TOP 20 - 2024 - LordYazos

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
lordyazos
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Yannick

TOP 20 - 2024 - LordYazos

Bericht door lordyazos »

Oke een top 20 altijd fijn.
Ook ik diende mijn lijstje in bij Spellengek en vond het fijn om de top vorm te zien krijgen.
Hopelijk blijft dit elk jaar even fijn.

Ik geef jullie graag mijn top 20 mee.

1 - Trickerion: De ultieme nummer 1 voor mij. Fantastisch vorm gegeven, fantastisch thema, fantastisch spel.
2 - The Gallerist: Voor mij Lacerda's beste. Het thema ligt me ook het beste. Op zich simpele regels, maar wat een diepgang!
3 - Ginkgopolis: Area control op zijn best, tegelleggen, deckbuilding, ... Top echt top
4 - Ark Nova: Hier wil ik meteen bij zeggen: de Engelse versie. De Nederlandse is in mijn ogen ge grootste schande die ik ooit zag. Dat gezegd zijnde wat een fijn spel. Ik hou van hoe het opbouwt en plots tot een einde komt. Je ziet het komen, maar het is er altijd sneller dan voorzien.
5 - Lisboa: Lacerda's Hate them of love them. Ik hou ervan. Lisboa is een pareltje. Ook weer op zich niet al te moeilijk, speel een kaart en voer ze uit. Maar de verschillende beslissingen. Oh fijn!

De rest in lijstvorm ;)
6 - Concordia
7 - Arboretum
8 - Santa Maria
9 - Furnace
10 - Welcome To...
11 - Dune Imperium
12 - Grand Austria Hotel
13 - Voyages Of Marco Polo
14 - FUSE
15 - Marvel Champions
16 - Trajan
17 - Signorie
18 - Deus
19 - Subastral
20 - Manhattan Project: Energy Empire
Afbeelding
Hippe
Professor Pimpel
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: TOP 20 - 2024 - LordYazos

Bericht door Hippe »

Oh jee, dit levert mij weer hoofdbrekens op. Als ik dat lijstje zie, dan zie ik een paar titels die er bij mij ook in staan maar ook een paar die heel hoog staan die ik nog niet gespeeld heb. Levert weer een paar titels op die ik graag zou spelen! En dat lijstje bevat er al wel een paar.....
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Pittig lijstje, Lisboa heb ik gespeeld maar halverwege het spel en dat was al na 1,5 uur spelen volgens mij heb ik gevraagd om het spel te stoppen zo hoort droog vond ik het. Net of het niet op gang wilde komen.
Afbeelding
MikeBzonderpuntje
Caballero
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door MikeBzonderpuntje »

Dit lijstje vind ik intrigerend. Nummer 1, 2, 5, 7 en18 wil ik nog proberen (Heb Trickerion hier inmiddels al meer dan een jaar ongespeeld in huis, ja schande ik weet het).
Er staan nog een paar spellen in je lijst die ik nog niet ken, wellicht vind ik Subastral ook wel leuk

Maak het niet zo vaak mee dat er voor mij zoveel ongespeelde spellen in iemands toplijst staan, voor mij had Manhattan Project ook in mijn top 20 gekund, en Dune Imperium, Ark Nova en Concordia zijn ook prima spellen. Ondanks dat ik niet begrijp waarom mensen Furnace een goed spel vinden, en er nog wat spellen in je lijstje staan waar ik liever weg van blijf maken de ongespeelde spellen me nog nieuwsgieriger.
MickyS
Garnaal

Bericht door MickyS »

Zou je Trickerion aanraden als je deze enkel solo zou spelen?
"Rock over London. Rock on Chicago."
lynyrdskynyrd
Garnaal

Bericht door lynyrdskynyrd »

Bovenal een lijstje met spellen die ik echt wel weer vaker op tafel wil krijgen, of uit wil proberen.

Trickerion, the gallerist, ginkgopolis, lisboa, santa maria, furnace, marco polo, trajan.

3 absolute toppers, ark nova, concordia en grand austria hotel.

Conclusie: Een zeer uitdagende TOP 20.
Plaats reactie