Forest Shuffle uitbreiding op komst!
Moderators: Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
- Peter Hein
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Re: Forest Shuffle uitbreiding op komst!
Het is toch wel tragisch om de uitbreiding van Forest Shuffle, een spel dat zich erop voorstaat zo milieuvriendelijk mogelijk geproduceerd te zijn, te kunnen spelen, je kunststof hoesjes nodig hebt.
Het is inderdaad niet triviaal om verschillende print runs exact dezelfde kleurstelling te geven, maar bij de meeste spellen lukt het toch aardig. Niet alleen Magic, ook bij een spel als Dixit is het kleurverschil toch vrij beperkt.
Het is inderdaad niet triviaal om verschillende print runs exact dezelfde kleurstelling te geven, maar bij de meeste spellen lukt het toch aardig. Niet alleen Magic, ook bij een spel als Dixit is het kleurverschil toch vrij beperkt.
- roubosga
- Burgemeester
Is het kleurverschil van de kaarten alleen bij de Nederlandse uitgave aanwezig?
Dan koop ik de Engelse versie. Voor een tientje kun je je geen buil vallen.
- Pura Vida
- Gouverneur
Op BGG regent het nu. De Engelse heb ik nog niet voorbij zien komen maar de Duitse, Franse en Nederlandse versies krijgen ervan langs.roubosga schreef: Is het kleurverschil van de kaarten alleen bij de Nederlandse uitgave aanwezig?
- roubosga
- Burgemeester
Dan weet ik eventjes genoeg.Pura Vida schreef:Op BGG regent het nu. De Engelse heb ik nog niet voorbij zien komen maar de Duitse, Franse en Nederlandse versies krijgen ervan langs.roubosga schreef: Is het kleurverschil van de kaarten alleen bij de Nederlandse uitgave aanwezig?

- Mistharfare
- Website beheerder
Lastige keuze tussen een basisspel dat enigzins broken is of een uitbreiding die balans terug brengt in de strategieën maar slecht geproduceerd is m.b.t. kwaliteit kaarten.
-
- Uno
Ik heb de Engelse en daar heb ik geen kleurverschil.
Verstuurd vanaf mijn SM-G990B met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G990B met Tapatalk
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Da's een geruststellende boodschap. Ik heb een Engelstalige in bestelling staan.Jannine schreef: Ik heb de Engelse en daar heb ik geen kleurverschil.
- Pura Vida
- Gouverneur
Op BGG een foto van de Engelse versie, allebei nwe druk en toch behoorlijk kleurverschil. Lijkt erop dat ze behoorlijk hebben lopen kloten.Erwin schreef:Da's een geruststellende boodschap. Ik heb een Engelstalige in bestelling staan.Jannine schreef: Ik heb de Engelse en daar heb ik geen kleurverschil.
- cab
- Burgemeester
- Contacteer:
Lookout zegt het volgende:
We'll make sure that all customers worldwide who are affected will get replacement cards in their respective language. Sweden will most likely be handled by Asmodee Nordics, who happen to have a great customer service department.
We'll make sure that all customers worldwide who are affected will get replacement cards in their respective language. Sweden will most likely be handled by Asmodee Nordics, who happen to have a great customer service department.
- cab
- Burgemeester
- Contacteer:
Nieuwe Lookout update: - the expansions are fine, it is the March 2024 print run of the base game in several languages where the printer had issues. Will be resolved as soon as possible.
- Pura Vida
- Gouverneur
Dit is sowieso niet het hele verhaal. Want wij hebben niet de zogeheten "maart" versie van het basisspel en het kleurverschil met de uitbreiding is heel duidelijk. Ze maken er een lekker potje van bij Lookout.

- roubosga
- Burgemeester
Klopt Pura.
Ik heb de basisversie gekocht in december 2023.
Dus ik ben benieuwd wat ze hier aan willen gaan doen.
Ik heb de basisversie gekocht in december 2023.
Dus ik ben benieuwd wat ze hier aan willen gaan doen.
- Alterno
- Rooster Booster
Via mijn spellenwinkel heb ik mijn 1e druk-basisset van Forest Shuffle mogen vervangen door de 2e druk-basisset. Het kleurverschil tussen basisset en uitbreiding is hierbij praktisch verdwenen.
Shout out to villa Wammus in Apeldoorn die op het lumineuze idee kwam om zijn demoset om te ruilen met mijn basisset.
Shout out to villa Wammus in Apeldoorn die op het lumineuze idee kwam om zijn demoset om te ruilen met mijn basisset.
- roubosga
- Burgemeester
Heb ik ook gedaan. Maar nu vraag ik mij af: Welke is fout? Was de eerste druk van het basisspel al fout? Of de uitbreiding en de nieuwe druk van het basisspel? Deze zijn volgens Lookout tegelijk geprint en toen bleken er problemen te zijn met de printer. Dus mocht er ooit nog eens weer een uitbreiding komen welke kleur zal deze hebben?Alterno schreef: ↑ma 10 jun 2024, 08:18 Via mijn spellenwinkel heb ik mijn 1e druk-basisset van Forest Shuffle mogen vervangen door de 2e druk-basisset. Het kleurverschil tussen basisset en uitbreiding is hierbij praktisch verdwenen.
Ik kan de uitbreiding nu spelen, maar ik vind de hele gang van zaken erg jammer.
- Pura Vida
- Gouverneur
Ze hebben een oplossing bij Lookout, ook voor de NL misdrukken:
check deze link
check deze link