar in tegenstelling tot Spiel (en eigenlijk ook het Spellenspektakel) heb je daar wel alle gelegenheid om te spelen, zowel in de stands van de uitgevers als op een van de vele vrije speeltafels (waar je ook de nieuwste spellen gratis kunt lenen en in veel gevallen ook uitgelegd kan krijgen). Daarnaast is er ook een uitgebreid aanbod aan spellenwinkels, zowel nieuw als tweedehands. Dus al met al kan ik het zeker aanraden!Renehindriks schreef: Spiel Doch is sinds vrijdag bezig, maar kan er werkelijk niets over vinden. Nergens foto's/reviews/nieuws. Ik denk erover om morgen te gaan, maar vind die radiostilte zo gek. Iemand hier die is geweest? Is het de moeite waard? Ben de eerste editie geweest, dat was erg leuk, maar nu is het nog verder, in Dortmund én in een grote beurshal ipv een prachtige oude fabriek. Ik weet niet of het tegen gaat vallen, aangezien ik elke keer naar Spiel ga.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
- mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
- Contacteer:
Ik verwacht na afloop van de beurs wel een verslag op www.bordspeler.nl
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
lordyazos
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Yannick
Vandaag geweest.
Hele fijne en rustige beurs. Kleiner dan Spiel. Vergelijk het met 1 hal daar.
Gezelliger dan spellenspektakel, minder als sardientjes in een blikje.
Wel enkel Duits.
Heb toch wat kunnen spelen en weer wat nieuwe mensen ontmoet.
Wel enkel Duits.
-
Renehindriks
- Grote Dienaar
Thnx! Klinkt dan inhoudelijk toch wel leuk genoeg om te gaan. Nu nog ff beslissen of ik alle reistijd en slaaptekort ervoor over hebUgur schreef:Ik ben er gisteren geweest, zeker de moeite waard om er een dagje rond te lopen! De nieuwe locatie mist inderdaad wel een beetje het rustieke en romantische van die in Duisburg, maar de Westfalenhallen zijn een prima locatie voor deze beurs. Het is inmiddels aardig gegroeid t.o.v. de eerste editie, maar qua grootte moet je je absoluut niet iets in de orde van grootte van Spiel voorstellen, het is denk ik vergelijkbaar met het Spellenspektakel (moet gezegd worden dat dat soort dingen inschatten niet mijn sterke punt is). Maar in tegenstelling tot Spiel (en eigenlijk ook het Spellenspektakel) heb je daar wel alle gelegenheid om te spelen, zowel in de stands van de uitgevers als op een van de vele vrije speeltafels (waar je ook de nieuwste spellen gratis kunt lenen en in veel gevallen ook uitgelegd kan krijgen). Daarnaast is er ook een uitgebreid aanbod aan spellenwinkels, zowel nieuw als tweedehands. Dus al met al kan ik het zeker aanraden!Renehindriks schreef: Spiel Doch is sinds vrijdag bezig, maar kan er werkelijk niets over vinden. Nergens foto's/reviews/nieuws. Ik denk erover om morgen te gaan, maar vind die radiostilte zo gek. Iemand hier die is geweest? Is het de moeite waard? Ben de eerste editie geweest, dat was erg leuk, maar nu is het nog verder, in Dortmund én in een grote beurshal ipv een prachtige oude fabriek. Ik weet niet of het tegen gaat vallen, aangezien ik elke keer naar Spiel ga.
-
Renehindriks
- Grote Dienaar
Altijd leuk om verslagen te lezen, al is na afloop van de beurs iets te laat voor mijmazinho schreef: Ik verwacht na afloop van de beurs wel een verslag op http://www.bordspeler.nl
-
Renehindriks
- Grote Dienaar
Danke, Deutsch ist ja gar kein Problem.. oder so etwas und so weiterlordyazos schreef: Vandaag geweest.
Wel enkel Duits.
-
Renehindriks
- Grote Dienaar
Ik ben vandaag geweest. Wat een heerlijke sfeer en wat een rust!
- parkeren kon direct voor de deur
- níemand in de rij voor de kassa's
- binnen 1 minuut waren we vanuit de rij naar binnen
- tíg (vrije) tafels en honderden spellen om te proberen
- over algemeen schappelijke prijzen
Nadelen:
- erg droge lucht, waardoor we nu allemaal keelpijn en een kuchje hebben
- wel vrij klein, vergelijk het met een kleine, erg rustige hal bij Spiel
- slechte bewegwijzering, was totaal niet duidelijk waar de parkeerplaats was, waar de eetgelegenheden waren
Al met al een leuke dag!
- parkeren kon direct voor de deur
- níemand in de rij voor de kassa's
- binnen 1 minuut waren we vanuit de rij naar binnen
- tíg (vrije) tafels en honderden spellen om te proberen
- over algemeen schappelijke prijzen
Nadelen:
- erg droge lucht, waardoor we nu allemaal keelpijn en een kuchje hebben
- wel vrij klein, vergelijk het met een kleine, erg rustige hal bij Spiel
- slechte bewegwijzering, was totaal niet duidelijk waar de parkeerplaats was, waar de eetgelegenheden waren
Al met al een leuke dag!
- spothetspel
- Sojaboon
- Contacteer:
Kort overzicht van de Spieldoch Beurs in Dortmund
- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Persbericht van de organisatie over SPIEL DOCH! in Dortmund, dat plaatsvond van 26 tot 28 april 2024 in de Messe Dortmund.
Dit jaar groeide SPIEL DOCH! in Dortmund. Ongeveer 15.800 bezoekers (2023: 14.000) bezochten de voorbije dagen de beurs voor bord- en kaartspellen in het expositiecentrum van Dortmund. Eén ding is zeker: het concept van SPIEL DOCH! om alle bezoekers in een ontspannen sfeer te laten spelen en vooral gezinnen aan te spreken, was een groot succes. Dit was een van de redenen waarom meer dan 170 exposanten vertegenwoordigd waren op de beurs: naast grote en kleine uitgevers ook auteurs, 2de handsverkoop, artiesten en verenigingen.
Vooral op zaterdag barstte de grote zaal 4 soms bijna uit zijn voegen door de drukte. Het toch al grote speelplein werd daarom op zaterdag en zondag op vrij snel uitgebreid met extra tafels en stoelen, zodat iedereen een speelplek kon vinden. Uiteindelijk waren er meer dan 660 zitplaatsen beschikbaar (naast de speeltafels van de uitgevers), die zeker op zaterdagmiddag allemaal vol zaten.
Zoals gehoopt nam het aantal bezoekende gezinnen aanzienlijk toe, vanzelfsprekend vooral op zaterdag en zondag.
Bezoekers waren enthousiast over de ontspannen sfeer met de brede gangpaden zonder grote opstoppingen en veel speelruimte, en zeker ook over de verscheidenheid aan exposanten.
Het is dan ook nu al zeker dat de beursruimte volgend jaar weer zal worden uitgebreid. De editie 2025 van SPIEL DOCH! Dortmund zal doorgaan van 28 tot 30 maart 2025.

Dit jaar groeide SPIEL DOCH! in Dortmund. Ongeveer 15.800 bezoekers (2023: 14.000) bezochten de voorbije dagen de beurs voor bord- en kaartspellen in het expositiecentrum van Dortmund. Eén ding is zeker: het concept van SPIEL DOCH! om alle bezoekers in een ontspannen sfeer te laten spelen en vooral gezinnen aan te spreken, was een groot succes. Dit was een van de redenen waarom meer dan 170 exposanten vertegenwoordigd waren op de beurs: naast grote en kleine uitgevers ook auteurs, 2de handsverkoop, artiesten en verenigingen.
Vooral op zaterdag barstte de grote zaal 4 soms bijna uit zijn voegen door de drukte. Het toch al grote speelplein werd daarom op zaterdag en zondag op vrij snel uitgebreid met extra tafels en stoelen, zodat iedereen een speelplek kon vinden. Uiteindelijk waren er meer dan 660 zitplaatsen beschikbaar (naast de speeltafels van de uitgevers), die zeker op zaterdagmiddag allemaal vol zaten.
Zoals gehoopt nam het aantal bezoekende gezinnen aanzienlijk toe, vanzelfsprekend vooral op zaterdag en zondag.
Bezoekers waren enthousiast over de ontspannen sfeer met de brede gangpaden zonder grote opstoppingen en veel speelruimte, en zeker ook over de verscheidenheid aan exposanten.
Het is dan ook nu al zeker dat de beursruimte volgend jaar weer zal worden uitgebreid. De editie 2025 van SPIEL DOCH! Dortmund zal doorgaan van 28 tot 30 maart 2025.