Reizigers van de Zuidelijke Tigris bij WGG

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Reizigers van de Zuidelijke Tigris bij WGG

Bericht door Bart »

Reizigers van de Zuidelijke Tigris, van spelauteurs S J Macdonald en Shem Phillips, is vanaf deze week verkrijgbaar in een Nederlandse versie, uitgegeven door White Goblin Games.

Reizigers.jpg

Reizigers van de Zuidelijke Tigris situeert zich in het Kalifaat van de Abbasiden van de 9de eeuw. Als ontdekkingsreiziger, cartograaf en astronoom vertrekken de spelers vanuit Bagdad op het omringende land, de waterwegen en de hemel in kaart te brengen. Spelers verdienen in de eerste plaats punten door deze in kaart te brengen. Maar eveneens door hun karavanen te verbeteren, door inspiratie op te doen bij de edelen en door invloed uit te oefenen op de drie belangrijke gilden van wetenschap, handel en verkenning. Dit alles gebeurt door het kiezen van drie mogelijke acties: een dobbelsteen nemen en op een veld plaatsen, een pion op het bord plaatsen of rusten.

Het spel eindigt als de markeersteen van een speler de rechtse kolom van het journaalspoor bereikt heeft. En dan worden de punten geteld: wie maakt het meeste indruk op de kalief?

Reizigers van de Zuidelijke Tigris is een spel voor twee tot vier spelers, maar biedt ook een solo-modus.

Reizigers_bord.webp

Reizigers van de Zuidelijke Tigris (White Goblin Games - 2024)
  • spelauteurs: S J Macdonald en Shem Phillips
  • grafiek: Mihajlo Dimitrievski
  • aantal spelers: 1 tot 4
  • leeftijd: vanaf 12 jaar
  • spelduur: 60 tot 90 minuten
Website uitgever: White Goblin Games
Edwin84
Grote Dalmuti

Re: Reizigers van de Zuidelijke Tigris bij WGG

Bericht door Edwin84 »

Toch wel benieuwd wat dit is. De Westelijk Koningrijk Trilogy kreeg redelijk wat aandacht en vielen bij veel mensen. In de smaak. Benieuwd wat deze Trilogie gaat doen.
MADG0BLIN
Stamhoofd
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Reizigers van de Zuidelijke Tigris bij WGG

Bericht door MADG0BLIN »

Mooi dat ze deze hebben uitgebracht. Ik heb hem zelf al meerdere keren gespeeld sinds ik de Kickstarter versie heb gekregen, maar ik vind het een leuk serie tot nu toe. Wel wat pittiger nog als de vorige, maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg.
Afbeelding
Plaats reactie